מחקר: נתח השוק של חלונות פון עולה

חלקם של מכשירי חלונות פון בשוק הטלפונים החכמים בחמשת השווקים הגדולים באירופה הגיע בסוף יולי ליותר מ-8% ● במכסיקו הגיעה מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט למקום השני בשוק, עם נתח של קרוב ל-12% ● חלונות פון פופולרית במכשירים "רגילים", אולם למחצית מבעלי הסלולריים יש עדיין מכשירים כאלה ● iOS ואנדרואיד עדיין מובילות את השוק

מכשירי iOS ואנדרואיד (Android) אמנם מובילים עדיין בפער גדול בשוק הטלפונים החכמים, אולם נתח השוק של מכשירי חלונות פון (Windows Phone) עולה בהדרגה. בין החודשים מאי ליולי הוא אף הגיע לשיא חדש – כך מצאה חברת המחקר Kantar Worldpanel ComTech. מדובר בנתון לא רע לחברה, שהודיעה היום (ג') על רכישת נוקיה (Nokia), בפרט לאור הדשדוש של המכשירים עם מערכת ההפעלה שלה ועקב רצונה להיות שחקנית מובילה בעולם המכשירים הניידים.

מהנתונים עולה, כי בסוף יולי הגיע הנתח של מכשירי חלונות פון בחמשת השווקים הגדולים באירופה, ובהם בריטניה, גרמניה וצרפת, ל-8.2%. הנתח שלהם עלה באותה התקופה גם במדינות אחרות בעולם, בהן אוסטרליה ומכסיקו.

"הנתח הארי של השוק שייך למערכות iOS ואנדרואיד, והן אלה שזוכות לכותרות. לכן, קל לשכוח שיש בשוק מערכת שלישית שמתפתחת כחלופה אמיתית", אמר דומיניק סונבו, המנהל לתובנות אסטרטגיות של Kantar Worldpanel ComTech. הוא ציין, כי "בפעם הראשונה הצליחה חלונות פון להגיע למקום השני באחד השווקים – המכסיקני – לאחר שצברה שם נתח של 11.6%".

הנתונים מראים שהגרסאות השונות של מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט זוכות להצלחה בעיקר במכשירים זולים, דוגמת Lumia 520 של נוקיה. לכן, הן לא גוזלות לקוחות מ-iOS ומאנדרואיד, אלא זוכות בעיקר במשתמשים חדשים בטלפונים חכמים.
סונבו ציין בהקשר זה, כי "ההצלחה של חלונות פון באה לידי ביטוי בעיקר ביכולת לשכנע משתמשים חדשים לעבור לטלפונים חכמים. 42% מהמכירות בשנה האחרונה היו לאנשים שעד עתה היו בבעלותם טלפונים 'רגילים'. זהו שיעור גבוה בהרבה מזה של iOS ואנדרואיד בתחום זה. מכשירי Lumia 520 הצליחו להגיע לנקודה שבה היחס בין המחיר לאיכות קוסם למשתמשים חדשים בסמארטפונים".

לשם השוואה, רק 27% מהמשתמשים ב-iOS ובאנדרואיד עוברים למערכת הפעלה אחרת כשהם רוכשים מכשיר חדש. על פי חברת המחקר, הפנייה למשתמשים חדשים בטלפונים חדשים מוכיחה את עצמה, מפני שכמחצית מהמשתמשים בעולם עדיין משתמשים בטלפונים "רגילים". גם דגמים קודמים של מכשירי גלקסי (Galaxy) של סמסונג (Samsung) קוסמים למשתמשים חדשים בטלפונים חכמים ולפי ההערכות, גם דגם ה-5C החדש של מכשירי ה-iPhone יכוון לשוק זה.

"החברות שיזכו להצלחה בקרב המשתמשים החדשים בטלפונים חכמים יהיו אלה שיציעו יחס טוב בין מחיר, תוכן ואיכות", אמר סונבו. "על אפל (Apple) ויצרניות מכשירי האנדרואיד למצוא את האיזון הנכון בין פנייה ללקוחות חדשים לשימור הלקוחות הקיימים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים