אסוס תפסיק לייצר טאבלטים מבוססי חלונות RT

"התחושה בתעשייה היא שחלונות RT לא הייתה מוצלחת", אמר מנכ"ל החברה, ג'רי שן ● הצהרה זו מגיעה אחרי החלטת הענקית הטיוואנית להתמקד בטאבלטים מבוססי חלונות 8 עם שבבי X86 של אינטל

מנכ"ל אסוס (Asus), ג'רי שן, אישר בסוף השבוע כי החברה לא תייצר עוד טאבלטים עם חלונות RT. "אין זו דעתנו בלבד", אמר, "התחושה בתעשייה היא שחלונות RT לא הייתה מוצלחת".

לדבריו, החברה מייצרת כעת את הטאבלט מדגם VivoTab, המריץ את חלונות RT. בעתיד, היא מתכוונת להתמקד בטאבלטי חלונות 8 (Windows 8) עם שבבי X86 של אינטל (Intel), משום שמכשירים אלה תואמים ליישומי חלונות (Windows) קודמים, שגרסת ה-RT אינה תואמת להם.

לפני כשבוע התבטא בנושא גם יו"ר אסוס, ג'וני שי, ואמר כי חלונות RT לא הצליחה לעמוד בהבטחות, וכי הענקית הטיוואנית משקיעה כעת זמן ואנרגיה במכשירים המריצים שבבים של אינטל.

דברי מנכ"ל אסוס נאמרו 24 שעות לאחר הודעתה של Nvidia לפיה היא צופה צניחה בהכנסות של לפחות 40% ממעבד ה-Tegra שלה, המשולב בכמה דגמים של טאבלטי חלונות RT, כמו גם בטאבלטי אנדרואיד (Android) ובסמארטפונים. מעבד ה-Tegra 3 משולב במכשיר ה-VivoTab, ב-Surface של מיקרוסופט (Microsoft) ובדגם Yoga 11 של לנובו (Lenovo).

לפי הדו"ח העדכני של IDC, טאבלטי חלונות RT הצליחו להשיג נתח של 0.5% בלבד בשוק הטאבלטים ברבעון השני של השנה. משמעות הדבר היא כי נמכרו בסך הכל כ-200 אלף מכשירים. זאת, לעומת טאבלטי חלונות 8, שמכרו 1.8 מיליון מכשירים ברבעון השני של השנה, והצליחו להשיג נתח של 4% מהשוק.

אירועים קרובים