בית המשפט אישר סופית את הסכם הפשרה עם פייסבוק בפרשת "Sponsored Stories"

לפי ההסכם פייסבוק תשלם לחברים בקבוצה שתבעו אותה בתביעה הייצוגית פיצוי של 20 מיליון דולרים ● כמו כן, היא תעניק למשתמשים שליטה רבה יותר על שיתוף התוכן במסגרת שינויים ששוויים מוערך על ידי פרקליטי התובעים ב-145 מיליון דולרים

השופט ריצ'רד סיבורג מבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו אישר אמש (ב') סופית את הסכם הפשרה שהושג בין פייסבוק (Facebook) לתובעים בתביעה הייצוגית בפרשת "Sponsored Stories". לפי הסכם הפשרה יקבלו החברים בקבוצה של התביעה הייצוגית פיצוי בסכום כולל של 20 מיליון דולרים.

התביעה הוגשה ב-2011 על ידי חמישה תובעים שטענו, כי במסגרת תוכנית "Sponsored Stories" שיתפה פייסבוק פרטים על לייקים שלהם שהוצגו למטרות פרסום, מבלי לשלם להם או לאפשר להם לבטל את השתתפותם בתוכנית. על פי הסכם הפשרה תשלם פייסבוק לכלל החברים בקבוצה של התביעה הייצוגית פיצוי בסכום כולל של 20 מיליון דולרים. כמו כן, היא תעניק למשתמשים שליטה רבה יותר על שיתוף התוכן במסגרת שינויים ששוויים מוערך על ידי פרקליטי התובעים בסכום כולל של 145 מיליון דולרים.

בית המשפט אישר את הפשרה למרות הטענות על כך שהוא לא מעניק הגנה מספקת לילדים ברשת החברתית. פעילים לזכויות ילדים טענו, כי יש לאסור לחלוטין על שיתוף לייקים של ילדים במסגרת פרסום. אולם, השופט סיבורג קבע, כי "על אף שהסכם הפשרה לא כולל את כל הסייגים שדרשו חלק מהמתנגדים, הרי שיש בו ערך משמעותי".

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה, כי פייסבוק גבתה ממפרסמים בתקופה שבין ינואר 2011 לאוגוסט 2012 סכום כולל של קרוב ל-234 מיליון דולרים תמורת פרסום במסגרת תוכנית "Sponsored Stories".

לא ניתן היה לקבל תגובה מהתובעים, מפייסבוק או מהמתנגדים להסכם הפשרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים