חודש לפיילוט הביומטרי: רק 10,000 ישראלים פנו לקבל תעודות זהות ודרכונים חכמים

חלף חודש מההשקה המתוקשרת של הפיילוט ונראה שישראלים רבים עדיין מהססים להצטרף למאגר הביומטרי ● עם זאת, במשרד הפנים גאים בנתונים ולדברי השר, גדעון סער, הם "מצביעים על אמון הציבור במהלך" ● התנועה לזכויות דיגיטליות קוראת למשרד הפנים לפרסם את "הנתונים האמיתיים" ותוהה האם 80% ממבקשי השירות אמרו לא למאגר

הפיילוט של המאגר הביומטרי הושק לפני כחודש באירוע גדול, בהשתתפות שר הפנים וסגניתו, ועם הד תקשורתי רב, אולם עד כה רק 10,000 ישראלים ביקשו להצטרף אליו. ישראלים רבים עדיין מהססים לגשת ללשכות רשות האוכלוסין וההגירה ולבקש דרכון חכם או תעודת זהות חכמה, או שכלל אינם יודעים על האפשרות.

לפי משרד הפנים, במהלך החודש שחלף החלו לשכות רשות האוכלוסין וההגירה להנפיק בהדרגה את התיעוד לציבור, בינתיים ב-13 ערים: ראשון לציון, כפר סבא, אשדוד, הרצליה, פתח תקווה, עכו, חדרה, טבריה, חולון, רחובות, אשקלון, רמלה ובאר שבע. בשבועות הקרובים יחל הפיילוט בכל 28 הלשכות ברחבי הארץ.

שר הפנים, גדעון סער, טען שהעובדה ש-10,000 איש הצטרפו לפיילוט "מצביעה על אמון הציבור במהלך והבנתו, כי ההגנה על ביטחון הפרט והיכולת של מדינת ישראל לעמוד בחזית אחת עם יתר מדינות העולם מבחינת קדמה הם מהלכים נחוצים".

לעומת זאת, התנועה לזכויות דיגיטליות קוראת למשרד הפנים לחשוף את נתוני האמת ולהבהיר מהו אחוז הסירוב לקבלת התעודות החכמות. עו"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של התנועה, טען, כי "משרד הפנים מסתיר את נתוני האמת, מתוך מטרה להטעות את הציבור ולפתות אותו להצטרף לניסוי". לדבריו, "רק לפני חודש טענו במשרד שיותר מ-600 אלף תעודות מוחלפות מדי שנה, כלומר – 50 אלף מדי חודש. אם כך, האם 40 אלף איש סירבו החודש להיכנס למאגר? האם 80% ממבקשי השירות אמרו 'לא' למאגר הביומטרי? ואם זהו המצב, כיצד מתיישב נתון זה עם הודעת משרד הפנים, לפיה 50% ממבקשי תעודות הזהות מבקשים להיכנס למאגר?".

"על משרד הפנים לחשוף מיד את הנתונים האמיתיים ולהציג לציבור את התמונה האמיתית, שמראה את הסירוב הציבורי להצטרף לניסוי המסוכן של המאגר הביומטרי", קרא עו"ד קלינגר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    10,000 הם עובדי משרד הפנים + הקבלנים שעבדו על הפרוייקט. אף אזרח שפוי לא ילך ויוציא ת.ז. חכמה בלי שיכריחו אותו. ברגע שיפסיקו לשמור את הנתונים אזי אהיה בין אלה שיוציאו ת.ז. כל עוד לא מכריחים ועדיין שומרים את הנתונים אני לא מוציא ת.ז. וגם אני אנסה לשכנע כל אחד שירצה להוציא לא להוציא

אירועים קרובים