אפל תתחיל למכור גאדג'טים גם ללקוחות שנוסעים לאיראן

החברה קיבלה הודעה מהממשל האמריקני לפיה היא תוכל למכור את המוצרים הללו במסגרת הקלות בסנקציות על הרפובליקה האסלאמית ● בממשל מאמינים, כי גאדג'טים המיועדים לשימוש אישי ישמרו על זכויות האדם של האיראנים ויסייעו להפלת המשטר שם

מלחמה גם במחשבים, לא רק בנאומים. איראן

התפתחות בכל הנוגע ליחסי הסחר בין אחד התאגידים האמריקניים הגדולים לאיראן: אפל (Apple) הודיעה, כי תתחיל למכור את מחשבי Mac ומכשירי iOS גם ללקוחות שנוסעים לרפובליקה האסלאמית.

בדרך כלל אוסר החוק בארצות הברית על חברות למכור מוצרים שאמורים להגיע לאיראן, בשל הסנקציות המוטלות על המדינה. אולם, כדי לשמור על זכויות אדם, הכריז ממשל ברק אובמה לא מכבר על הקלות בסנקציות בכל הקשור לגאדג'טים המיועדים לשימוש אישי.

"הממשל הודיע לנו, כי השינויים ברגולציה, שהוכרזו על ידי משרד האוצר ב-30 במאי, חלים על מרבית מוצרי אפל", מסר דובר החברה. "כתוצאה מכך, האיסור למכור מחשבי Mac ומכשירי iOS ללקוחות העושים את דרכם לאיראן כבר לא בתוקף".

בחודש מאי הקל הממשל האמריקני על הסנקציות, שהיו בתוקף במשך 20 שנים ואסרו על חברות למכור לאיראן מוצרי אלקטרוניקה בידורית דוגמת מחשבים, טלפונים סלולריים ונתבים אלחוטיים. ההקלות יאפשרו לתושבי ארצות הברית לייצא לאנשים פרטיים באיראן מוצרי אלקטרוניקה, אך עדיין אסור למכור מוצרים לממשלת איראן או לגופים שפועלים בשמה. בממשל סבורים, כי ההקלה על הסנקציות ביחס למכשירים ניידים תסייע למפגינים ולמתנגדי המשטר בטהרן.

"מגיע לאזרחי איראן לנהל תקשורת ולגשת למידע ללא חשש", נכתב בהודעה שפרסם משרד האוצר האמריקני. הממשל האשים את ממשלת איראן בניסיון "להשתיק את העם באמצעות ניתוק התקשורת בין האזרחים לבין עצמם, ועם שאר חלקי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים