אינטל השיקה תקן קישוריות אופטי שאמור לשלב לייזרים ואור כדי להעביר נתונים

החברה מכנה את התקן החדש, MXC, "הדור הבא של החיבור האופטי" ● לפי אינטל, האור מסוגל לספק חיבורים בפס רחב ומהיר יותר מכל שניתן להשיג בטכנולוגיות החיווט החשמליות שקיימות כיום בשוק

אינטל (Intel) השיקה תקן קישוריות שיכול לשנות את הדרך בה מיישמים שרתים במרכזי נתונים. מדובר בתקן קישוריות אופטי בשם MXC, שאינטל טוענת שהוא "הדור הבא של החיבור האופטי". התקן החדש אמור להשתמש בשילוב של לייזרים ואור כדי להעביר את הנתונים במערכת, מכיוון שלפי אינטל, האור מסוגל לספק חיבורים בפס רחב ומהיר יותר מכל שניתן להשיג בטכנולוגיות החיווט החשמליות שקיימות כיום בשוק.

"החיבור האופטי שאנחנו מציעים יכול להעביר נתונים בקצב של עד 1.6 טרה-ביט לשנייה והוא קטן יותר משאר החיבורים בין שרתים שקיימים כיום", מסרה החברה בתדריך שפרסמה לקראת מפגש פורום המפתחים שלה, שעומד להיערך בחודש הבא בסן פרנסיסקו.

יצוין, כי אינטל חוקרת את תחום השימוש בפוטונים אלקטרו-מגנטיים להעברת מידע מזה עשור, במטרה להגיע למצב בו ייעשה שימוש בהם גם במרכזי נתונים וכדי להחליף, בסופו של דבר, את טכנולוגיית הרשתות הוותיקה את'רנט. כבר בינואר השנה היא הציגה בכנס המיחשוב הפתוח של פייסבוק (Facebook) מודולים פוטוניים ששובצו על שבבי סיליקון ושהצליחו להגיע לקצב העברת מידע של 100 ג'יגה-ביט לשנייה. חברה נוספת שעוסקת בתחום הציגה גם היא באותו הכנס שימוש במודלים אופטיים ששימשו שרתים מבוססי מעבדים של אינטל להעברת נתונים מהירה.

אינטל ציינה שהיא עובדת מזה שנתיים יחד עם Corning Cable Systems כדי לפתח את תקן MXC ולא סיפקה פרטים נוספים עליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים