אבי ויסמן, שיא סקיוריטי: "לצבא הסורי האלקטרוני יכולות סייבר טובות יותר מקבוצות האקרים אקראיות"

"גל תקיפות סייבר 'עממיות' יכול לשרת גם את הצבא הסורי האלקטרוני, ויכול לשמש ככיסוי לצורך תקיפות ממוקדות על מטרות איכות בישראל", אמר מנכ"ל שיא סקיוריטי לאנשים ומחשבים על רקע המתיחות בין סוריה לארצות הברית

אבי וייסמן, מנכ"ל See Security. צילום: קובי קנטור

"לצבא הסורי האלקטרוני ישנן יכולות סייבר שאינן עומדות ברמה של ארגון ביון מתקדם – אך יכולות אלה הן בהחלט מעבר ליכולות של קבוצות האקרים אקראיות", כך אמר אבי ויסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי (See Security). ויסמן התראיין לאנשים ומחשבים על רקע תקיפתה הצפויה של ארצות הברית בסוריה, והצפי למתקפת נגד – פיזית או וירטואלית.

לדברי ויסמן, "הצבא הסורי האלקטרוני היה עסוק בפוליטיקה הפנים-ערבית ולכן הוא טרח יותר לבצע מניפולציות סייבר, בעיקר במדינות המפרץ. כעת, אף כי הוא עסוק במלחמה פנימית ובאויב התמידי – ארצות הברית, ייתכן כי הוא יפנה את מרצו ואת פעילות המתקפות האלקטרוניות של אנשיו לכיוון ישראל".

ויסמן הוסיף כי "מתוכננת תקיפה של חברי ארגון אנונימוס (Anonymous) ב-11 בספטמבר. גל תקיפות סייבר 'עממיות' שכזה יכול לשרת גם את הצבא הסורי האלקטרוני, ויכול לשמש ככיסוי לצורך תקיפות ממוקדות על מטרות איכות בישראל". מה שנדרש מארגונים בישראל לעשות, אמר ויסמן, "הוא להגדיל את ההשקעה במערך אבטחת המידע שלהם, להעלות את מודעות העובדים ולהיערך מפני הלא נודע".

הוא סיים בציינו כי "ישראל חשופה יותר למתקפות סייבר, בהשוואה למרבית המדינות בעולם, מאחר שהיא עתירת טכנולוגיות ושהיא לא מדינה בקונצנזוס. מתקפה נגד ישראל, אם תבוא, תעשה שימוש באינטרנט כיוון שזהו הכלי ה-'חדש' שמזדמן לתוקפים. הפתרון של האינטרנט מושלם מבחינתם: סיכון נמוך, טכנולוגיה חדישה, וחשיפה תקשורתית מרבית בכל הערוצים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים