משרד החינוך נערך להפעיל תוכניות לימודים מרחוק לילדים שלא חוסנו נגד פוליו

"התלמידים יוכלו להתחבר באמצעות מערכות כגון סקייפ אל הכיתה בה הם לומדים, לצפות בשיעור שנערך, לשוחח עם התלמידים האחרים ולשאול שאלות את המורים", אמר רוני דיין, מנהל אגף טכנולוגיות מידע במינהל המדע והטכנולוגיה של משרד החינוך ● הוא ציין שהיערכות לשעת חירום, ובכלל זה למידה מרחוק, היא אחת מארבע המשימות המרכזיות שבהן יטפל האגף בשנה הקרובה

משרד החינוך השלים בימים אלה את ההערכות לספק שירותי למידה מרחוק לתלמידים שלא יוכלו ללכת לבית הספר החל ממחר (ג'), מאחר שהמערכת החיסונית שלהם פגומה והם לא חוסנו נגד פוליו במבצע שמנהל בימים אלה משרד הבריאות. לדברי רוני דיין, מנהל אגף טכנולוגיות מידע במינהל המדע והטכנולוגיה של משרד החינוך, האגף שבראשותו ערוך לחבר את התלמידים שייאלצו להישאר בבית עם מערכות המיחשוב הבית ספריות, כדי לאפשר להם את הלמידה מרחוק.

הוא אמר, כי "התלמידים יוכלו להתחבר באמצעות מערכות קיימות כגון סקייפ (Skype) אל הכיתה בה הם לומדים, לצפות בשיעור שנערך בזמן אמת, לשוחח עם התלמידים האחרים ולשאול שאלות את המורים".

דיין ציין שהיערכות לשעת חירום, ובכלל זה למידה מרחוק, היא אחת מארבע המשימות המרכזיות שבהן יטפל בשנה הקרובה האגף שהוא עומד בראשו, בכל בתי הספר בארץ. "יש לנו ניסיון מוכח ממצבים שונים שהיו בשנים האחרונות בהם היינו צריכים להפעיל מערכי למידה מרחוק, כמו מבצע עופרת יצוקה ומערך הלמידה מרחוק שהפעלנו בקיץ האחרון, במסגרת קייטנות ממוחשבות", אמר. הוא הוסיף, כי "מערכי הלמידה הקיימים כיום בחלק גדול מבתי הספר והטכנולוגיה הזמינה כיום כמעט בכל בית מביאות לכך שאנחנו מאפשרים לתלמידים שלא יכולים לבוא לבית הספר ללמוד מהבית, וזה בהחלט הישג חשוב". הלמידה מרחוק נעשית באמצעות שלוש חברות זכייניות של משרד החינוך: מט"ח, e-Teacher ואלנט.

פרויקט נוסף שהאגף יבצע בבתי הספר במהלך השנה הקרובה הוא השלמת חומרי למידה ל-400 ספרי לימוד דיגיטליים, שיותאמו למחשבי לוח שכבר מופעלים בשני בתי ספר בארץ – בסולם אשר שבגליל המערבי ובנשר. אותם בתי ספר הם חלק מניסוי עליו הכריז משרד החינוך לפני שלוש שנים. עד כה הושלמו חומרי הלמידה למחצית מאותם ספרי הלימוד הדיגיטליים ובמהלך השנה מתעתד המשרד להשלים את המחצית השנייה. דיין הבהיר שהספרים הדיגיטליים מוצעים לבתי הספר והם בוחרים באילו להשתמש ובאילו לא.

הוא ציין כי "במקביל, בתי הספר נכנסו לתהליך של בניית יחידות הוראה עצמאיות, מתרגלים עם הילדים למידה חווייתית משולבת מחשב, שמביאה להגברת יצרי החקר והלמידה. בכך מיושמת אחת המטרות החשובות של הטמעת המיחשוב – מעבר ללמידה פסיבית ולא אקטיבית".

דיין אמר ששילוב מחשבי הלוח בבתי הספר נמצא בבדיקה מתמדת, במסגרת הפעילות שנעשית ב-150 בתי ספר שהוגדרו על ידי משרד החינוך כ-"מדגימים". המשרד הטמיע בבתי הספר הללו מערכות תיקשוב ולימוד חכמות, שמחשבי הלוח משולבים כחלק מהן. "אנחנו לומדים את התהליך ובעיקר את נושא יישום התכנים למחשבים הללו", אמר דיין.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מור סגמון

    כותרת מטעה. לא מדובר בילדים שלא חוסנו נגד פוליו, אלא בילדים הנמצאים בסיכון מוגבר בגלל חיסוני הפוליו שניתנו לחברים שלהם.

  2. יובל

    קודם כל שילמדו לתפעל את מודם ה ADSL בבית הספר... ואח"כ שיספרו את הפנטזיות של ההנהלה...

אירועים קרובים