תוכן שיווקי

ניהול סיכונים עם פרימוורה: סיום פרויקט בזמן ובמגבלות התקציב

29/08/2013 12:25

במציאות של ניהול פרויקטים, עולות לא פעם השאלות הבאות, או לפחות חלק מהן: מהי הסבירות שהפרויקט יסתיים בזמן שתוכנן? מה ההשפעה של כל סיכון לגבי משך פעילות הפרויקט? וחשוב מכל, מהי הסבירות שהפרויקט יסתיים בתקציב ובלוחות הזמנים שתוכננו לו?

שאלות אלה ורבות אחרות עולות במיוחד, כאשר מדובר בניהול סיכונים בפרויקטים עתירי משאבים. בסביבה הארגונית התחרותית של היום קיימת חשיבות מכרעת לקבלת החלטות נכונות וניהול הסיכונים בפרויקט מבוסס על תורה שלמה, אך לא תמיד ידוע כיצד ניתן להשתמש בכלים מתקדמים לניהול סיכונים. עמי דניאלי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בכיר בחברת מקיט, עורך סקירה קצרה ויעילה של המעלות שבניהול הסיכונים, מה התועלת בהם וכיצד הם יכולים לסייע לארגונים בתהליך קבלת החלטות מושכלות ונכונות יותר לארגון שלהם. ניהול סיכונים באמצעות מערכת פרימוורה יוצג בכנס של חברת מקיט ב-22.10.13 באבניו, קריית שדה התעופה.

מדוע לנהל סיכונים בארגון?

הגידול העסקי, הסיכונים והחזר ההשקעה – תהליך ניהול הסיכונים משמש את ההנהלה כאמצעי לזיהוי אירועים העלולים לגרום נזק לארגון ומגדיר את רמת הסיכון בהתאם ליעדי הגידול העסקי ורווחיות הארגון.

אופטימיזציה של המשאבים – ניהול הסיכונים מאפשר להנהלת הארגון לבחון את יעילות השקעת המשאבים בהתאם ליעדי ולסיכוני הארגון ובכך לבצע השקעה אפקטיבית וחסכונית.

ניצול הזדמנויות – היכולות לזהות הזדמנויות עסקיות ולנצל אותן בהתאם ליעדים העסקיים.

הקטנת סיכונים תפעוליים והפסדים כספיים – הרחבת יכולת הזיהוי של אירועים העלולים לגרום לנזקים,  הערכת הסיכונים הכרוכים בהם וביצוע בקרה לניהול סיכונים אלה. כך מבטיחה ההנהלה את יכולתה  לשלוט באי-וודאויות ולהקטין את הנזק הפוטנציאלי מאירועים בעלי סיכון.

דיווח אמין ובטוח יותר – תורם להעלאת רמת הביטחון במהימנות, בשלמות ובאמינות המידע, הן הפנימי והחיצוני, ועל ידי כך משפר את איכות הדיווח הפנימי – הניהולי והדיווח הכספי לרשויות.

התאמה גבוהה לדרישות החוק והרגולציה – זוהי היכולת לבצע מעקב על דרישות החוק, וזיהוי אי התאמה לדרישות חוקיות. הדבר תורם להקטנת החשיפה המשפטית והחוקתית.

מערכת פרימוורה מבית אורקל, המשווקת בישראל על ידי חברת מקיט מערכות, נותנת מענה/פתרון מלא לניהול הסיכונים עבור פרויקט בכל גודל ובכל רמה. המערכת מאפשרת לנהל רשימה של סיכונים, לנתח ולכמת לנתונים מספריים תוך גמישות. המערכת יודעת להסיק מה הם הגורמים המשפיעים על הסיכון ומהו משקלם היחסי בפרויקט תוך שימוש במגוון טכניקות חדשניות ומתקדמות המבוצעות על הסיכונים.

אירועים קרובים