מיקרוסופט תובעת מיליון ורבע שקלים מחמישה בתי עסק בטענה שמכרו תוכנות שלה ללא רישיון

החברה טוענת, כי שלחה חוקרים פרטיים לחמישה בתי עסק בבית שמש, אילת ואשקלון, שהצליחו לקנות בקלות מכל אחד מהם מחשבים עם תוכנות של מיקרוסופט ללא רישיון ● מיקרוסופט מבקשת מבית המשפט, בנוסף לתביעה הכספית, להוציא צו מניעה שיאסור על החנויות למכור את התוכנות הללו ● על פי כתב התביעה, מעשי אותם בתי עסק "מסבים למיקרוסופט נזקים כספיים כבדים ביותר, ואלה הולכים ומתעצמים כל עוד פעילות בתי העסק נמשכת"

מיקרוסופט (Microsoft) העולמית ממשיכה להילחם גם בישראל בהפרות זכויות יוצרים, לפחות לכאורה, בנוגע לתוכנות שלה והגישה תביעות נגד חמישה בתי עסק בטענה שמכרו מוצרים שלה ללא רישיון. סכום חמש התביעות עומד על מיליון ורבע שקלים.

עורכי הדין עידן סידס, עודד שטייף וקרן רובינשטיין, באי כוחה של מיקרוסופט העולמית, הגישו את התביעות בשבוע שעבר לבתי המשפט המחוזיים בירושלים ובבאר שבע. בכל אחת מהן מבקשת הענקית מרדמונד צו מניעה קבוע למכירת תוכנות שלה ללא רישיון, מתן חשבונות ותשלום סך של רבע מיליון שקלים. בתי העסק נגדם הגישה מיקרוסופט את התביעות הם אושר מחשבים מבית שמש, איקס מחשבים מאילת, שופ – גם הוא מאילת, 3D טכנולוגיה ויזואלית מקריית גת וטוזלי מיחשובים מאשקלון.

על פי כתבי התביעה, החברה שלחה לאותם בתי עסק חוקרים פרטיים שקנו בהם מחשבים שעליהם הותקנו התוכנות המדוברות – מערכת ההפעלה חלונות (Windows) ובחלקם אף חבילת התוכנות אופיס (Office) – ללא רישיון, לכאורה. לטענת מיקרוסופט, החוקרים הפרטיים ביצעו את הרכישה בקלות. "המקרים המתוארים מהווים רק מקרים בודדים למעשי הפרה רחבי היקף אשר מתבצעים מדי יום ביומו בבתי העסק הנתבעים", כתבו עורכי הדין של החברה. "מיקרוסופט לא נתנה כל אישור לנתבעים או לאחרים להפיץ או למכור את התוכנות בלא רישוי, באופן המפר את זכויותיה".

עוד נכתב, כי "מעשי הנתבעים מסבים למיקרוסופט נזקים כספיים כבדים ביותר, ואלה הולכים ומתעצמים כל עוד פעילות בתי העסק נמשכת. מדובר בהפרה בוטה ובית המשפט מתבקש לגדוע אותה ללא דיחוי. בתי העסק עשו עושר שלא במשפט על חשבון מיקרוסופט. הם הפיקו רווח נאה כתוצאה משימוש בוטה ובלתי חוקי בקניינה".

חגית גרוס, מנהלת תחום רישוי וזכויות יוצרים במיקרוסופט ישראל, אמרה, כי "במקרים רבים, הלקוחות לא מודעים לכך שהם מקבלים תוכנה ללא רישיון, שמונעת מהם לקבל עדכונים של מערכת ההפעלה, ביניהם עדכונים שנועדו להגן על המחשב. בנוסף, מכירת מחשבים עם תוכנות ללא רישיון גורמת למסחר לא הוגן ופוגעת במשווקים הפועלים כדין. מיקרוסופט מקבלת באופן קבוע פניות ממשווקים שעסקיהם נפגעים כתוצאה מהתופעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים