עוד חשיפות של סנואודן: תקציב ה-NSA עומד על יותר מ-50 מיליארד דולרים ומיועד להשגת "יכולות פורצות דרך"

התקציב כולל השקעות מסיביות בבניית תשתיות ריגול, לרבות טכנולוגיות מעקב ● בין הסעיפים של התקציב עלה הצורך להשיג "יכולות פורצות דרך פענוח צופנים ולכרות את תעבורת האינטרנט הרגילה"

משמידים ראיות. NSA

התקציב הסודי של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית עומד על 52.6 מיליארד דולרים – כך עולה מחשיפה חדשה של אדוארד סנואודן, כפי שנחשף בוושינגטון פוסט (Washington Post). בין הבקשות לאישור התקציב, עלו סעיפים כמו הצורך ב-"השגת יכולות פורצות דרך של פענוח צופנים, היכולות לנצח הצפנות מורכבות ולכרות את תעבורת האינטרנט הרגילה".

המסמך שהודלף הוא הצדקה של ההקצאה התקציבית של שנת 2013 לסוכנות. הוושינגטון פוסט מדווח כי התקציב כולל השקעות מסיביות בבניית תשתיות ריגול, לרבות טכנולוגיות מעקב. ענף מודיעין האותות (Signals Intelligence), המכונה SIGINT, הקדיש בשנה החולפת 48.6 מיליון דולרים לטובת פרויקטים שנועדו להתמודד עם עומס יתר של מידע, וכמעט 35 אלף איש מועסקים תחת מיזם "הצפנה מאוחדת" (Consolidated Cryptologic). עשרות אלפי העובדים פזורים בסוכנויות ביון רבות, לרבות ה-NSA.

המסמך שנחשף מגלה כי בצד שיתוף הפעולה בין הסוכנויות, יש גם מקרים סוכנות אחת נכנסת לתחום הפעולה של רעותה. כך, לדוגמה, בתקציב ה-CIA יש סעיף המכונה "בניית מערכות מעקב" שמטרתן להקטין או למנוע את הצורך במעקב הפיזי, ואילו ה-NSA עובד על "משימות חשאיות בסיכון גבוה" להשתלת חיישנים, על או קרוב ליעדי מעקב – כך שחשודים הנמנעים משימוש ברשתות תקשורת הגלובליות לא יוכלו להיעלם לאחר הפיגוע הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים