America Movil רכשה את יתרת המניות של KPN תמורת יותר משבעה מיליארד יורו

ב-America Movil עדיין בוחנים את ההצעה שהגישה טלפוניקה ביחס ל-E-Plus, "היהלום שבכתר" של KPN, בסכום של 11 מיליארד דולרים ● מועצת המנהלים נוטה לקבל את ההצעה, אולם ההערכות הן שהבעלים, המיליארדר המכסיקני קרלוס סלים, ידחה אותה או ימתין להצעה גבוהה יותר

America Movil, שנמצאת בשליטתו של המיליארדר המכסיקני קרלוס סלים, הביסה את המתחרה טלפוניקה (Telefonica) ורכשה את יתרת המניות של קבוצת הטלקום ההולנדית KPN, שעדיין אינן בבעלותה – בשיעור של 70%. סכום העסקה עומד על 7.2 מיליארד יורו.

בחודש שעבר הציעה טלפוניקה הספרדית 11 מיליארד דולרים תמורת "היהלום שבכתר" של KPN – החברה הגרמנית E-Plus. המטרה במהלך היא לעצור את החדירה של America Movil לאירופה – חדירה שעדיין מניבה לה הפסדים על הנייר. נראה שבחודשים הקרובים הקרב בין שתי החברות רק ילך ויחריף.

טלפוניקה ו-America Movil שולטות יחדיו על כ-60% משוק התקשורת הסלולרית באמריקה הלטינית ורכישת הנתחים מ-KPN ומ-Telekom Ausria על ידי America Movil מביאה את הקרבות בינה לבין טלפוניקה לאדמת אירופה.

חברות הטלקום באירופה נאלצות להתמודד מול הרוויה בשוק, המיתון שמכה בצרכנים, רגולציה כבדה ושדרוגים נרחבים הנחוצים ברשתות, מה שמוביל למיזוגים. ב-America Movil עדיין בוחנים את ההצעה שהגישה טלפוניקה ביחס ל-KPN, שזוכה לגיבוי מועצת המנהלים של החברה ההולנדית.

עם זאת, מקור יודע דבר מסר, כי סלים סבור שההצעה נמוכה מדי וכרוכה בסיכונים רגולטוריים, מה שמוביל להערכה שהוא ידחה את ההצעה או ימתין למחיר גבוה יותר. מטלפוניקה נמסר, כי ההצעה עדיין בתוקף וכי היא סופית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים