כל מה שצריך לדעת על ביטוח סלולרי

מה מקנה ביטוח סלולרי? ● האם לעשות ביטוח אצל ספק הסלולר או לפנות למעבדה פרטית? ● לא משנה במה תבחרו - מומלץ ורצוי לערוך השוואת מחירים ולוודא מה כולל הביטוח, מהן האותיות הקטנות, כדי שתוכלו לבחור בחבילת השירותים המקיפה והמתאימה ביותר למכשיר

15/08/2013 17:30

מאת: אלי פינטו, מנהל מעבדות סלדון – שירותי ביטוח סלולרי

מה מקנה ביטוח סלולרי
איך שלא תקראו לזה; שירות תיקונים, אחריות מקיפה, או ביטוח לסלולרי, בדרך כלל מדובר בהוצאה שלעולם לא נהיה שלמים איתה, כיוון שאין לנו דרך לנבא האם נזדקק לשירות הזה או לא. מחד, יהיה מי שילין כי שילם מאות שקלים בשנה עבור שירות שלא היה בו שימוש. ומנגד, רבים אחרים ינצרו את הרגע שבו רכשו את שירות התיקונים (ביטוח סלולרי בלשון העם), שבזכותו חסכו מאות ואף אלפי שקלים עבור תיקון תקלות במכשיר.

למי שמתלבט אם לפנות למעבדת תיקון סלולרי, כדאי לדעת תחילה כי ניתן לשדרג את תנאי האחריות הבסיסית בכל מעבדה, שכן זו (האחריות), אינה מכסה באופן גורף את כל סוגי התקלות, כמו תיקון מסך iPhone שבור לדוגמה, ובעיקר אלו שנגרמו כתוצאה משימוש "בלתי סביר", על פי הגדרות היצרן.

שירות תיקונים אצל מפעילות הסלולר
מפעילות הסלולר מציעות למינויים ביטוח בעלות חודשית קבועה, כשמסגרת הכיסוי והעלויות מותנות בסוג המכשיר, גילו, וסוג התקלה. כל זאת בתנאי שהמכשיר נרכש ברשת, ולא נפרץ או תוקן על ידי טכנאי חיצוני. כל רשת שומרת לעצמה את הזכות להחליט מתי לא ניתן להציל את המכשיר (למשל, במקרה של קורוזיה), ואת כמות התיקונים והחלפת החלקים, בתדירות משתנה. מרבית הכיסויים אינם חלים על אבדן או גניבת המכשיר, אף כי קיימת מסגרת אחריות מקיפה גם במקרים אלו.

היתרון הבולט של ביטוח סלולר באמצעות החברות הגדולות נעוץ בעיקר בשלושה פרמטרים:
נוחות ברכישת השירות יחד עם המכשיר מבלי להידרש להליך ארוך של השוואת מחירים. תחושה של גב מקצועי, וכן, חיסכון בזמן חיפוש אחר מעבדה חיצונית.

שירות תיקונים במעבדה פרטית
לאחרונה, ובעיקר הודות ל"חוק ניתוק זיקה" המעודד רכישת מכשירים סלולריים באופן פרטי, חלה עלייה במודעות לאלטרנטיבה לרכישה ותיקון סלולרי באמצעות מעבדה פרטית. הצורך עלה במיוחד בהיעדר מעבדה לתיקון iPhone, עם השקתו בישראל, ומחירי התיקון והביטוח שלו. במקביל עלה מספר צרכני הסמארטפון בארץ, ונדמה כי הקמתן של מעבדות פרטיות, המציעות שירותי תיקונים באופן חיצוני, מהווה מהלך טבעי לאור התחרות הגוברת בשוק התקשורת.

המעבדות הפרטיות מציעות שירות לכל סוגי הניידים, ופרושות ברחבי הארץ, לעתים ממש בסמוך לנקודות השירות של החברות הידועות, ובכך קוראות עליהן תיגר.

התחרות בתחום התיקונים הסלולריים הביאה לרעיון להרחבת ההיצע ללקוח גם בנושאי ביטוח ושירותי אחריות מוזלים. בדומה למפעילות הסלולר המוכרות, גם כאן השירות מותנה בתשלום חודשי קבוע, לתקופה של שנה עד שנה וחצי, אלא שגובה ההשתתפות העצמית, הקבוע מראש, נמוך יחסית. המעבדה הפרטית תספק בדרך כלל שירות מהיר, נגיש ובמחיר נמוך יותר מהמפעילות הגדולות. יש לקחת בחשבון כי התיקון עשוי להיעשות בצורה חובבנית, וכי ייתכנו החלפות חלקים לא מקוריים על מנת להוזיל עלויות.

לאור ריבוי המעבדות שצצו בשנה האחרונה בכל קרן רחוב, מומלץ לבדוק היטב את מידת המקצועיות של המעבדה, הניסיון והציוד שברשותה. אל תסתפקו בהבטחה של הטכנאי או המוכרן שיש להם את הציוד הטוב ביותר, אלא בקשו לראותו בפועל. לאחר שתראו כמה מעבדות, סביר להניח שתוכלו לשפוט בעצמכם איזו מעבדה נראית לכם מקצועית ושירותית יותר.

בין אם תבחרו במעבדה פרטית ובין אם באחת מענקיות התקשורת, חשוב ורצוי לערוך השוואת מחירים ותנאי שירות בטרם מסירת "חברנו הטוב" לתיקון. כדי להקדים תרופה למכה, מומלץ לוודא מה כולל הביטוח, ומהן האותיות הקטנות שנסתרות מעינינו, ולרכוש את חבילת השירותים המקיפה והמתאימה למכשיר.

אודות הכותב: אלי פינטו, מנהל מעבדות סלדון – שירותי ביטוח סלולרי, המספקת שירותי מעבדה ותיקונים, הן לחברות הסלולר והן ללקוחות פרטיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים