השופטים: אפל וסמסונג לא חייבות לפרסם מידע פיננסי שהוגש לבית המשפט

בית המשפט לערעורים בוושינגטון הפך פסק דין של ערכאה נמוכה יותר וקבע, כי "האינטרס הציבורי לא כולל סקרנות גרידא ביחס למידע חסוי של הצדדים המתדיינים, במיוחד כשמידע זה לא מהווה גורם מרכזי בהחלטה הניתנת בעניין" ● השופטים קיבלו את פסק הדין פה אחד

אפל (Apple) וסמסונג (Samsung) לא יחויבו לפרסם לציבור הרחב פרטים פיננסיים מתוך המסמכים שהגישו לבית המשפט במסגרת התביעות ההדדיות המתנהלות ביניהן – כך קבע בסוף השבוע בית המשפט לערעורים בוושינגטון.

בכך הפכו השופטים את פסק הדין שניתן בערכאה נמוכה יותר על ידי השופטת לוסי קוה, שקבעה שהאינטרס הציבורי גובר על הרצון של שתי החברות לשמור על סודיות מסחרית והורה להן לחשוף קטעים מתוך המסמכים שכוללים פרטים על רווחים ומכירות.

"אנחנו מכירים בחשיבות ההגנה על האינטרס הציבורי בהליכים משפטיים ובצורך לסייע בהבנתם", כתבו שלושת השופטים מערכאת הערעור בפסק הדין, שהתקבל פה אחד. "אולם, אינטרס זה לא כולל סקרנות גרידא ביחס למידע חסוי של הצדדים המתדיינים, במיוחד כשמידע זה לא מהווה גורם מרכזי בהחלטה הניתנת בעניין".

נציגי אפל וסמסונג סירבו להגיב. פיטר שיר, מנהל בכיר בארגון First Amendment Coalition, שעתר לבית המשפט לערעורים בדרישה לחשוף את המידע, הביע אכזבה מפסק הדין, אך הדגיש, כי גם במסגרתו נקבע שחברות לא יכולות לשמור על סודיות של מידע רק באמצעות הגדרתו כ-"סוד מסחרי" וכי השופטים חייבים להפעיל ביקורת. הוא הביע תקווה, כי "בעקבות פסק הדין, משפטים יתנהלו בצורה גלויה ושקופה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים