שינויים בצמרת

יונתן קורפל מייחס חשיבות גדולה לממצאי הדו"ח של קומסקור וטוען שעל אף שעברה בארצות הברית את מנוע החיפוש של גוגל, הנהלת יאהו! לא צריכה להיכנס לשאננות

בצילן של כותרות הענק בדבר ההכנות למתקפת המערב על סוריה והידיעות הנרחבות אודות המנצחת באח הגדול נחבאה אל הכלים כותרת פחות מצנועה, שאליה אני מבקש הפעם להסיט את תשומת לבכם. סקר התעבורה באינטרנט בארצות הברית בחודש יולי, שביצעה קומסקור (ComScore), מצביע על כך שבאותו החודש, מספר הגולשים הייחודיים ביאהו! (!Yahoo) עלה על אלה שנכנסו לגוגל (Google). מדובר בגולשים מהבית, מהעבודה ומהאוניברסיטאות בתחומי ארצות הברית.

הפער בין האתרים מסתכם בכמחצית האחוז, נפח שולי לכאורה. אולם מדובר בממצאים שראוי מאוד לבחון אותם מקרוב. היו כבר תקדימים לכך שיאהו! זכתה בבכורה, אולם לא בשנתיים האחרונות. הנתונים מצביעים בין היתר על גידול של 20% במספר הגולשים הייחודיים באתרי יאהו!. בטור ההיי-טק של האינדפנדנט (Independent) ניסו להתמקח עם הממצאים. שם ערכו השוואה עם ממצאי אתר המדידה הישראלי סימילר-ווב (SimilarWeb), שמציבים את גוגל בראש ליגת העל. ההבדל בין המדידות נעוץ בכך שמדד קומסקור נותן משקל לגולשים הייחודיים ואילו כלי ההערכה המתחרה מחשיב יותר את מספר הכניסות.

מדובר בוויכוח מיותר. בכל מקרה ועל פי כל אמת מידה, יאהו! חווה עלייה יחסית לעומת גוגל, וזה העיקר. גולשים נוהרים למנוע חיפוש מסוים או מעדיפים מנוע אחר על פניו לפי מידת התועלת האישית שלהם מאיתור דפי אינטרנט, בעת הצורך. פרנסתם של מנועי החיפוש באה בעיקר מהקלדה על פרסומות, זהו מקור החיים שלהם, והכנסות הענק מהם יכולות להיצבר אך ורק אם הגולשים מעדיפים לגלוש אצלם. רק כשאני שורץ במנוע חיפוש מסוים יש ביכולתי ללחוץ על מודעות פרסום שמתפרסמת בו ורק אז הוא יוצא נשכר. אשר על כן, קודם לכל על מנהלי גוגל לשאול עצמם, ובהקדם, על מה ולמה הגולשים נוטים יותר ויותר לרעות בשדות אחרים מזה המוצע על ידם. הסברים מתפלפלים ותירוצים ירחיקו מהם עוד ועוד גולשים.

מאידך, יש שאלה לא פחות מכרעת שעמה צריכה להתמודד דווקא הנהלתה המרוצה כנראה של יאהו!. צריך לזכור שכל מה שנאמר עד כאן מתייחס למצב בארצות הברית בלבד. כאשר בוחנים את תמונת המצב הגלובלית, אין ספק שגוגל מובילה על יאהו!, ובהפרש ניכר. אם ניקח לדוגמה את ישראל, על פי כלי המדידה המקובל ביותר בעולם, אלקסה (Alexa), נראה שבמקום הראשון ניצב מנוע החיפוש של גוגל באנגלית, מיד אחריו הגרסה הישראלית ויו-טיוב (YouTube), שגם הוא של גוגל, ניצב במקום הרביעי. אם מחברים את כל אלה מגלים שיש פער עצום בין סך כל התנועה באתרי גוגל בארץ לבין יאהו!, שניצבת בישראל במקום ה-11 בלבד.

אסור שהישגי יאהו! בארצות הברית יסנוורו את עיני קברניטיה. עם כל הכבוד לאמריקנים, הרי שחלקה של יאהו! בעולם הקיברנטי הולך וקטן. לכן, החברה חייבת למצוא דרכים להשתפר רבות ולהגדיל מספר הסומכים עליה גם בארצות אחרות. לנו, הגולשים ומקצועני הענף, יש אינטרס לעודד את שתי המתחרות לשיפור ושכלול היכולת של מנועי החיפוש והגברת האובייקטיביות של ממצאיהם. כך נקבל תוצאות יותר טובות בעבור אותו חינם, בעוד שמנועי החיפוש והמפרסמים יצאו מרוויחים גם הם. מנועי החיפוש הם הרי הדוגמה הטובה ביותר של האפשרות העסקית, בה כל הצדדים יוצאים מנצחים.

תגובות

(10)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    אני לא זוכר מתי אני השתמשתי ביאהו לעומת זאת גוגל זה שימוש יום יומי

  2. יהורם

    לא הצלחתי להבין למה בארצות הברית יש עדיפות ליאהו ובכל יתר העולם לא

  3. אנליסט

    אתמול כבר ראיתי בטלויזיה מישהו ממליץ לקנות את המניה של יאהו אני חושב שאתם כולכם מתלהבים יותר מידי

  4. ג. גדול

    ואני חשבתי שיאהו מזמן נמחקו. סתאאאאם.

  5. ראש פתוח

    אני הולך לעבוד במשך שבוע עם יאהו פעם ראשונה בחיי אני רוצה לבדוק ככה אם הם יותר טובים או פחות טובים בשבילי

  6. מור שלטים

    אף פעם לא אהבתי את יאהו אני חושב שגוגל הרבה יותר חזקים

  7. סטודנט

    רק "במעצמת ההיי טק" ישראל אף אחד לא משתמש בייאהו.

אירועים קרובים