האקרים לגוגל: במפות שלכם צריך להופיע השם "פלסטין" – ולא "ישראל"

הפורצים ניתבו את תנועת הגולשים בכתובת Google.ps לדף ובו כתבו: "דוד גוגל, אנחנו מזכירים לך כי המדינה לא אמורה להיקרא במפות של גוגל 'ישראל', אלא 'פלסטין'" ● גוגל הספיקה להשיב את המצב לקדמותו אולם סירבה למסור את זהותם של ההאקרים

האקרים הצליחו להסיט את התנועה מהגרסה הפלסטינית של מנוע החיפוש של גוגל (Google), בכתובת Google.ps, לדף מזויף, במחאה על כך שבמפות של גוגל מופיע השם "ישראל" ולא "פלסטין" על שטחה של המדינה.

התוקפים הצליחו להשתלט על שרתי ה-DNS ולהסיט את התעבורה המיועדת לכתובת Google.ps לדף המתארח בשרת שנמצא במרוקו. בדף, מתחת לתצלום המפה, הופיע הכיתוב: "דוד גוגל, אנחנו מזכירים לך כי המדינה לא אמורה להיקרא במפות של גוגל 'ישראל', אלא 'פלסטין'". תצלום המפה התארח בחברת שיתוף הקבצים GulfUp, שנמצאת בבעלות ערבית.

יצוין, כי שמה של ישראל מופיע במפות של גוגל רק על השטחים שנמצאים בתוך הקו הירוק וכי על השטחים שמעבר לו מופיע הכיתוב "הגדה המערבית".

בינתיים הספיקה ענקית האינטרנט לטפל בעניין והדגישו, כי השירותים המוענקים בכתובת Google.ps לא נפרצו. "חלק מהמשתמשים המבקרים בכתובת זו נותבו מחדש לאתר אינטרנט אחר", נמסר מגוגל. "אנחנו נמצאים במגעים עם הגורם המנהל את שם המתחם ומסייעים לו לפתור את הבעיה".

גוגל לא סיפקה הבהרה מי ניצב מאחורי המתקפה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. באקי

    צריכים להזכיר לגוגל שלא קיימת מדינה בשם פלסטין..

אירועים קרובים