סקירה: גלקסי טאב SM-T310 של סמסונג

עם 1.5 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, תמיכה בשימוש אינטנסיבי וביצועים גרפיים נאים, הטאבלט של סמסונג, כאן בגרסת ה-8 אינץ', מספק אופציה טובה לצרכני שוק הביניים ● ציון סופי: 85

אי אפשר להתווכח עם העובדות, כך לימדו אותנו. אפשר לנתח, אפשר לחזות ואפשר אפילו לנחש – אבל עם עובדות קשה להתמודד. העובדות בשווקי המיחשוב, האישי וגם העסקי, קובעות באופן חד משמעי שעל כל עלייה במכירות של הטאבלטים יש ירידה במכירות של מחשבי ה-PC. עובדה אחרת היא שעל אף השליטה של האנדרואיד (Android) בשוק הטלפונים החכמים, בשוק הטאבלטים המצב הפוך, לפחות עדיין. ה-iPad של אפל (Apple) ממשיך לשלוט בגדול והמתחרות נמצאות הרחק מאחור.

דבר אחד לפחות זהה בשני השווקים: החברות המובילות. סמסונג (Samsung) היא השנייה בתור מכל הבחינות, ועל אף שזכתה לעלייה נאה במכירות של הטאבלטים ברבעון השני של 2013, במונחים של שנה לשנה, והגיעה לנתח שוק של 18.9% – היא עדיין מוכרת הרבה פחות טאבלטים. סיפור ההצלחה של מותג הגלקסי (Galaxy) לא עבר מהטלפונים לטאבלטים.

אף אחד בסמסונג לא חי באשליות ובחלומות. אם אפשר ללמוד משהו מההתנהגות שלה בשוק הטלפונים, ניתן לראות שהם יודעים מה הם עושים ויודעים מה מצבם בשוק הטאבלטים. קובי כליף, מנהל חטיבת המובייל בסמסונג ישראל, אף נתן לכך ביטוי בעת שהחברה השיקה בארץ שלושה טאבלטים בסדרת האנדרואיד החדשה שלה, Galaxy Tab 3. "אני לא זוכר שחברה השיקה כזו כמות של טאבלטים בבת אחת, וזה אומר שאנחנו הולכים להיכנס חזק לשוק הטאבלטים, שקצת ברח לנו", אמר.

סקירה זו עוסקת בגרסת ה-8 אינץ' של הסדרה, ה-SM-T310, אותה בדקתי. מעבר לכך, סמסונג מוכרת גם טאבלט עם מסכי 7 ו-10.1 אינץ'. מכשיר זה נחשב כעת לטאבלט הדגל שלהם, לפחות עד ההשקה הבאה.

בסמסונג קיבלו החלטה חשובה: לנסות להביא את מכשירי הגלקסי מהטלפונים גם לטאבלטים, לפחות מבחינת המראה החיצוני. ה- Tab 3 נראה כמו טלפון גלקסי גדול בצבע לבן: אותה סכימת צבעים לבנה עם פס אלומיניום שמקיף הכול מסביב, אותן פינות מעוגלות וגדולות, וגם אותו כפתור בית מרכזי בצורת אליפסה מוארכת. אי אפשר להתבלבל. יש אפילו חיישן אינפרא אדום שמאפשר, כמו ב-S4, להשתמש בטאבלט כשלט רחוק עבור מכשירים נתמכים.

ה-SM-T310 שוקל 314 גרם ועובי של 7.4 מ"מ בלבד – לא רע בכלל עבור טאבלט. זה בהחלט תורם להרגשה הכללית של המכשיר בעת שאוחזים בו, וגם למראה החיצוני המוצלח.

מסך ה-8 אינץ' הוא מסך TFT שמציע רזולוציה של 1,280×800 פיקסלים בצפיפות של 213 נקודות לאינץ', שהיא קצת נמוכה. למרות זאת, איכות התמונה וזוויות הצפייה בהחלט טובות. אולם, בגלל החומר נגד סינוור בו מצופה המסך, בדרך כלל בעת שמביטים לעברו בזוויות חדות קשה לראות חלקים מהתצוגה כי הם מבריקים מדי.

שבב ה-Mali-400 הגרפי משובץ ב-SoC של המערכת כדי לספק את התמונה, והוא יושב לצידו של מעבד היישומים Exynos 4212 במהירות 1.5 ג'יגה-הרץ של סמסונג עצמה. לא ממש הקצה העליון של הערימה. לטאבלט ה-8 אינץ' יש 1.5 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, כמו לדגם ה-10.1 אינץ' (שגם מציע, דרך אגב, אותה רזולוציה), ובדגם שבדקתי יש 16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון. ניתן להרחיב אותם באמצעות כרטיס microSD עד 64 ג'יגה-בייט נוספים.

הסוללה של המכשיר היא סוללת ליתיום-יון סטנדרטית בנפח של 4,450mAh, והיא בהחלט מספיקה ליום עבודה שלם – יום שכולל גם צפייה אינטנסיבית למדי בווידיאו ואפילו קצת משחקים.

ככלל, וידיאו הוא דבר חשוב ב-SM-T310. כפי שכתבתי בעת ההשקה, סמסונג נותנת לרוכשי הטבאלטים בסדרה חצי שנת מנוי בחינם בשירות ה-SmartVOD שלה. מדובר אמנם בתוכן באיכות רגילה בלבד – הטאבלט לא מסוגל להציג סרטי HD – אבל במבחר בהחלט גדול, ומאוד אהבתי את זה. באותה מידה אהבתי את העובדה שבכל שבועיים יכולים רוכשי הטאבלטים בסדרה לקבל ספר מתנה דרך היישום "עברית", מבין הכותרים המשתתפים במבצע. גם כאן המבחר גדול למדי. היישום של החנות מזעזע למדי, וצריך משקפת כדי להבין מה כתוב, אבל זו כבר לא בעיה של סמסונג.

במבחנים שביצעתי, לא הופתעתי לגלות שיש מכשירים טובים מה-SM-T310ו לאורך כל הדרך, כולל במיוחד ה-S4 (לצורך השוואה) וה-Xperia Tablet Z של סוני (Sony), שבדקתי באחרונה.

כך, לדוגמה, במבחן ה-HTML 5 של Vellamo הוא הגיע לציון של 1,596 נקודות מול ה-2,265 של הטאבלט מבית סוני (Sony) וב-Quadrant Standard Edition הוא הגיע ל-4,582 נקודות מול ה-7,844 של סוני וה-11,326 הבלתי נתפס של ה-S4.
במבחנים הגרפיים הוא השיג תוצאות נאות. כך, הוא הגיע לקצב של 53.7 פריימים לשנייה במבחן אמת המידה של Epic Citadel, קרוב מאוד ל-56.4 של סוני. עם זאת, בסוני, התוצאה הזו הושגה ברזולוציית HD מלאה.

גרסת ה-8 אינץ' של הגלקסי טאב 3 עולה 1,699 שקלים. זהו מחיר של שוק הביניים, וחבילת המתנות שמקבלים איתו היא בהחלט משהו שצריך לקחת בחשבון. הוא גם מוצדק למדי לאור המראה החיצוני והביצועים הסבירים בהחלט שמציע הטאבלט, שהתגלה ככזה שמסוגל להחזיק יום עבודה שלם גם כשצופים בסרטים ומשחקים בו באופן אינטנסיבי למדי. כך שבשורה התחתונה, אם אתם חושבים על רכישת טאבלט חדש בימים אלה ולא רוצים להזמין מכשיר עלום שם עם אחריות לא ממש ברורה, ה-SM-T310 צריך בפירוש להיות אחד הטאבלטים שאתם צריכים לשקול.

ציון סופי: 85

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים