האוצר חזר בו מכוונתו להעניק מעמד מקביל למנכ"ל לראש מטה התיקשוב כרמלה אבנר, בעקבות דרישת הנציבות

ההבטחה ניתנה בקדנציה הקודמת על ידי שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ומנכ"ל משרדו חיים שני ● השינוי במעמדה בא מדרישת נציבות שירות המדינה, שטוענת כי הגדרת מעמדה לא מופיעה בהחלטת הממשלה ● כרמלה אבנר: "הנושא טופל כבר בחודש יוני. השינויים הקוסמטיים לא פגעו בסמכויותיי ולא בשביל זה הגעתי לשירות הציבורי" ● בנוסף, האוצר אינו מיישם את החלטת הממשלה להעניק למטה מעמד של יחידת סמך עצמאית

משרד האוצר חזר בו מכוונתו להעניק לכרמלה אבנר, מנהלת מטה התיקשוב הממשלתי, מעמד של מנכ"ל – ומעמדה הורד לתפקיד מקביל לתפקיד של משנה למנכ"ל, המדווח למנכ"לית האוצר יעל אנדורן. כך נודע לאנשים ומחשבים.

כתוצאה מכך, נשלל מאבנר להעסיק נהג צמוד ורכבה הוחלף. עם זאת, לא נפגעו תנאי השכר והעסקתה של אבנר. המהלך, שהחל לפני כמה חודשים, נבע מדרישה חד משמעית של נציבות שירות המדינה, שטענה כי הדרישה שמעמדה של ראש מטה התיקשוב יהיה מעמד מקביל למנכ"ל לא הופיע בהחלטת הממשלה ממרץ 2011. גורמים בענף רואים בכך בעיקר פגיעה תדמיתית ומכשול בדרך להעצמת מעמדו של האגף.

מבדיקת אנשים ומחשבים עולה כי ההבטחה להעניק למי שיעמוד בראש מטה התיקשוב מעמד של מנכ"ל ניתנה בקדנציה הקודמת של הממשלה בתקופת כהונתו של ד"ר יובל שטייניץ ומנכ"ל משרדו חיים שני, עוד לפני שאבנר התמודדה על התפקיד. המטרה הייתה למשוך לתפקיד אנשים איכותיים ובכירים לשעבר.

ואולם מסיבות לא ברורות, כאשר הממשלה מינתה את אבנר מעמד המנכ"ל לא הוזכר, וכנראה לא במקרה. במשך כמה חודשים נהנתה אבנר מתנאי עבודה של מנכ"ל, אולם בעקבות דרישת הנציבות, כאמור, ויתרה על הנהג הצמוד וקיבלה רכב אחר. עם זאת, חוזרים ומדגישים באוצר כי אין שום פגיעה בסמכויות של אבנר ובתקציב המטה. להפך: אגף התקציבים הגדיל את התקציב העומד לרשות מטה התיקשוב להיקף של 30 מיליון לשנתיים וחצי הקרובות, בעוד שהתקציב המקורי הוא 10 מיליון.

אבנר מסרה בתגובה, כי "השינויים הקוסמטיים שחלו במעמדי לא פגעו בי. זו לא הסיבה שבאתי לשירות הציבורי מהסקטור הפרטי. באתי מתוך אמונה שיש ביכולתי ובניסיוני לתרום ולהצעיד את ישראל לעידן הדיגיטלי".

במטה התיקשוב טוענים, כי הבעיה הקריטית יותר שעליה מתכוונת אבנר להיאבק היא העובדה שהממשלה אינה מיישמת את קביעות הוועדה, שהמליצה על הקמת המטה וקובעת כי יכהן כיחידת סמך עצמאית באוצר. על כך אומרת אבנר לאנשים ומחשבים: "לטעמי זהו הדיון המהותי, הקשור למעמד היחידה, כפי שהומלץ על ידי הוועדה שקדמה להקמת התיקשוב הממשלתי ועל פי החלטת הממשלה".

בסביבתה של אבנר מכחישים מכל וכל שמועות שנפוצו בימים האחרונים על כוונתה לפרוש מתפקידה. "אם כרמלה היתה רוצה לפרוש, היא היתה עושה זאת כבר לפני חצי שנה. אבל כפי שאמרה, היא לא באה לתפקיד הזה בשביל השכר והרכב הצמוד", נמסר מסביבתה הקרובה.

עוד נודע כי מבקר המדינה יחל השבוע בתהליך בדיקה שגרתי, מתוכנן מראש, של תהליכי קבלת ההחלטות והקמת אגף התיקשוב. הקמת האגף החלה כזכור בעקבות החלטת שר האוצר דאז, יובל שטייניץ, שהקים ועדה בין-משרדית שבחנה את המועמדים הרבים. אבנר החלה את דרכה במנהלת ממשל זמין, ורק לאחר תקופה מסוימת הגישה את מועמדותה לתפקיד ראש מטה התיקשוב. ההערכה היא שבין היתר המבקר יתייחס לשאלה מדוע הממשלה אינה מיישמת את החלטתה להסדיר את מעמד היחידה ומדוע נציבות שירות המדינה מונעת זאת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני

    עבדתי איתה באחת החברות בה הועסקה האמת לא מבין איך קיבלה כזה תפקיד חשוב עם אחריות כל כך כבדה

אירועים קרובים