אסוס תכריז על הטלפונים החכמים שלה בתחילת 2014

כך הכריז שון צ'אנג, המנהל האזורי של אסוס לאזור טורקיה, ישראל ואפריקה ● חושף: החברה תגייס משווקים נוספים ותרחיב את מעגל ההפצה של מוצרי אסוס בישראל

28/08/2013 16:29

"אסוס (Asus) תכריז על טלפונים חכמים שלה בתחילת 2014. לא אגיד לך איזה מפרט מדויק, אך אלה יהיו סמארטפונים לתחומי השוק השונים ממכשירי פרימיום ועד פשוטים יותר", כך חשף שון צ'אנג, מנכ"ל אסוס לאזור טורקיה, ישראל ויבשת אפריקה, בראיון לאנשים ומחשבים.

זהו ביקורו הראשון של צ'אנג בישראל כמנהל האזורי. בסניף המקומי של אסוס עובדים כיום כ-15 עובדים היושבים במשרדי החברה בפתח תקווה, אשר מפעילים את המפיצים – רונלייט, ויז'ואל ו-C-Data, והמשווקים המקומיים. אית'ן סאן מנהל את הפעילות בישראל עוד מראשית פעילותה, החל משנת 2010. בתחילה עשה זאת סאן במקביל לניהול הפעילות במדינות נוספות במזרח התיכון, אך לאור הצמיחה והגידול בפעילות המקומית, מנהל סאן את הפעילות בישראל בלבד מ-2011 ואילך. טרם לכן, ניהל סאן את פעילות אסוס בתחום לוחות האם בהודו בין השנים 2009-2007 ושימש כמנהל מוצר מחשבים ניידים במזרח התיכון בין השנים 2010-2009. כיום ממוקם משרדו הרשמי של סאן בישראל, והוא אוהב מאוד את החיים כאן – הרבה יותר ממקומות אחרים בהם עבד בעבר. נעים לשמוע.

אסוס העולמית נוסדה בשנת 1985 ועוד שנתיים ימלאו לה כבר 30 שנים. כלומר, היא חברה ותיקה יחסית בתעשיית המיחשוב האישי העסקי, שנולדה עם השקתה של יבמ (IBM) על מחשבי PC מבוססי WINTEL – שילוב מערכת ההפעלה חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft) והמעבד X86 של ענקית התוכנה. ארבעה מייסדיה המהנדסים פרשו מהחברה הטאיוואנית הגדולה, אז והיום, אייסר (Acer) – ובחרו כשם החברה את אסוס, שהיא ההברה האחרונה בשמו של הסוס המכונף מהמיתולוגיה היוונית, PegASUS. זאת בשל היצירתיות שבה הם האמינו – אז כמו גם היום.

המייסדים החלו בייצור לוחות אם, אז היה עידן תואמי יבמ PC וטיוואן הובילה את התחום עם מאות מפעלי "מוסכים" שייצרו רכיבים לאחרים, שהרכיבו את התואמים עם ובלי שם מותג. אסוס התקדמה עם התעשייה ועברה לייצר רכיבים מתקדמים יותר, כשתמיד היא נושפת בעורפה של אייסר. בשנה האחרונה, לראשונה, עברה אותה במחזורה השנתי,שהסתכם ב-18.8 מיליארד דולרים לעומת כ-17 מיליארד דולרים של אייסר.

מימין: אית'ן סאן, מנהל פעילות אסוס בישראל, ושון צ'אנג - מנכ"ל אסוס לאזור טורקיה, ישראל ויבשת אפריקה. צילום: פלי הנמר

אסוס הייתה החלוצה של הקטגוריה החדשה לפני שש שנים עם נט-בוק (Netbook) ראשון, Asus Eee PC, שהיה קל משקל, פחות מק"ג, עם מערכת הפעלה של הקוד הפתוח לינוקס (Linux) ומחיר התחלתי נמוך במושגים של אותם ימים – כ-600 דולרים בלבד. מקור השם Eee היה מקורי אף הוא, ובבסיסו בראשי התיבות של המוטו Easy to learn, Easy to work, Easy to play. שאר החברות הכריזו על הנטבוק שלהן ומאז קצב השינויים רק גבר, ואין כבר נט-בוק אלא אולטרה-בוק (Ultrabook) – וגם מעמדו שלו מתערער כשהתעשייה עוברת למודל של Wireless Mobile Cellular עם מחשבי לוח, טאבלטים וחיבור קבוע לאינטרנט ולרשת הסלולרית. במילים אחרות, מדברים וגולשים מכל מכשיר. חידוש עיקרי נוסף הוא נטישת התלות בצמד WINTEL, כשהיום מערכות ההפעלה המובילות בעולם המובייל הן של אפל (Apple) וגוגל (Google). המעבדים הם לא רק של אינטל (Intel), אלא יצרנים חדשים כובשים נתחי שוק, כמו קוואלקום (Qualcomm), סמסונג (Samsung) ו-Nvidia.

היצרנית היצירתית אסוס לא נשארת מאחור לרגע. להיפך: היא תמיד דוחפת את המעטפת של היצירתיות. אומרים זאת ראשי החברה: "אנו חברה שמאמינה במוצר הנדסי מעולה, שהוא כבר ימכור את עצמו". וכששואלים בתמיהה "האם זה כך?" הם משיבים כי "הכוונה שיש חברות שמשקיעות פחות במוצר הנדסי מעולה ויותר בשיווק, וחושבות שכך יצליחו".

אסוס אף הציגה באחרונה שלושה קווי מוצרים חדשניים. האחד הוא Transformer, השילוב של העידן החדש: טאבלט ו-PC, מבוסס מערכת הפעלה חלונות 8 (Windows 8) כמו אצל כל היצרנים האחרים – למעט מיקרוסופט שלא מצליחה להמריא עם Surface שלה. קו המוצרים השני הוא fonePad, שילוב של מכשיר סלולר עם צג 7 אינץ' ויכולות טאבלט, והשלישי הוא מוצר כה ייחודי וחדשני עד שהיא בינתיים לבדה בתחום; השילוב ההפוך של טאבלט עם מכשיר סלולר, ושמו אכן הפוך מהמוצר השני – Padfone. מדובר בטאבלט גדול וקלאסי של מסך מגע 10.1 אינץ' ותחנת עגינה למכשיר סלולר עם מסך 4.7 אינץ'.

אסוס גם מייצרת טאבלטים מסוג Nexus שגוגל מגדירה את המפרט המדויק שלהם. עד כה, החברה ייצרה את 7 Nexus, אולם מעתה, כך אומרים בתעשייה, גוגל תעביר אליה מסמסונג את יצורו של Nexus 10 עם מסך 10.1 אינץ'.

אז מה בתיק הקסמים של אסוס לפתיחת שנת 2014, כדי להמשיך בנסיקה? קראו את דבריו של מנהל השיווק של האזור אליו מדווח הסניף הישראלי, ותשמעו כי החברה נכנסת למגרש של האריות הענקיים והמובילים בתעשייה בתחום החומרה הכי חם בעולם.

כאמור, נפגשנו לשיחה עם שון צ'אנג, המנכ"ל והמנהל האזורי של אסוס לטורקיה, ישראל ואפריקה (כל היבשת), בביקורו הראשון בישראל כמנהל האזורי (זהו ביקורו השני בארצנו לאחר ביקור קצר ביותר בעבר).

"ארצכם מאוד מוצאת חן בעיניי על אנשיה ונופיה וההיסטוריה המהממת שלכם. גם לכם מגיעה הצלחה גדולה". שון צ'אנג, מנכ"ל אסוס לאזור טורקיה, ישראל ויבשת אפריקה. צילום: פלי הנמר

רקע עסקי שלך בקצרה, בבקשה.
"אני מתקרב לגיל 40, נשוי ובעל תואר שני במהל עסקים מ-National Taiwan University, המוסד האקדמי מספר אחת בטאיוואן. הצטרפתי לאסוס לפני כעשור ומאז עשיתי תפקידי ניהול שונים, בעיקר בתחום המכירות והשיווק ובאזור האירופאי, כשגם ניהלתי מוצרים ותחומים במדינות כמו אוסטריה, בריטניה ושווייץ וגם ניהלתי את האזור הנורדי על ארבע מדינותיו. מתחילת השנה אני מנהל את האזור הכולל את ישראל, טורקיה ויבשת אפריקה כולה".

מה מביא אתכם לישראל, לפני שביססתם עצמכם כהלכה בארה"ב?
"כל השוק הישראלי הוא כמו של ניו ג'רזי, מדינה קטנה בארה"ב. אנו לא רואים את ישראל דרך פריזמת הגודל, אלא דווקא החדשנות והאנרגיות החזקות של שוק ההיי-טק בישראל, בנוסף להיותכם מעצמת סטארט-אפים. אתם גם ידועים בהיותכם מה שנקרא בתעשייה "מיישמים חלוצים" (Early adopters), ומה שנקלט היטב בישראל יכול להוות כיוון דרך כיצד להתקדם עם המוצר בשאר העולם, ולהיפך".

מה מעמדכם בישראל בנתחי השוק לעומת המתחרים, בפלחי שוק שונים?
"לפי סקרי IDC המתפרסמים מדי רבעון, התקדמנו מהר ובצעדים גדולים. בשנת 2012 הגענו למקום השני ביחידות של מחשבים נישאים (Portables) עם נתח שוק של 17.2% אחרי לנובו (Lenovo) עם 21.2%. אחרינו הגיעו HP עם 12.9% ודל (Dell) רביעית עם 12.7%. סמסונג הגיעה למקום החמישי עם 8.1%, אפל במקום השמיני עם רק 6% ולכל האחרים  2.2% בלבד. זה בשוק של 421 אלף יחידות לערך. ברבעון הראשון של 2012 היינו רק במקום הרביעי עם 12.4% בלבד.

בשוק הטאבלט שוב אנו חזקים ביותר. ברבעון הראשון לאחר אפל הראשונים עם 47.1% מהשוק וסמסונג עם 26.5% , אסוס ניצבת עם לא פחות מ-14.8% ולאחריה לנובו עם 4.6%. סך הכל היחידות שנמכרו הן יותר מ-105 אלף. אגב, אסוס מחזיקה בישראל נתח שוק גדול יותר מהנתח שלה בארצות רבות בעולם. כפי שכבר אמרתי, יש לנו ללמוד ממה שקורה כאן".

עיקר עוצמתכם בשוק הצרכני. מה קורה בשוק העסקי, היכן אתם ממוצבים בו בישראל?
"נכון. בשוק הצרכני, ברבעון הראשון של 2013, אנו הראשונים בקטגוריית המחשבים הנישאים עם 22.8% ואחרינו דל עם 20.7%, וצמודה אליה במקום השלישי לנובו עם 19.6% לפני HP עם 10%. אך בשוק העסקי בישראל עדיין נתח השוק שלנו הוא נמוך מדי, אחוזים בודדים".

בוא נקרא לילד בשמו: אסוס בישראל אכן מוכרת כנפוצה בקרב הצרכנים, אך לא "נוכחת" כלל בשוק העסקי. אני שומע ממך שהשוק העסקי-ארגוני חשוב לעתידה של אסוס כחברה גלובלית שרוצה לצמוח בגדול. מה אתה עושה כדי ל-"כבוש" את העולם העסקי כאן?
"צעד ראשון יהיה לגייס משווקים נוספים ולהרחיב את מעגל ההפצה של מוצרי אסוס בישראל. נצרף משווקים אחדים שכבר עובדים עם לקוחות עסקיים ויש להם גישה טובה לשוק העסקי – ולא חסרים משווקים כאלה בישראל. כפי שאמרתי, השוק בישראל חשוב לנו ואנו נגייס משווקים חדשים ונתמוך בהם. ברור מאליו שאלו יהיו שותפים שמבינים ומעריכים את האיכות והחדשנות של מוצרי אסוס, ובנוסף הם בעלי רצון עז לצמוח יחד איתנו. שהרי שותפות, מכל סוג, היא הרצון המשותף לגדול יחד, לנצח יחד. ואני יודע שהתרבות המקומית מקדשת נצחונות".

אית'ן סאן, מנהל פעילות אסוס בישראל. צילום: פלי הנמר

ובמה צפויה אסוס להפתיע בשוק העולמי עם מוצרים חדשים?
"כפי שציינתי, אנו רואים את היותנו חברה המדגישה את עיצוב מוצריה וההנדסה שלהם, אף יותר מאשר את שיווקם. כך, למשל, באסוס יש כ-18 אלף עובדים בעולם, ומתוכם 4,500 מהנדסים. כל הפיתוח הוא שלנו, כמו גם כל העיצוב, זהה לגישה של אפל – אנו מעצבים הכול בעצמנו ולא עובדים במודל של יצרנים הקונים גם את העיצוב בחוץ, ODM (ר"ת Original Design Manufacturer).

אנו מאמינים שמי שיש לו יכולת עיצוב משלו הוא שישרוד בשוק העולמי וגם יצליח. יכולות עיצוב אלה יביאו אותנו להכריז ולקבל כותרת חזקה על קו מוצרים חדש באסוס, אשר הולך על השוק הכי חם בעולם: מובייל-סלולר-אלחוט. כן, אסוס תכריז על טלפונים חכמים, סמארטפונים מתוצרתה, בתחילת 2014. לא אגיד לך איזה מפרט מדויק, אך אלה יהיו סמארטפונים לתחומי השוק השונים ממכשירי פרימיום ועד פשוטים יותר. כן, אנו נתחרה, כמו שאתה אומר, ראש בראש עם ענקי התעשייה כמו אפל וסמסונג, וגם עם סוני (Sony), נוקיה (Nokia) ו-LG. נתפוס פלח שיעשה אותנו רלוונטיים בשוק, גם בגלל המחיר התחרותי ביותר, כהרגלנו, וגם כי הקונים יאהבו את העיצוב וההנדסה המיוחדים שלנו".

לא נותר לי אלא לאחל לכם בהצלחה בהיכנסכם לגוב האריות הכי גדולים בתעשייה.

"נתראה בפעם הבאה ונדע איך השוק אכן מגיב. בינתיים, עד אז אני חוזר לביקור נוסף עם אשתי, כי ארצכם מאוד מוצאת חן בעיניי על אנשיה ונופיה וההיסטוריה המהממת שלכם. גם לכם מגיעה הצלחה גדולה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים