Sliding Explorer: מנהל הקבצים של אנדרואיד – הגרסה המשודרגת

מערכת ההפעלה של גוגל אמנם התקדמה מאוד מאז ימיה הראשונה, אולם מנהל הקבצים נותר מאחור ● Sliding Explorer באה לפתור את המצב הזה ולתת מענה היכן שגוגל לא משקיעה

אנדרואיד (Android) רחוקה מאוד מימיה הראשונים, בהם היא גיששה את דרכה בעולם הטלפונים החכמים. גרסה 5.0 שלה כבר נמצאת ממש מעבר לפינה ומידע לפיו היא כבר מוכנה מתפרסם ברשת בקצב הולך וגובר. למעשה, השאלה היא רק מתי היא תושק.

מערכת ההפעלה מבית גוגל (Google) והאפליקציות שלה התקדמו מאוד עם השונים. יישום המצלמה עבר שינויים רבים, יישום השיחות Talk הפך באחרונה ל-Hangouts, כדי להגדיל את האינטגרציה עם מכשירי עולם המחשוב הישן, ויישום המפות הנוכחי של אנדרואיד לא דומה כמעט בכלום לתחילת הדרך. עם זאת, יש כמה אפליקציות שנותרו מאחור, למשל מינהל הקבצים או, כפי שהוא נקרא בגרסה העברית הנוכחית של אנדרואיד, "הקבצים שלי". מעבר לשינוי השם, הכול ביישום הזה נותר כמעט כמו שהיה.

כמו בהרבה מקרים, במקום שבו החברה שמייצרת את המוצר לא מעוניינת להשקיע ולחדש, באים מומחים ומפתחים אפליקציות שיעשו זאת. במקרה הזה מדובר באפליקציה בשם Sliding Explorer, שמיועדת לבעלי מכשירים עם גרסה 4.0.3 של אנדרואיד.

Sliding Explorer היא אפליקציה מעט זריזה יותר ונראית טוב יותר מברירת המחדל של אנדרואיד, כי היא עומדת בכללי התכנון החדשים שהגדירה גוגל לאפליקציות למערכת ההפעלה הסלולרית שלה. היא דומה לגרסה המקורית בכך שניתן להשתמש בה באצבע כדי להיכנס לתיקייה. כל שצריך לעשות לשם כך הוא לבצע החלקה שמאלה על השם של אותה התיקייה. עם זאת, ניכר שהיא עושה זאת בזריזות רבה יותר מאשר האפליקציה המקורית. בנוסף, בקצה של כל תיקייה או שם של קובץ יש שלוש נקודות שהן למעשה תפריט מקוצר שמכיל מספר פעולות בסיסיות כמו שינוי שם, בחירה, העתקה וגזירה. לא צריך לסמן שום דבר בכדי לבצע פעולה מסוימת ממנו.

מעבר לכך, ניתן ללחוץ על כפתור הפלוס בתפריט העליון כדי להוסיף תיקייה חדשה או קובץ חדש באופן ידני ומכוון. החלקה משמאל מקצה המסך פותחת תפריט שמאפשר לבחור האם להציג את הקבצים ששמורים בכרטיס הזיכרון או את קבצי המערכת. בנוסף, אם במהלך השימוש מסמנים תיקיות מסוימות כמועדפות, הן תופענה בתפריט הזה כדי לספק אליהן גישה מהירה ומיידית.

לחיצה על כפתור ההגדרות בחלק התחתון של המכשיר מספק כמה יכולות שליטה על מה שיוצג: היא מאפשרת לבחור האם להציג קבצים שמסומנים כמוסתרים או לא להציגם כלל (ברירת מחדל היא הצגה); לבחור האם לטעון תמונות בסמוך לשם הקבצים אם הן קיימות (ברירת המחדל: כן); האם לאפשר גישה לקבצים של התיקייה הראשית (הכוונה ל-ROOT, וברירת המחדל: כן); והאם לאפשר הצגת צלמיות מייצגות של קבצי APK – קבצי התקנת אפליקציות שמורדים ממקורות שאינם קשורים ל-Google Play (גם אפשרות זו פעילה כברירת מחדל).

אם אתם לא משתמשים ביישום המובנה של אנדרואיד כדי לבדוק מה נמצא בכרטיס הזיכרון שלכם, כנראה שגם Sliding Explorer לא תעשה עליכם רושם מיוחד. לעומת זאת, אם אתם מאלה שמסדרים מדי פעם את הקבצים, ממש כמו במחשב, ומקפידים למחוק את מה שלא צריך כדי לשמור מספיק מקום פנוי בכרטיס, עם האפליקציה הזאת יהיה לכם קצת יותר נוח.

להורדת Sliding Explorer לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים