דרמה במשפחת גוגל: המייסד סרגיי ברין ניהל רומן עם עובדת חברה, שהייתה בקשר רומנטי עם בכיר אחר

ברין נפרד מאשתו בשש השנים האחרונות ונמצא בקשר עם אמנדה רוזנברג, עובדת חברה שעד לא מכבר ניהלה יחסים רומנטיים עם הוגו בארה, בכיר בחטיבת אנדרואיד - שעזב באופן תמוה ליצרנית הסמארטפונים הסינית Xiaomi ● בחברה מציינים כי הפרידה של בני הזוג לא תשפיע על היבטים עסקיים בגוגל

דרמה משפחתית בגוגל: סרגיי ברין, מייסד שותף בענקית האינטרנט גוגל (Google), נפרד מאשתו בשש השנים האחרונות, אן ווז'יקי, מייסדת ושותפה ב-23andMe, לטובת עובדת בענקית האינטרנט. דובר של בני הזוג, שניהם בני 40 והורים לשני ילדים, אישר כי "הם חיים בנפרד כבר כמה חודשים והם נשארו ידידים ושותפים טובים".

לפי דיווח באתר AllThingsD, ברין קשור ביחסים רומנטיים עם עובדת בגוגל, אמנדה רוזנברג. המקורות מספרים כי רוזנברג הייתה מעורבת בעבר ביחסים רומנטיים עם עובד אחר בגוגל, הוגו בארה, סגן נשיא בחטיבת אנדרואיד (Android), שעוזב בדיוק כעת את גוגל ועובר ליצרנית הסמארטפונים הסינית Xiaomi. לדברי גוגל, עזיבתו של בארה לא קשורה כלל לסיפור הרומנטי. אולם, עזיבתו של בכיר בענקית האינטרנט לטובת חברה אלמונית יחסית מעלה לא מעט סימני שאלה על רקע הדיווחים.

מעבר לכך שזהו סיפור אישי עצוב אחד מיני רבים על גירושים, טוענים הדיווחים, יש לו גם כמה היבטים עסקיים. כך, לברין ולאשתו יש הסכם ממון שעשו לפני נישואיהם, לפיו לא תהיה שום השפעה מהותית על גוגל במקרה שיתגרשו.

לפי פורבס (Forbes), הונו של ברין מוערך היום ב-22.8 מיליארד דולרים, מתוכם כ-21 מיליארד הם מניות של גוגל במעמד של כוח הצבעה. לפי דיווחים שפורסמו באחרונה, ברין ולארי פייג', שותפו, מנסים לבסס תוכנית שתאפשר להם מכירת מניות של גוגל מבלי שהדבר ישפיע על כוח השליטה שלהם בחברה.

לברין ולווז'יקי יש עוד מזמים משותפים אחרים, כולל הסטארט-אפ 23andMe, שמוכר ערכות לבדיקת DNA לצורך פענוח תכונות גנטיות והיסטוריה רפואית. הסטארט-אפ הזה גייס יותר מ-100 מיליון דולרים ממשקיעים שונים, בהם גוגל וברין עצמו.

בני הזוג ברין אף הקצו כל אחד 190.1 מיליון דולרים לקרן ברין ווז'יקי, שתרמה 223 מיליון דולרים ב-2012 לטובת מיזמים שונים, בהם ויקיפדיה (Wikipedia), קרן Ashoka (יוזמה חברתית), Tipping Point Community (סיוע לעוני באזור מפרץ סן פרנסיסקו), ומכון פרקינסון. בני הזוג שותפים יחד עם משקיעים אחרים בהקמת קרן בשם Breakthrough Prize Foundation, שמעניקה 15 מיליון דולרים מדי שנה למדעי החיים. בנוסף, תרמו בני הזוג עשרות מיליוני דולרים לקרן Michael J. Fox לטובת מחקרים על מחלת הפרקינסון. דובר של בני הזוג הפרודים מסר, כי הם ימשיכו לפעול יחד בכל המיזמים האלה.

ואם לא די בכל אלה, יש עוד קשר משפחתי: אחותה של אן ווז'יקי, סוזן, מן העובדים הראשונים שנשכרו על ידי פייג' וברין, ממשיכה להיות חברה בהנהלה הבכירה של גוגל, כסגנית נשיא בכירה לפרסום ומסחר.

בשנים האחרונות ברין אינו עוסק בניהול השוטף של גוגל, והקדיש את זמנו בעיקר ל-Google X – מעבדת המחקר של גוגל, העוסקת במיזמים עתידניים, כמו מכונית ללא נהג, משקפי גוגל ופרויקט Loon של אינטרנט בכדורים פורחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים