פריסקייל ושנקר השיקו "ינשוף חכם" שמרחיק בעלי כנף – ללא צורך בחיבור לחשמל

ה-"ינשוף החכם" לא כולל קש, כמו הדחליל הישן, אלא מיקרו מעבד מסוג KL05 מסדרת Kinetis של פריסקייל, שבאמצעותו הוא מספק לעצמו את כל האנרגיה אותה הוא צורך לשם הפעלה מהסביבה, ללא צורך להתחבר לרשת החשמל ● מדובר באחד הפרויקטים החכמים שעליהם עמלו במהלך השנה בוגרי מכללת שנקר, והוא כבר אומץ על ידי הספארי

"ינשוף חכם" שהשיקו מכללת שנקר ופריסקייל (Freescale) אמור להרחיק בעלי כנף, ובכך למנוע מפגעים שונים. בניגוד לדחליל הישן, הוא לא כולל קש אלא מיקרו מעבד מסוג KL05 מסדרת Kinetis של פריסקייל. באמצעות מיקרו מעבד זה, מספק ה-"ינשוף החכם" לעצמו את כל האנרגיה אותה הוא צורך לשם הפעלה מהסביבה, ללא צורך להתחבר לרשת החשמל.

הפיתוח החדש, שכבר אומץ על ידי הספארי ברמת גן, הוא אחד מהפרויקטים החכמים שעליהם עמלו במהלך השנה בוגרי מכללת שנקר. הוא מזהה תנועות בעלי כנף ומרחיק אותם על ידי תנועות, השמעת קולות והארה (בחשיכה). בכך הוא מרתיע ציפורים ומצמצם מפגעי בעלי כנף למיניהם בכול מקום בו הוא נמצא.

ה-"ינשוף החכם" מיוצר בגדלים ועיצובים שונים, בהתאם ליישום והשמתו בשטח, החל מינשוף "קטן", שמשמש כמגן על פנל סולרי "גדול" ודוד שמש, ועד ינשוף "גדול" כמגן למרפסות, גגות ומעקות מפורזלים. אפשר להזיזו למקום בו הוא נדרש בקלות לפעולה ברדיוס נפחי של מספר מטרים. כך הוא יכול להגן גם על מערכות שמתוקנות במקומות חשופים כמו גגות ושטחים פתוחים, כגון מערכות סולריות, דודי שמש, אנטנות וצלחות לוויין.

ד"ר עופר שוורצגלס, ראש המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בשנקר, אמר, כי "פרויקטים נוספים, כמו 'עציץ חכם' ו-'קסדה חכמה', ישלבו רכיבי חישה ומעבדים מבית היוצר של פריסקייל. אלה ואחרים נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים, לקראת השמה".

מימין לשמאל: עופר שוורצגלס, ראש המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכללת שנקר; שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל ישראל; הסטודנטית סלעית כליף, שפיתחה את הפרויקט; הסטודנט יחיא מסאלחה, שותפה לפרויקט; ופרופ' יולי תמיר, נשיאת מכללת שנקר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים