Timely – האפליקציה שלוקחת את ההתעוררות בבוקר כמה דרגות קדימה

מי שמחפש שעון מעורר טוב יותר מברירת המחדל של האנדרואיד יוכל למצוא את מבוקשו ב-Timely ● האפליקציה מקדמת את ההתייחסות לשעונים בכלל, ולשעון המעורר בפרט, מכל הבחינות: שימושיות, תכונות וגם, ואולי לא פחות חשוב, מראה חיצוני ● ויש גם סרטון

אחת האפליקציות שזוכה לתשומת לב פחותה בטלפונים חכמים היא השעון המעורר. אפליקציית ברירת המחדל בתחום זה של אנדרואיד (Android) היא, איך אומר, פרקטית ולא יותר. לא ממש עושה חשק להשתמש בה, אלא רק כשהכרחי.

Timely היא אפליקציה שמשנה את התמונה הזו, ובגדול. היא לוקחת את ההתייחסות לשעונים בכלל, ולשעון המעורר בפרט, כמה דרגות קדימה, מכל הבחינות: שימושיות, תכונות וגם, ואולי לא פחות חשוב, מראה חיצוני.

יוצרי Timely אומרים שהדרך הטובה ביותר להבין מה האפליקציה מציעה הוא פשוט להוריד אותה מ-Google Play ולהתחיל להתנסות. אני מסכים עם הטענה הזו בכל מאת האחוזים, במיוחד שקשה מאוד להעביר במילים עד כמה היא יפה ואלגנטית למראה.

אמנם, יש לאפליקציה גרסה חינמית, אבל רק הגרסה המלאה, שעולה 9.99 שקלים, מוציאה ממנה את כל מה שיש לה להציע. אבל אל דאגה, לאחר הורדת הגרסה החינמית יש חמישה ימים בהם ניתן להשתמש בכל תכונות הפרימיום, כך שתוכלו לבחון היטב אם שווה להשקיע את הסכום הזה או לא. אם לא הבנתם עד עכשיו, לדעתי זה שווה.

לא אכנס כאן, בסקירה הקצרה הזו, לאפשרויות העיצוביות (תוכלו לבחון חלק מהן בסרטון שמצורף למטה), אלא אתעכב על השימושיות. גולת הכותרת של Timely היא האפשרות לסנכרן את השעון המעורר עם מספר מכשירים. לאחר שמתקינים אותה, לדוגמה, בכל מכשירי האנדרואיד של בני הבית, ניתן להגדיר באמצעות טלפון או טאבלט אחד שעת התעוררות אחת לכולם – וכל המכשירים יצלצלו ביחד. זה יכול להיות מעולה, לדוגמה, לפני טיסה לחו"ל או כל נסיעה ארוכה אחרת שמצריכה מכל בני המשפחה להתעורר באמצע הלילה.

האפליקציה מציעה בנוסף את תכונת "התעוררות חכמה", שמשמיעה מוזיקת רקע חלשה כחצי שעה לפני שההתראה מופעלת במלוא עוצמתה, כדי להכין את המשתמש באופן הדרגתי ליקיצה. כמו כן, ניתן לבחור בכמה אפשרויות חכמות להפסקת השעון המעורר. לא מספיק ללחוץ על מסך הטלפון כדי לגרום לו להפסיק לנדנד – צריך גם לקחת את הטלפון ליד ולנער אותו מצד לצד, או שאפשר אפילו לבחור במשחקון קטן שרק כשפותרים אותו מפסיק הנודניק. בשביל זה צריכים באמת להיות ערים.

ההגדרה מתי רוצים שהשעון המעורר יפעל מבוצעת בדרך כל כך אלגנטית, בצורה שגרמה לי לומר לעצמי איך לא חשבו על זה קודם. במסך השעון המעורר פשוט גוררים פנימה את השעה הרצויה מפס צד אלגנטי שניתן להזזה. כל השעות המוגדרות מופיעות לאחר מכן על המסך ביחד כתיבות ולחיצה על כל אחת מהן מאפשרת לבצע את כל ההגדרות, כולל בחירת המוזיקה שתושמע והאפשרות לבחור האם מדובר בהתראה חד פעמית או כזו שחוזרת בכל יום. בנוסף, כשרוצים לבטל מועד התראה, פשוט גוררים את השעה לפח האשפה.

מעבר לשעון המעורר מציעה האפליקציה אפשרות להצגת שעון רגיל, כמה אפשרויות בגרסת הפרימיום וכן שעון עצר עם ספירה לאחור וספירה קדימה, ואפקטים מוצלחים ביותר.

אפשרויות העיצוב שכוללת האפליקציה הן אדירות. מעבר לכך שגרסת הפרימיום מספקת מספר גדול של רקעים מוכנים, ניתן לעצב כל אחד משלושת החלקים של המסך (מלמעלה למטה) עם צבע ייחודי משלו, כשרק הדמיון יכול להוות מחסום במקרה הזה. Timely גם יודעת להתאים את עצמה לשימוש בטאבלט, כשבמקרה כזה ניתן להציג שני שעונים זה לצד זה.

אפשר לרכוש ערכות מוזיקה, רקעים ועיצוב באופן חלקי, אבל גרסת הפרימיום מכסה את הכול. כאמור, היא מאוד מומלצת לרכישה, אם אתם משתמשים בשעון מעורר דרך קבע.

להורדת האפליקציה לחצו כאן.

אירועים קרובים