האפליקציה שתראה עד כמה המכשיר שלכם מהיר

CPU spy Reborn מאפשרת לכם לראות היטב כמה זמן המכשיר שלכם נמצא במצב שינה וכשהוא ער, באיזו מהירות הוא פועל ● המידע הזה חשוב לגיקים, אך הוא יכול לעניין גם את מי שרוצה להבין כיצד פועלים המעבדים המודרניים ואיך אפשר לחסוך בחשמל ולהאריך את זמן העבודה של המכשירים

מי שמכיר קצת מקרוב את המעבדים שנמצאים בליבם של המכשירים הניידים השונים, טלפונים חכמים וטאבלטים כאחד, יודע שיש להם טווח ביצועים רחב למדי בכל מה שקשור למהירות עבודה. אמנם, בפרסומים שמיועדים לעיתונות ושאר קוראים מציינים בעיקר את מהירות העבודה המרבית של המעבדים הללו, אבל בדרך כלל יש גם מהירות מינימלית, שמסתתרת לפעמים רק בדף התצורה המלא של המכשירים, עבור אלה שבאמת מחפשים את זה.

אם תתקינו את אחת האפליקציות שבודקות את התצורה של המכשיר שלכם, למשל את MyDroid System Info, שעליה כתבתי באחרונה, תוכלו לראות את טווח המהירות של המעבד – ממהירות העבודה הנמוכה ביותר עד לזו הגבוהה ביותר, שמיועדת לשימוש בעומסי העבודה הקשים באמת.

בדרך כלל, המעבדים שמבוססים על טכנולוגיית ה-ARM יודעים לעבוד בכל המהירויות שנעות על הטווח. הם גם יודעים לשים את עצמם כמעט לחלוטין, אם לא לחלוטין, במצב המתנה. המהירות שבה הם עובדים מתאימה את עצמה לעומס שמוטל על המערכת, בהתאם לצעדים שמוגדרים בהם מראש.

האפליקציה CPU spy Reborn מאפשרת לכם לראות היטב את החלוקה הזו למהירויות עבודה. היא יודעת לפענח את הצעדים ולהציג כמה זמן עבדה המערכת על שבב של המכשיר מרגע הפעלתו. כך, לדוגמה, במכשיר בו בדקתי את האפליקציה, עם מעבד כפול ליבה שמבוסס על ARMv7, המכשיר בילה בשינה עמוקה 425 מתוך 461 שעות עבודה מרגע הפעלתו בפעם הראשונה. שאר השעות, 36 במספר, התחלקו בין מהירויות של 200 מגה-הרץ ל-1.5 ג'יגה-הרץ, בצעדים של 100 הרץ.

מבחינת הנתונים המוצגים, המכשיר עבד במהירות המרבית במשך כשמונה שעות ו-20 דקות – ארבע שעות וקצת יותר מהזמן בו הוא עבד במהירות של 500 מגה-הרץ. במהירות של 800 מגה-הרץ הוא עבד כארבע שעות ו-45 דקות ובמהירות האיטית ביותר, 200 מגה-הרץ, הוא פעל במשך חמש שעות ו-45 דקות, פחות או יותר.

המידע הזה חשוב יותר לגיקים טכנולוגיים, אך הוא יכול לעניין גם כאלה שרוצים להבין באופן כללי כיצד פועלים המעבדים המודרניים, בעיקר אלה שמיועדים לתחום המכשירים הניידים, ואיך אפשר לחסוך בחשמל ולהאריך את זמן העבודה שמוציאים מהמכשירים ככל האפשר. הם רוצים לדעת איך להשתמש במהירות המרבית בה יש צורך כדי לתפעל את האפליקציות המסוימות שמותקנות במכשיר.

CPU spy Reborn יודעת להבחין בין פעולה בטאבלט לפעולה בטלפון עם מסך קטן יותר. היא מציגה בנוסף מעט נתונים אודות המכשיר בו היא מוצגת, בעיקר פרטים אודות מערכת העל שבב בה משובץ המעבד.

אם רוצים, אפשר לבחור בהגדרות של אחת מבין מספר ערכות תצוגה זמינות וניתן לאפס את הספירה ולהתחיל אותה מחדש. אם מתחרטים, אפשר לשחזר את הנתונים המקוריים, כלומר – הזמן שעבר מאז האיפוס הקודם של האפליקציה או מרגע הפעלת המכשיר בראשונה.

אז אם מעניין אתכם לראות קצת יותר מקרוב איך המעבד של המכשיר שלכם עובד, אתם יכולים להוריד את CPU spy Reborn מכאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים