אתר חופש המידע המרכזי של הממשלה יעלה לאוויר אחרי החגים

האתר יראה אור באוקטובר הקרוב בהתאם להחלטת הממשלה, ומטרתו להקל על המבקשים מידע מן הרשויות ● האתר יאפשר הגשת בקשות חופש מידע ותשלום אגרה מקוון, ומציע כבר עתה להגיש בקשת חופש מידע בכ-350 רשויות ● שרת המשפטים, ציפי לבני: "כמשרתי ציבור, עלינו להבין כי המידע המצוי ברשותנו אינו בבעלותנו, ולספק לציבור דין וחשבון על מעשינו"

אתר חופש המידע המרכזי של הממשלה צפוי לעלות לאוויר באוקטובר השנה – כך נמסר ממשרד המשפטים. היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים ויחידת ממשל זמין במטה התיקשוב הממשלתי במשרד האוצר פועלות לשם הקמת אתר חופש מידע מרכזי.

כחלק מפעילות זו, נוצר הטופס המקוון המאפשר להגיש בקשת חופש מידע לכ-350 הרשויות שיש להן כתובת דואר אלקטרוני מוסדית. יצירת הטופס המקוון מייצרת אחידות בדרישות אצל כלל הרשויות הציבוריות, מתוך מטרה להקל על המעוניינים לממש את זכותם לקבלת מידע במסגרת חוק חופש המידע. כמו כן, הדבר מאפשר נגישות קלה לטופס אחיד, במקום המצב הקיים היום, בו נדרש לחפש את פרטי ההתקשרות ואופן משלוח הבקשה בכל אתר של רשות ציבורית. הטופס אינו כרוך בהורדת סרגל ייחודי ואינו מותנה בקיומו של דפדפן אקספלורר (Internet Explorer) במחשבו של מבקש המידע.

אתר חופש המידע המרכזי מוקם בהתאם להחלטת ממשלה 2950 וצפוי לעלות לאוויר, כאמור, בתוך מספר שבועות. מטרת האתר היא להנגיש את חוק חופש המידע לציבור ולהקל על המבקשים להגיש בקשות חופש מידע. האתר ירכז בתוכו את פרטי ההתקשרות עם הממונים על יישום חופש המידע בכלל הרשויות הציבוריות ויאפשר הגשת בקשות חופש מידע ותשלום אגרה מקוון. בנוסף, ירכז האתר מידע אשר התקבל בעקבות בקשות חופש מידע מרשויות ציבוריות ושאין בהם מידע אישי. בעתיד, הגשת בקשה דרך האתר המרכזי לחופש המידע תוכל להתבצע גם כאשר המבקש מעוניין לפנות בכתב או בפקס.

שרת המשפטים ציפי לבני: "אני פועלת בכל הכלים העומדים לרשותי להגברת השקיפות, להפחתת הביורוקרטיה ולפיתוח כלים שיקלו על הציבור בבואו לממש את זכותו לקבל מידע שבידי הרשויות. כמשרתי ציבור, עלינו להבין כי המידע המצוי ברשותנו אינו בבעלותנו, ולספק לציבור דין וחשבון על מעשינו".

ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים, ציין כי "השקת הטופס, לקראת עליית האתר המרכזי לאוויר, הינו אמצעי אחד עליו אנו שוקדים במטרה לפשט את התהליכים בדרך למימוש זכות העיון. אנו מזמינים את הציבור לממש את זכותו לקבלת מידע מהרשויות הציבוריות הן באמצעות הטופס החדש והן באמצעים אחרים, ולהיעזר ביחידה הממשלתית לחופש המידע".

לדברי עו"ד רבקי דב"ש, ראשת היחידה הממשלתית לחופש המידע, "נוסף על ההקלה המסוימת בהגשת בקשת חופש מידע, הטופס האחיד יאפשר להגיש בקשת חופש מידע כמעט לכל רשות ציבורית מכוח החוק – רשות ממשלתית, רשות מקומית או רשות אחרת. נמשיך להגביר את התודעה של הרשויות לחשיבות השקיפות ולחדד את מחויבותן מכוח החקיקה, לצד הקלות על הציבור בבואו לממש את זכותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים