אלי כהן, מנכ"ל חברת ConnectIT: "בעתיד הקרוב נראה אימוץ הולך וגובר של טכנולוגיות ענן בעולם הבילינג"
"מערכות הבילינג (Billing) המסורתיות לא ייעלמו מהשטח, אך הן יעברו שינויים אבולוציוניים בעתיד הלא רחוק. בראש ובראשונה, נראה מעבר לענן של מערכות הבילינג, תהליך שנראה לא ברור מאליו, כשלוקחים בחשבון שבילינג הן מערכות ליבה קריטיות להמשכיות העסקית של הארגון", כך אמר אלי כהן, בעלים ומנכ"ל חברת הייעוץ והאינטגרציה ConnectIT, בראיון שעוסק במגמות המרכזיות והאתגרים איתם מתמודד עולם הבילינג.
חברת ConnectIT הינה חברת ייעוץ ופרויקטים בעלת ניסיון עשיר בארץ ובעולם. החברה ביצעה עד היום פרויקטים ב-8 מדינות, וב-22 ארגונים עולמיים, ביניהם מפעילי תקשורת גדולים, חברות טלקום והייטק. החברה מתמחה במתן שירותי ייעוץ לארגוני אנטרפרייז בתהליכים של בחירת פלטפורמה טכנולוגית, ליווי מכרזים, ובחירת ספק – בדגש על תחומי האפליקציות, כגון: בילינג ו-CRM. לאלי כהן, מנכ"ל החברה, ניסיון של למעלה מ-15 שנים בניהול מערכי IT, והוא נחשב כמומחה בעולם הבילינג, תחום אותו ניהל והוביל בעבר בחברת אורנג' ישראל.
מה המגמות המרכזיות שאתה מזהה בעולם הבילינג?
"המגמה המרכזית נוגעת דווקא בסתירה שקיימת בין הדרישה לפשטות מצד המשתמש העסקי, לעומת המורכבות של עולמות התוכן בהם פועלת מערכת הבילינג – מורכבות עסקית, פיננסית, תפעולית, וטכנולוגית. העולם העסקי כיום הוא מהיר, תחרותי, ודורש מהארגון יכולת תגובה מהירה לתנאי שוק משתנים. כדי לבצע שינויים מהירים, קיים צורך שמערכות הבילינג הארגוניות, יתמכו בשינויים במהירות וביעילות. מערכות אלה צריכות להיות פשוטות לשימוש, אך במקביל צריכות לאפשר לארגון לבצע תהליכי בילינג דינאמיים, גמישות מירבית לבצע שינויים ברמת התמחיר של שירותים או מוצרים בזמן אמת, ולספק תמונת מצב עדכנית של התהליכים העסקיים עבור מקבלי ההחלטות בארגון".
איך אתה רואה המגמה של אימוץ טכנולוגיות ענן בעולם הבילינג?
"זו תהיה ההתפתחות הבאה בתחום. מחקר חדש של חברת הייעוץ MarketsandMarkets מעריך שהיקף מכירת מערכות בילינג בענן יגדל מ-2.4 מיליארד דולר השנה ל-9.6 מיליארד דולר בשנת 2018, קצב גידול שנתי של 32% בחמש השנים הקרובות. עדיין קיים החשש של ארגונים מפני סוגיות אבטחת המידע בענן, ומפני תלות בזמינות ושרידות הענן – בעיקר כאשר מדובר בתהליכים עסקיים קריטיים לארגון. יחד עם זאת, התפתחות הענן, והיתרונות של השימוש בענן, כגון בצמצום עלויות ומתן גמישות ארגונית, יהוו גורם שידחוף ארגונים לעבר השימוש בפתרונות בילינג בענן".
קיימת מחשבה שבעידן של חבילות "הכול כלול" יפחת הצורך ביכולות בילינג מורכבות. מה דעתך?
"חבילות 'הכול כלול' נועדו לפשט את החבילות בעיני הלקוחות, אך בפועל הן מכילות מורכבות עסקית גבוהה. הצורך בבילינג שמסוגל להכיל מורכבות זו ימשיך להתקיים, שכן יותר ויותר שירותים אותם נותן הספק במסגרת החבילה יעברו לתמחור בנפרד, גם אם הם נכללים בתוך אותה חבילה. כך לדוגמא, בעולם הטלקום יתומחרו בנפרד שירותי אנטי וירוס, קצב גלישה, חבילות VOD וכדומה".
מה העצה שלך לארגון שעומד לשדרג או להטמיע מערכת בילינג חדשה?
"לדעתי, חשוב לארגון להבין לעומק את היצע הפתרונות הקיים היום בשוק. קיימים פתרונות שונים, שמתאימים לארגונים שונים, חלקם יתאימו לארגון SMB, חלקם לארגון אנטרפרייז. פתרונות מסוימים יתאימו לארגון תשתיות, ואחרים למשרד עו"ד גדול. ארגון צריך להבין, שבילינג הינה פרקטיקה המחייבת התמחות והבנה עסקית, טכנולוגית ופיננסית. לא מספיק להטמיע פתרון בילינג, אלא ארגון נדרש לבחור פתרון, שיתאים לצרכיו העסקיים, פתרון שייתן לו יתרון תחרותי, ROI, וערכים מוספים עסקיים".
לחצו כאן לפרטים נוספים אודות שירותי הייעוץ של ConnectIT וליצירת קשר