השר נפתלי בנט: "לעצור את בריחת המוחות מהארץ"

שר הכלכלה נפגש עם נציגי 20 סטארט אפים ויזמים דוברי רוסית וקרא לעצור את הירידה של עסקים ויזמים למדינות ברית המועצות לשעבר ● לדבריו, "אנחנו חייבים לפעול נגד התופעה הזאת, כדי לאפשר ליזמים ולאנשי הענף ליזום, לעבוד ולהתקדם בארץ, ללא צורך לעזוב"

יותר מ-20 נציגי חברות סטארט-אפ ויזמים דוברי רוסית השתתפו אמש (ד') במפגש שהתקיים במשרד הכלכלה בהשתתפות השר נפתלי בנט. בין המשתתפים באירוע היו בכירים ממוקד הסיוע ליזמים של התאחדות היזמים בארץ, אמדוקס, Greenwave Incubator ,Evolita וחברות סטארט-אפ ומיזמים אחרים.

"אני מודע לכך שיש לנו בעיה רצינית של בריחת מוחות איכותיים מהארץ", אמר השר בנט. "חלק ניכר מהם חוזרים למדינות ברית המועצות לשעבר לבנות עסקים שם במקום לפתח אותם בישראל. זה מאוד עצוב. אנחנו חייבים לפעול נגד התופעה הזאת, כדי לאפשר ליזמים ולאנשי הענף ליזום, לעבוד ולהתקדם בארץ, ללא צורך לעזוב".

בנט אמר, כי מטרתו היא לבחון אפשרויות סיוע, כדי להקל על התהליכים הכוללים ביורוקרטיה ממשלתית. "בתור יזם ואיש סטארט-אפ אני מכיר את העסק היטב", ציין. "יש לדעת ולבחון את הבעיות שאני והמשרד שלי יכולים לפתור".

לדבריו, "העלייה המסיבית מברית המועצות לשעבר הביאה איתה תרבות עבודה אפקטיבית ויצירתית וידע רב. יש למצוא דרכים לאפשר לעסקים וליזמים להתפתח בארץ".

קטיה גולדשטיין, מנכ"לית Evolita, אמרה, כי "משרד הכלכלה עושה רבות כדי לסייע לנו להתפתח, אך לצערי, לפעמים הבעיה היא בדברים הקטנים, ברגולציה ובהליכים הביורוקרטיים שגורמים לאנשים להרים ידיים. אנחנו לא צריכים הרבה, כי באנו לעבוד. חשובה לנו התמיכה וההבנה מה בדיוק צריך ענף היזמות וכיצד אפשר לקדם את הסטארט-אפים הישראלים".

לדברי לוי ראיז, מייסד פרויקט Jerusalem Startup Hub, "הקמנו את הפרויקט שלנו בירושלים, במטרה להחזיר את זרימת ההיי-טק לעיר. בנינו פלטפורמה וסביבת עבודה מועילה ואפקטיבית ליזמים, שדרכנו מצליחים להתחבר למשקיעים ולקדם פרויקטים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים