Arrow ECS רוכשת את Computerlinks תמורת 300 מיליון דולרים

הנרכשת מפיצה מוצרים טכנולוגיים רבים, בהם צ'ק פוינט, פאלו אלטו וג'וניפר, ומחזור המכירות השנתי שלה צפוי לעמוד השנה על 950 מיליון דולרים ● העסקה תצא לפועל במהלך הרבעון הרביעי ● גורם המעורה בענף ההפצה המקומי מסר לאנשים ומחשבים, כי "ייתכנו שינויים במערך ההפצה בישראל"

Arrow ECS, העוסקת בהפצת מוצרי טכנולוגיה לשוק הארגוני, רכשה את חברת ההפצה הגרמנית Computerlinks. היקף העסקה עומד על כ-300 מיליון דולרים. הרכישה צפויה להיכנס לתוקף, בכפוף לאישורים רגולטורים, במהלך הרבעון הרביעי השנה.

מטה הנרכשת ממוקם בגרמניה והיא פועלת באירופה, צפון אמריקה, המזרח התיכון ואסיה. מחזור המכירות הצפוי שלה השנה יעמוד על כ-950 מיליון דולרים. מחזור המכירות של הרוכשת עמד ב-2012 על 20 מיליארד דולרים. הנרכשת מפיצה מוצרים טכנולוגיים רבים, ביניהם: F5 Networks, צ'ק פוינט (Check Point) הישראלית, פאלו אלטו (Palo Alto Networks) האמריקנית שהוקמה על ידי הישראלי יוצא צ'ק פוינט ניר צוק, ג'וניפר (Juniper Networks), ועוד. הנרכשת מעסיקה יותר מ-600 עובדים.

מ-Arrow נמסר כי זוהי "רכישה אסטרטגית הצפויה לחזק את מעמד החברה כשחקן מרכזי בשוק הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים לארגונים, ולחזק את מעמדה בשווקים הקיימים, ביניהם ישראל ומזרח התיכון, ולפתוח בפנייה שווקים עולמיים חדשים, דוגמת השוק האסייאתי". אנדי בריאנט, נשיא Arrow, אמר כי "הרכישה בהחלט מחזקת את מעמדנו במזרח התיכון בנוסף לעובדה שתעניק לנו את כרטיס הכניסה הראשון לאסיה". הרכישה האמורה מחזקת את מעמדה של הרוכשת כמפיצה בעלת ערך מוסף, VAD (ר"ת value-added IT distributor) – הגדולה בעולם.

הסניף הישראלי של Arrow ECS ממוקם בכפר סבא ומנוהל על ידי דורון דרייר. בישראל מפיצה החברה מגוון מוצרים טכנולוגיים של חברות בעולמות האחסון, הווירטואליזציה, התקשורת ואבטחת המידע. גורם המעורה בענף ההפצה המקומי אמר לאנשים ומחשבים כי "ייתכנו שינויים במערך ההפצה בישראל. הרכישה האמורה עשויה להשפיע על כמה חברות הפצה מקומיות, דוגמת אינוקום מקבוצת אמן וזברה טכנולוגיות".

הסניף הישראלי הקים באחרונה מרכז הדרכה מקצועי, בהשקעה של מאות אלפי שקלים. בין החברות אותן מפיצה Arrow ניתן למנות את ריברבד (Riverbed), וכן F5 ו-RSA – חטיבת אבטחת המידע של EMC. עוד חברות שמופצות על ידה: EMC, ג'וניפר, VMware, מק'אפי (McAfee) מבית אינטל (Intel), ו-Pineapp. לדברי דרייר, "הרכישה מרחיבה את הפריסה הגיאוגרפית של החברה במזרח התיכון, באסיה ובאירופה. מדובר בחברה בעלת מחזור מכירות משמעותי, החזקה בעיקר בתחום התקשורת ואבטחת המידע. היא המפיצה הכי גדולה של צ'ק פוינט ו-F-5 באירופה. ההיצע שלנו צפוי להתרחב, אנו נמצאים במגעים להרחבת סל המוצרים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים