מלם מערכות מטמיעה ERP של סאפ במשרד מבקר המדינה ביותר מ-3 מיליון ש'

במסגרת הפרויקט יוטמעו מודולי ניהול כספים, תקציב ובקרה, רכש, לוגיסטיקה ומלאי, וכן משאבי אנוש רבתי, לרבות ניהול תיק עובד, הדרכה וגיוס וקידום עובדים ● עד כה לא הייתה מותקנת במשרד מבקר המדינה מערכת ERP והוא התנהל באמצעות תוכנות מקומיות, דוגמת חשבשבת ● מדובר ביישום ראשון של פרויקט ERP במתכונת ה-Best Practice במגזר הממשלתי

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. צילום: קובי קנטור

מלם מערכות מקבוצת מלם תים החלה בהטמעת מערכת ERP של סאפ (SAP) במשרד מבקר המדינה, בפרויקט שהחל ביוני ויסתיים בפברואר הקרוב – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי עומד על יותר משלושה מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט יוטמעו מודולי ניהול כספים, תקציב ובקרה, רכש, לוגיסטיקה ומלאי, וכן משאבי אנוש רבתי, לרבות ניהול תיק עובד, הדרכה וגיוס וקידום עובדים. מודול רכש ומלאי ישרת את עובדי משרד מבקר המדינה לטובת ניהול תהליכים פנימיים, כגון ניהול רשומות והוצאה לאור.

עד כה לא הייתה מותקנת במשרד מבקר המדינה מערכת ERP והוא התנהל באמצעות תוכנות מקומיות, דוגמת חשבשבת. עם הפעלתה תשרת מערכת ה-ERP כ-50 משתמשים בביצוע פעילויות הלוגיסטיקה השונות. המניע לפרויקט הוא הרצון לספק למשרד המבקר פתרון מקיף ואחיד וסדור לביצוע ולניהול כלל תהליכי העבודה המנהליים במשרד. זאת, תוך עמידה בהוראות ובתקנות המחייבות אותו והיצמדות לאופן ביצוע פעילויות אלו בגופים ציבוריים דומים.

בפני משרד מבקר המדינה עמדו שתי חלופות לביצוע הפרויקט: הטמעת המערכת כחלק ממימוש מרכב"ה וביצוע הפרויקט במתכונת Best Practice. לבסוף החליטו במשרד על ביצוע בדרך השנייה ולצורך כך שכרו את שירותי חברת אלטרנטיבה יועצים. לאנשים ומחשבים נודע, כי זהו היישום ראשון של פרויקט ERP במתכונת ה-Best Practice במגזר הממשלתי. משמעות ההליכה בדרך זו היא היצמדות לתהליכים אחרים במשרד ממשלתי הדומה למשרד מבקר המדינה, הקטנת הסיכונים וצמצום לוחות הזמנים של הפרויקט.

שרון סולומון, מנמ"ר משרד מבקר המדינה, אמר, כי "מתכונת ה-Best Practice הייחודית של הפרויקט מנצלת באופן מיטבי את זכויות הקניין הרוחני של המדינה בתחום מערכות ה-ERP של סאפ. עבודה באופן זה מביאה לצמצום עלות הפרויקט, להקטנת סיכונים ולהטמעת תהליכי עבודה אחודים וייחודיים למגזר הציבורי במדינת ישראל".

לדברי אלי מרזל, מנכ"ל משרד מבקר המדינה, "העידן הדיגיטלי הנוכחי מציב בפני משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור אתגרים משמעותיים ביותר. המשרד מצוי בעיצומו של תהליך שדרוג ושיפור של מערכות המידע שלו, כמו גם פיתוח יכולות חדשניות בתחום איסוף, עיבוד וניתוח הנתונים. הדבר נחוץ לעבודת ביקורת המדינה, לנציבות תלונות הציבור ולמינהל של המשרד. מערכת ה-ERP מהווה נדבך מרכזי במערך ה-IT החדש של המשרד".

ספי גל עזר, מנכ"ל מלם מערכות מקבוצת מלם תים, ציין, כי "פרויקט ה-ERP במשרד המבקר הוא פרויקט מורכב והאחריות הרבה כלפי לקוחות הקצה מחייבת אותנו לספק את רמת השירות הגבוהה ביותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    איזו טעות. כידוע: SAP=SORROW AND PAIN ושום דבר טוב לא צמח מפרויקטי SAP במגזר הממשלתי (ע"ע מרכב"ה,אג"ם ושאר פרויקטים שכאלו),להיפך,וכעת מבזבזים למשלם המיסים 3 מליון ש"ח על כלי דפוק זה.

אירועים קרובים