אסף בר, מנכ"ל איטרניטי: "ה-BI היום אינו פונה רק למנהלים, אלא לכל עובדי הידע בארגון"

"מערכות ה-BI היום הן כור גדול ומשמעותי בארגון המאחד מידע, לא רק ממערכות הליבה וה-CRM, אלא משכבות מידע נוספות, לא מובנות, מהרשת החיצונית", אמר בר בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "למרות המצב הכלכלי, יש צמיחה של התחום בארץ"

"תחום ה-BI היום אינו פונה רק למנהלים ומקבלי ההחלטות, אלא לכל עובדי הידע בארגון. שוק ה-BI מצוי כיום בתנופה והוא אחד התחומים הצומחים ביותר ב-IT העולמי", כך אמר אסף בר, מנכ"ל איטרניטי, בראיון לאנשים ומחשבים. בר התראיין בעקבות דבריו של מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, לפיהם "תחום ה-BI מתרחב, ואני מעריך כי גם שם נמצא את עצמנו רוכשים חברה. זהו תחום מעניין, שאנחנו מעסיקים בו כ-200 עובדים, וסביר שהפעילות הזו תצמח".

לדברי בר, "מערכות ה-BI היום הן כור גדול ומשמעותי בארגון המאחד מידע, לא רק ממערכות הליבה וה-CRM, אלא משכבות מידע נוספות, לא מובנות, מהרשת החיצונית – בהם אתרי מתחרים, רשתות חברתיות, ועוד. כמות הצרכנים בארגון לבינה עסקית גדלה בהתאם ונתח השוק עולה. BI משמש כיום למגוון מטרות לטובת קבלת החלטות: ביצוע תחזיות, חקר מגמות עתידיות, תשקיפים, איחוד דו"חות, דפי חשבון לקוח, ועוד. פועל יוצא הוא שתחום ה-BI הפך להיות תפעולי. בנוסף, קצב תחקור המידע התגבר והיום רובו הוא קרוב לזמן אמת".

תחום ה-BI שודרג, אמר בר, "ועבר תהליך של קפיצת מדרגה נוספת וטבעית בתהליכי הפיתוח בארגון, תוך התחשבות במתן מענה מהיר לגורמים העסקיים ותוך קידום תחום ה-Self Service BI".

המנכ"לים, ציין בר, "יותר מודעים מבעבר לתחום ה-BI. מרבית הפרויקטים בתחום היום מגיעים מדרישות ההנהלה והמנכ"ל בארגונים. כיום כמעט ואין מנכ"ל שאינו מכיר את המושג דשבורד (לוח מחוונים). קבלת ההחלטות והניהול בארגון הופכים לאתגר גדול, בייחוד בתקופות כלכליות קשות יותר, ומערכות ה-BI מספקות את המידע הנדרש לקבלת תמונה מלאה על ביצועי הארגון. בכך, הן מאפשרות בקרה על התהליכים. בעידן הנוכחי, בו כל מנכ"ל מחובר לטאבלט או טלפון חכם, הוא יכול לראות תמונת מצב של BI – מקוונת בזמן אמת, בכל מקום ובכל שעה".

"לאור העובדה שמדובר במגמה עולמית, במסגרתה כמעט ואין כיום ארגונים שאינם מסתייעים במערכות BI", אמר בר, "אזי התועלות העסקיות עבור האינטגרטור הן רבות. שוק ה-BI העולמי נמצא בתנופה, הוא צומח מאד ורווחי ומגלגל עשרות מיליארדי דולרים בשנה. לא בכדי, חברות ענק גלובליות דוגמת HP, יבמ (IBM), אורקל (Oracle) ואחרות, בחרו להרחיב את פעילותן גם לתחום זה, עם רכישת חברות המתמחות בכך, בסכומים של מיליארדי דולרים רבים. התועלות העסקיות לארגון הן רבות ומגוונות: באיתור מקורות הצמיחה בארגון, באיתור צווארי בקבוק, באיתור המוצר הבא, בהשוואה למתחרים, באיתור קהל לקוחות חדש, ועוד. מידע זה משפיע באופן ישיר על הביצועים והמכירות בארגון, ומאפשר התייעלות תמידית".

לדברי בר, "הבשורה הגדולה בתחום ה-BI היא שכיום ניתן לעשות שימוש במידע הקיים במחסן הנתונים הארגוני, DWH, ולהצליב אותו עם מידע חיצוני, אשר מביא מימדים חדשים, המשפיעים על תהליכי השיווק והמכירות. הצלבה שכזו גם משפיעה על תהליכים אסטרטגיים, דוגמת איתור מוצרים חדשים של מתחרים, איתור הזדמנויות דרך רשתות חברתיות, ועוד. שילוב המידע החיצוני תורם למערכות ה-CRM באופן ישיר ולשאר המערכות בארגון".

בר סיים בציינו, כי "למרות המצב הכלכלי, יש צמיחה של התחום בארץ. מצב השוק מציג חוסר וודאות בכל המגזרים וה-BI מאפשר לארגונים לייצר וודאות, ולהמשיך לשמור על הקיים תוך התקדמות עקב לצד אגודל לצמיחה. לכן תחום ה-BI ממשיך לצמוח – ובגדול".

אירועים קרובים