מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "נרכוש חברות בעולמות ה-BI והסייבר"

"ה-BI הוא תחום מעניין וסביר שהפעילות שלנו בו תצמח", כך אומר גוטמן בראיון לאנשים ומחשבים לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות של החברה ● הוא חוזה שב-2014 תקצור מטריקס את הפירות, "אחרי שלוש שנים שבהן היה סוג של קיפאון והתכווצות"

"בכל אחד מתחומי הפעילות בהם אנחנו נמצאים – צמחנו. בעולם הסייבר יש לנו עוד חברות פוטנציאליות לקנות. תחום ה-BI מתרחב ואני מעריך, כי גם שם נמצא את עצמנו רוכשים חברה. BI הוא תחום מעניין, שאנחנו מעסיקים בו כ-200 עובדים, וסביר שהפעילות הזו תצמח", כך אמר מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, בראיון לאנשים ומחשבים לרגל פרסום התוצאות הרבעוניות של החברה.

לדבריו, "היתרון הגדול של מטריקס הוא שאנחנו חברה גדולה, עם מכירות בשני מיליארד שקלים, מרביתן לשוק הישראלי. המכירות בעולם החומרה לא היו חגיגה, אולם הוא לא מהווה את הליבה העסקית שלנו ולכן, לא ניזוקנו מהמצב הכלכלי במשק. שמרנו על הרווחיות או שיפרנו אותה בכל אחד ממגזרי הפעילות. יתרוננו הוא בכך שאנחנו עוסקים בטכנולוגיות רבות ובמקביל בפרויקטים רבים, מה שצמצם את שיעור הנזק הפוטנציאלי".

"תוצאות הרבעון הן תולדה ישירה של זכייה בפרויקטים חדשים בכלל המגזרים, ובמגוון פעילויות: Big Data, סייבר, ניהול מידע, CRM וחווית לקוח, דיגיטל ומובייל", הוסיף גוטמן. "שמנו דגש על מהירות התגובה לשינויים בשוק ועל מענה לצרכי הלקוחות, ואין לי ספק שאלה היו בין הסיבות לתוצאות הטובות ברבעון זה: המיקוד שלנו במתן פתרונות ושירותים בעלי ערך מוסף ללקוחות, הן בהיבט הטכנולוגי והן בזה העסקי".

איפה היה המיקוד שלכם במהלך הרבעון?
"המשכנו להתמקד בשני מגזרים – הפיננסי וההיי-טק. זכינו בפרויקט במוסד פיננסי במסגרתו פיתחנו אזור שירות ומכירה עבור הערוצים השונים: אתר אינטרנט, אתר מותאם למובייל ויישום מובייל ייעודי. בעולם התוכנה, זכינו בפרויקט רישוי ותחזוקה רב-שנתיים למחשב מרכזי ומערכות פתוחות במוסד פיננסי גדול, בהיקף של מיליוני דולרים. היו לנו זכיות נוספות בעולמות ה-BI, הסייבר ואבטחת המידע, וכן בתחום הבדיקות והפיתוח במודל NearShore".

מה לגבי המגזר הממשלתי?
"לא שמעתי שיש פרויקטים במגזר הממשלתי. נזקי מכרז החשב הכללי ממשיכים להכות, המכרז הזיק לכל התעשייה וגם לחשב הכללי עצמו. אני מניח שבסופו של דבר ייצא מכרז חדש, עם תנאים יותר נורמליים. כרגע יש מגבלה שמונעת צמיחה במגזר הממשלתי. אנחנו עובדים מול מגזר הממשלה, אבל קשה להתרחב שם. אנחנו מעדיפים לעבוד במקומות בהם יש שולי רווח הגיוניים יותר".

כיצד תסיים מטריקס ויסיים הענף כולו את 2013 ומה צפוי לנו ב-2014?
"למרות המציאות הכלכלית העסקית והתחושה לפיה יש עדיין עננים אפורים, אנחנו מאמינים שנסיים אותה לא פחות טוב ממה שסיימנו את 2012. אותי מעניין שימור הרווחיות, או שיפור שולי הרווח, לא המחזור.

2014 תהיה שנה נהדרת. הגיע הזמן שנהנה מהפירות, אחרי שלוש שנים בהן היה סוג של קיפאון והתכווצות. אין ברירה אלא להמשיך ולהשקיע ב-IT. בעולם הפיננסי ובמגזרי הביטוח והבנקאות נדרשות השקעות אדירות לטובת חידוש מערכות הליבה. אי אפשר רק להשקיע באינטרנט, אף שגם זה חשוב. ב-2014 יהיו השקעות בתחומים הללו, מבלי לשכוח השפעות מקרו-כלכליות, אותן קטונתי מלנבא".

מי מהמתחרים בשוק מאיים עליך?
"למדתי לא לפחד מאיש אבל לפחד מכולם. כל המתחרים שלי ראויים: עובדה שהם קיימים הרבה זמן. אני מכבד את כולם, יהיה טוב לכולנו כשהשוק יתאושש. כשהשוק מתכווץ, חלק מהמתחרים מקבלים החלטות שטותיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים