תביעה נגד סמסונג: העסיקה פועלים בברזיל בתנאי עבודה ירודים
התביעה הכללית דורשת מסמסונג לשלם לעובדים פיצויים בסך כולל של כ-110 מיליון דולרים, לאחר שבביקורת שערכו הרשויות במפעל שלה במדינה נתגלה, כי עובדים בו מועסקים 27 ימים ברציפות, לא ניתנות להם הפסקות ויותר מ-2,000 מהם ביקשו העברה עקב בעיות בריאות שונות ● מסמסונג נמסר, כי היא תשתף פעולה עם הרשויות בברזיל
אפל (Apple) לא לבד: אחרי שורה של דיווחים על תנאי ההעסקה הירודים במפעלים שמייצרים עבור אפל חלקים למכשירים שלה, מתברר, כי גם במפעל של סמסונג (Samsung) בברזיל יש עבדות מודרנית. בניגוד לאפל, שפוקסקון היא חברה שעובדת עבורה בקבלנות, הפעם מדובר במפעל של סמסונג עצמה.
העניין נתגלה בעקבות תביעה שהגישה התביעה הכללית בברזיל נגד סמסונג על הפרה של חוקי העבודה במדינה, בטענה שהחברה העסיקה עובדים במשמרות ארוכות במיוחד במשך עשרות ימים ברציפות. התביעה דורשת שסמסונג תשלם לעובדים פיצוי בסך כ-110 מיליון דולרים.
על פי סוכנות הידיעות Reporter Brazil, המתמחה ביחסי עבודה, התביעה הוגשה לאחר שבמשרד העבודה והתעסוקה של ברזיל גילו תנאי עבודה מחפירים בשתי ביקורות שנערכו במפעל של סמסונג בזונה פרנקה דה מנאוס. החברה מרכיבה במפעל מהדגמים של הטלפונים החכמים מתוצרת סמסונג.
בין השאר נתגלה בביקורת, כי חלק מהעובדים מועסקים עד 15 שעות ביום, נדרשים לעמוד ולא ניתנות להם הפסקות. חלק מהעובדים נדרשו לעבוד במשך 27 ימים ברציפות. כמו כן, נדרשו עובדי סמסונג להרכיב חלקים במהירות גבוהה עד פי שלושה מהקצב שמתירים כללי הבטיחות. במפעל מועסקים כ-5,600 עובדים והתקבלו בו 2,018 בקשות של עובדים להעברה עקב בעיות בריאות, ובהן כאבי גב, דלקת גידים ודלקת הכסת (בורסיטיס).
"החברה לא מנהלת רפואה תעסוקתית כנדרש ולא מנסה לפתור את הבעיה", ציין רומולו לינס, חוקר ממשרד העבודה והתעסוקה בברזיל.
דובר סמסונג מסר בתגובה, כי "ברגע שנקבל הודעה על התביעה נבדוק את הנושא ונפעל בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות בברזיל".
תגובות
(0)