הנאשמים בגניבת מיליוני מספרים של כרטיסי אשראי טוענים לחפותם

כשברקע מרחף איום של עשרות שנות מאסר, התייצבה כנופיית ההאקרים הנאשמים בפשעי הרשת הגדולים ביותר אי פעם בארצות הברית ● לדברי התביעה, החמישה גנבו יותר מ-160 מיליון מספרים של כרטיסי אשראי, ומכרו את הפרטים לגורמים נוספים ● גורמים רשמיים מנאסד"ק סירבו להגיב על הפריצה, ובורסת דאו ג'ונס הודיעה כי "אין עדויות" לדליפת מידע של לקוחות

תושב רוסי שנאשם בהשתייכות לכנופיית האקרים, שביצעה את פשעי הרשת הגדולים ביותר אי פעם בארצות הברית, טען אתמול (ב') לחפותו כנגד אישומים שיכולים לשלוח אותו למאסר של עשרות שנים.

דימיטרי סמיליאנטס, בן 29 ממוסקווה, הופיע בבית המשפט בבגדי אסיר כתומים ואזוק בידיו וברגליו, בעקבות כתב האישום שהוגש בסוף החודש שעבר. לדבריו, הוא יילחם נגד ההאשמות ואף יבדוק את אי הסדרים הקשורים בנסיבות מעצרו בשנה שעברה בהולנד (בינתיים הוא הוסגר לארצות הברית).

סימיליאנטס מואשם בקשירת קשר עם קבוצה של האקרים מרוסיה ואוקראינה כדי לגנוב יותר מ-160 מיליון מספרים של כרטיסי אשראי בסדרה של פריצות, שהסבו נזקים של יותר מ-300 מיליון דולרים. בין החברות שכנופיית ההאקרים פרצה אליהן, לפי האישומים, הן גם נאסד"ק, חברת ניהול כרטיסי האשראי Heartland Payment Systems, ויזה (Visa), בורסת דאו ג'ונס, JetBlue Airways ו-7-Eleven ועוד.

גורמים רשמיים מנאסד"ק סירבו להגיב על הפריצה. אולם לדברי התביעה, הפריצה לא כללה את פלטפורמת המסחר שמאפשרת ללקוחות לסחור במניות, וכך לא הצליחה הכנופיה להשיג כסף מן הגישה לשרתים. בורסת דאו ג'ונס פרסמה הצהרה, ובה הודיעה כי "אין עדויות" לכך שמידע של לקוחות דאו ג'ונס או וול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) דלף בעקבות הפריצה.

עוד עצור בפרשה הוא ולדימיר דרינקמאן, שגם הוא נעצר בהולנד ונלחם נגד הסגרתו לארצות הברית. נאשם נוסף בפרשה, אלכסנדר קאלינין, נמצא ברוסיה, ובאחרונה, לאור המתיחות ביחסי ארצות הברית ורוסיה על רקע אדוארד סנואודן, ביטל שופט את האישומים נגדו בחודש שעבר והוא שוחרר.

רשויות ארצות הברית עקבו אחר ההאקרים במשך שנים. לדברי התובעים, לכל אחד מן הנאשמים היו משימות שהתמחה בהן: דרינקמאן וקאלינין התמחו בפריצה לרשתות, בעוד שרומן קוטוב, בן 32, שלף מהן נתונים. השלושה מואשמים כי הסתירו את פעילותם תוך שימוש בשירותי אירוח אנונימיים שסופקו להם על ידי נאשם נוסף, מיכאל ריטיקוב, בן 26 מאוקראינה, שעדיין לא נעצר.

לדברי התביעה, הצליחו החמישה להסתיר את פעילותם על ידי נטרול תוכנת האנטי-וירוס של קורבנותיהם ואחסון הנתונים בפלטפורמות פריצה רבות. הם מכרו מספרים של כרטיסי אשראי לגורמים נוספים, שמכרו אותם שוב בפורומים מקוונים או ל-"פודים", שקודדו את המספרים על כרטיסי פלסטיק ריקים.

עוד אחד מחברי הכנופיה, אלברט גונזאלס, כבר נידון ל-20 שנות מאסר לאחר שהודה באישומים של תכנון אחת מהפריצות. לדברי התביעה, חמשת הנאשמים עבדו איתו לפני שנעצר במיאמי, ולאחר מעצרו המשיכו במסע הפריצות בלעדיו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    זה כל כך ברור שהבחור הרוסי "יחטוף" הרבה שנים בכלא לאחר פרשת סנאודן. אם הרוסים היו מסגירים אותו לארה"ב ספק אם הרוסי היה מגיע למשפט

אירועים קרובים