מנסה להיחלץ: בלקברי מנהלת מגעים להירכש ולהפוך לפרטית

ענקית הטלפונים הקנדית, שבשיאה היתה שווה 84 מיליארד דולרים ואילו כעת עומד שוויה על 4.8 מיליארד בלבד, מנסה להימנע מהביקורת הציבורית שמשמיעים בעלי המניות שלה על ידי הפיכתה לפרטית ● ניסיונות קודמים של קרנות השקעות פרטיות לרכוש את החברה סורבו על ידי הנהלתה, אולם כעת נראה שרוחות חדשות מנשבות בהנהלת בלקברי

בלקברי (BlackBerry) מנסה ליצור לעצמה אופק כלכלי, ובוחנת בין היתר את האפשרות להירכש ולהפוך לפרטית – כך דווח בסוף השבוע. האסטרטגיה של הפיכת החברה לפרטית כבר נדונה בעבר על ידי הנהלת יצרנית הטלפונים הקנדית, אלא שכעת, כך דווח, חברי ההנהלה מבינים כי כנראה זו הדרך להימנע מביקורת ציבורית יומית ורבעונית מצד בעלי המניות. לכן, כך על פי הדיווחים, הם בוחנים לעומק את סוגיית ההפיכה של החברה לפרטית.

על פי אחד הדיווחים, חברי ההנהלה של בלקברי מצויים בדיונים, שלא ברור מה עומקם ובאיזה שלב הם נמצאים, עם קרן ההשקעות סילבר לייק (Silver Lake). זו מצויה בסופו של המשא ומתן להפיכת דל (Dell) לחברה פרטית, תמורת רכישתה ב-25 מיליארד דולרים. על פי אותו דיווח, עם השלמת רכישת דל, המהלכים לרכישת בלקברי ייכנסו להילוך גבוה ומוצרי בלקברי ישולבו בעולם המיחשוב הנייד של דל.

מניות בלקברי ירדו השנה ביותר מ-19%. בשיאה, היתה שווה בלקברי 84 מיליארד דולרים, ב-2008, ואילו כעת שווייה עומד על 4.8 מיליארד דולרים בלבד. עד כה, ניסיונות של קרנות השקעות פרטיות לרכוש את החברה סורבו על ידי הנהלתה, אולם על פי אחד הדיווחים, רוחות חדשות מנשבות בהנהלת בלקברי.

אם ייצא המהלך אל הפועל, תצטרף רכישה זו לעוד כמה רכישות של ענקיות טכנולוגיה על ידי קרנות הון פרטיות: במאי השנה רכשה קרן ההשקעות האמריקנית הפרטית ויסטה (Vista Equity Partners) את חברת אבטחת המידע וובסנס (Websense) תמורת מיליארד דולרים. בעקבות הרכישה הפכה וובסנס לחברה פרטית.

באותו החודש הושלמה עסקת הענק להפיכתה של BMC לחברה פרטית. זו, כזכור, נמכרה לקבוצה בראשותן של קרנות ההשקעות ביין קפיטל (Bain Capital) וגולדן גייט קפיטל (Golden Gate Capital) תמורת 6.9 מיליארד דולרים.

לפני ימים אחדים דווח, כי חברת ניהול התוכנה קומפיוור (Compuware) חידשה את מאמציה על מנת להירכש. מי תמצא קונה קודם?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים