חיפוש עבודה: הרכיבו לעצמכם את המשרה הבאה

רגע לפני תחילת עונת החגים, הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהמרוץ הבלתי פוסק אחרי הזנב ולנסח יעדים ברורים לקראת המשרה הבאה

דיירים חדשים הגיעו אתמול לביתנו – שני אוגרים שחיפשו לעצמם בעלים חדשים. מאז שהגיעו הם רצים כל הזמן במעגלים, אינם נחים לרגע, ממש כפי שאנחנו נוטים לעשות במרוץ החיים שלנו. אני שמחה כל כך שהם אצלי בבית, מזכירים לי בנוכחותם שלא להיות במרוץ ללא תכלית.

החגים כבר בפתח. שנה חדשה לפנינו, שנה של יעדים אישיים בקריירה. ואם עד היום לא עשיתם זאת – זו הזדמנות מצוינת להתחיל.
יעדים אישיים פירושם הצהרת כוונות אישיות שלכם מול עצמכם, ניסוח החזון האישי שלכם וחשיבה כנה ואמיתית על האם טוב לכם היכן שאתם נמצאים. הרבה אנשים אומרים לי שטוב להם, אבל מרגישים שהגיע הרגע בו צריך להסתכל לצדדים ולהכין את הקרקע לשלב הבא בקריירה. חיפוש משרה צריך לבוא מתוך הבנה מדויקת של החזון האישי שלנו – מה אנחנו מחפשים, מהן ציפיות השכר שלנו, עומק התפקיד, היקף שעות העבודה, מיקום גיאוגרפי, סביבת העבודה, ועוד. מרביתנו נתקעים בנקודה שצריך שינוי, אך לא מצליחים לתרגם את הרצון בשינוי למשהו מדויק. תקופת חגים היא זמן מצוין לעצור ולבחון את ההרגלים שלנו, לבדוק האם אנחנו פועלים נכון כדי להגיע למשרה הבאה שלנו.

אפשר להרכיב משרה מעבודה במקום אחד, ואפשר להרכיב משרה ממספר מקומות עבודה בחלקיות משרה. ואפשר בהחלט להרוויח יותר אם יודעים להתנהל נכון ולהציע פתרון של יום-יומיים בשבוע בשתיים-שלוש חברות.

אפשר להתנהל במתכונת של שכיר ואפשר לעבוד במתכונת של פרילנסר, אותה גברת בשינוי אדרת. חשוב לוודא שהכול מגולם בשכרכם. חברות משתנות, תפקידים משתנים וגם אנחנו צריכים להשתנות – להיות ענייניים, להכיר את הכלים החדשים כל הזמן ולהתאים את עצמנו לצרכים של החברות. הרבה חברות קטנות מאמצות פרילנסרים לעבודה אצלם. יש היום אתרים מפותחים בנושא שמציעים עבודות לפרילנסרים.

אפשר לחפש בשיטה המסורתית דרך אתרי דרושים ופרסומים שונים ברשתות החברתיות, ואפשר להגדיר איזה חברות מעניינות אותנו ולפתח לעצמנו קשרים כדי להגיע למשרות רלוונטיות עוד בטרם הן מתפרסמות. מומלץ להיעזר ברשת לינקדאין (Linkedin) כדי לזהות את הקשרים החברתיים שלנו. לעבודה אפקטיבית ולמקסום הזדמנויות, מומלץ לצרף את הקשרים שלנו לפרופיל האישי ובמקביל לשאוב רעיונות לחברות בעמוד החברות ברשת.

אפשר להחליט שרשתות חברתיות הן מחוץ לתחום אך חשוב להפנים שאין קיצורי דרך – מי שלא נוכח בהן, מפספס הזדמנויות. אפשר לספר לחברים שאנחנו מחפשים עבודה באופן כללי, ואפשר לספר להם שאנחנו רוצים לעבוד בחברה מסוימת ולבחון איך ניתן להיכנס לאותו ארגון. אפשר לשלוח מייל כללי ואפשר להיפגש עם מכרים שמכירים את הארגון המדובר ויכולים לסייע בחשיבה איפה אנחנו יכולים להשתלב בו והאם יש סבירות שמשרה רלוונטית עבורנו תפתח בזמן הקרוב.

אפשר לכתוב שחור על גבי הרשת שאנחנו מחפשים עבודה ולחכות שיגיעו אלינו, ואפשר להיות נוכח ולחפש את ההזדמנויות. במילים אחרות, לעשות לעצמנו פיתוח עסקי בהתאם למטרות שהגדרנו לעצמנו. אנחנו צריכים משרה אחת שתתאים למידותינו, וכשאנחנו מחפשים עבודה אנחנו בשלב מכירה של מוצר אחד – אנחנו.

אפשר להמשיך לשלוח פלייר שיווקי שנקרא "קורות חיים" לכל מגייס שנקרה בדרכנו ואפשר למכור את עצמנו קודם כל לקשרים שלנו ואחר כך להיעזר בהם למכירה מול הלקוח עצמו (חבר מביא חבר, זוכרים?).

אפשר לומר בראיון עבודה שלא התגבשנו על השכר, ואפשר להפסיק להתבייש ולהגיד מה השכר שאנחנו חושבים שמגיע לנו. כשמגיע אלינו שיפוצניק הביתה, הוא מיד נותן תג מחיר וגם יודע לעשות הנחות כשצריך. כך גם אנחנו צריכים לתת תג מחיר ולא להתחבא מאחורי סיסמאות של "אני לא מעודכן מספיק מה השכר במשק". לא להכין שיעורי בית זה לגמרי שייך לשנת תשע"ג…

רגע לפני שמסתיים חודש אוגוסט ועונת החגים מתחילה, זהו זמן מצוין להתבונן במסלול הקריירה שלכם ולבחון האם נוח לכם או אתם רוצים משהו קצת אחר. שנה מוצלחת!

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יורם

    שלום רב, מסכים עם מה שנכתב למעלה בהחלט. דעתי היא שבוודאי ניתן למצוא עבודה כל עוד החברה הישראלית נמצאת בשקיפות ערכית ודמוקרטית כפי שראינו ונאלצנו להיזכר על פועלה של גברת שלי עמרמי. תודה לכולם

  2. יוסף

    כאדם שחיפש עבודה זמן רב ועבר המון "הרפתקאות" בראיונות והמון מאמץ, אני שמח על כתבות כאלה שמעודדות אנשים שלא להתייאש כלל אלא תמיד להשקיע 100% מאמץ ולקוות לטוב. לא לבחול באף טריק כדי למצוא עבודה. תודה.

אירועים קרובים