ביל גייטס על פרויקט Loon של גוגל: "לא מאמין שזה יעזור לאנשים"

"אני מאמין גדול במהפכה טכנולוגית, אבל הפרויקט הזה לא טוב ולא עוזר למען המדינות העניות באמת", אמר מייסד ויו"ר מיקרוסופט ● "כשילד מקבל שלשול - אין, פשוט אין אתר אינטרנט שמרפא אותו"

יו"ר מיקרוסופט (Microsoft), ביל גייטס, מבקר בציניות את פרויקט הכדורים הפורחים של גוגל (Google) – שנועד לתת גישה אמינה לאינטרנט במרבית האזורים המרוחקים של העולם, ומאמין שיש דברים חשובים יותר שצריך לפתור במדינות לא מפותחות. "כשאנשים מתים ממלריה, אני מניח שהם יסתכלו למעלה ויראו את הבלון, ואני לא בטוח כיצד הוא יעזור להם", אמר אחד מהאנשים העשירים בעולם על פרויקט Loon של גוגל במסגרת ראיון לאתר בלומברג (Bloomberg). "כשילד מקבל שלשול – אין, פשוט אין אתר אינטרנט שמרפא אותו".

"ברור שאני מאמין גדול במהפכה הדיגיטלית", אמר גייטס. "חיבור מרכזי בריאות, חיבור בתי ספר – אלה דברים טובים. אבל לא, האחרים הם לא טובים (הכוונה לפרויקט הבלונים הפורחים של גוגל) למען המדינות העניות באמת. אלא אם כן אתה אומר בפירוש שאנחנו מתכוונים לעשות משהו בקשר למלריה". פרויקט Loon, בדומה למשקפיים האלקטרוניים של גוגל (Google Glass), הוא תוכנית עתידית, שגוגל טוענת כי הוא עדיין מצוי "בימיו הראשונים".

יו"ר מיקרוסופט הוא פעיל נמרץ בהגברת המודעות למחלת המלריה ובניסיון למצוא לה חיסון. בשנים האחרונות תרם גייטס מאות מיליוני דולרים לקרנות ולחברות תרופות במטרה להאיץ את מציאת התרופה. באחרונה אף התבטא כנגד השיטה הכלכלית, במסגרתה מוקצים בעולם הרבה יותר משאבים בניסיון למצוא פתרון להתקרחות מאשר לפתרון מחלת המלריה הסופנית, מתוך שיקולי עלות-תועלת ורווח כלכלי לחברות התרופות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים