סטארט-אפ אמריקני פיתח זיכרון RAM חדש שעשוי להוות תחרות לפלאש

זיכרונות הפלאש עשויים להיתקל בקרוב בתחרות קשה מצידו של RRAM - זיכרון RAM שחברת Crossbar טוענת שהצליחה להפוך למסחרי ● החברה מסרה, כי היא בנתה תבנית ורטיקאלית בה ניתן להציב שלושה תאי זיכרון אחד מעל השני, כך שניתן לשבץ כמה טרה-בייטים של זיכרון אחסון בשבב בגודל של בול דואר ● עם יכולות אחסון שכאלה, טוענים בחברה, טלפונים וטאבלטים יאמצו את זיכרון ה-RRAM במהירות

זיכרון RAM חדש, שמכונה RRAM או זיכרון RAM ניגודי, עשוי לעורר תחרות קשה בינו לבין זיכרונות הפלאש (Flash) בהם נעשה שימוש כיום לצורך אחסון במכשירים ניידים ובכונני SSD. לפי הסטארט-אפ האמריקני Crossbar, הוא הצליח למצוא תהליך שיאפשר לזיכרונות הללו להפוך למסחריים.

החברה מסרה, כי היא בנתה תבנית ורטיקאלית בה ניתן להציב שלושה תאי זיכרון אחד מעל השני, כך שניתן לשבץ כמה טרה-בייטים של זיכרון אחסון בשבב בגודל של בול דואר. עם יכולות אחסון שכאלה, טוענים בחברה, טלפונים וטאבלטים יאמצו את זיכרון ה-RRAM במהירות, כדי להבטיח ללקוחות יכולות שמירה של כמויות גדולות של מידע, ללא צורך בתוספת כרטיסי זיכרון חיצוניים.

ב-Crossbar מוסיפים שזיכרון ה-RRAM מהיר יותר עד פי 20 לעומת זיכרון פלאש מסוג NAND ולמרות זאת, צריכת הכוח שלו הרבה יותר נמוכה. כמו כן טוענים בחברה שהטכנולוגיה הזו יכולה לשמור את המידע המאוחסן בה למשך כ-20 שנים, הרבה יותר מיכולת השמירה של זיכרונות הפלאש.

זיכרון RRAM, לעומת פלאש, שומר סיביות על ידי יצירת התנגדויות במקום יצרית מטענים חשמליים. תהליך זה דורש פחות כוח חשמלי וכאמור, מאפשר בנוסף אחסון בנפחים גדולים יותר בשבבים קטנים יותר.

לדברי מנכ"ל Crossbar, ג'ורג' מינסיאן, "הגענו לציון הדרך הטכנולוגי שמוכיח שטכנולוגיית ה-RRAM קלה לייצור ומוכנה להפוך למסחרית. מדובר בקו פרשת המים עבור תעשיית הזיכרונות הלא נדיפים".

הזיכרונות החדשים עדיין לא הגיעו למצב של ייצור המוני אבל ב-Crossbar מספרים, כי הם כבר ייצרו מספר אבות טיפוס שמוכנים לגל הייצור הראשון.

אירועים קרובים