אחרי 20 שנה: סיימון המכשף עושה קאמבק – לאנדרואיד

סיימון המכשף היה אחד ממשחקי ההרפתקאות הפופולריים כשיצא לשוק, לפני כשני עשורים ● בימים אלה הוא חוזר בגרסה לאנדרואיד, שפותחה בישראל, עם הרבה שכלולים ושיפורים ● תעסוקה טובה לימי החג

כשיצא לשוק, לפני כ-20 שנים, הפך סיימון המכשף (Simon the Sorcerer) לאחד ממשחקי ההרפתקאות היותר מדוברים. למעשה, עד היום הוא נחשב לאחד הטובים ביותר בתחום, על אף שהוא נוצר הרבה לפני עידן התלת ממד, כאשר הדרך היחידה להתקדם בו הייתה למצוא את הנקודה המדויקת עליה צריך ללחוץ ולבחור את הפעולה המתאימה מבין אלה שהיו זמינות בחלק התחתון של המסך.

באחרונה הופיעה בחנות היישומים של גוגל (Google) גרסה מותאמת אנדרואיד (Android) של המשחק, לכבוד יום ההולדת ה-20 שלו. שוב סיימון המכשף צריך להתמודד בעולם מוזר שמלא בגובלינים, דרקונים, ענק ישן ושאר חיות "מחמד" כדי להציל את הקוסם קליפסו מידי המכשף המרושע סורדיד.

גרסת 20 השנים, שהוכנה במיוחד לסביבת אנדרואיד בידי הסטודיו הישראלי MojoTouch (שנקרא בעבר iPhSoft), מצליחה להחזיר את השחקנים אחורה, מאחר שהגרסה שהיא מציעה דומה כמעט בכל פרט קטן לגרסה המקורית של המשחק. יתירה מכך, יש בה מספר שיפורים: במקום להשתמש במיקומים מדויקים של פרטים, המשחק משתמש בנקודות חמות, כך שיותר קל לאתר את מה שמחפשים במסך, וכל לחיצות העכבר מחליפות כיום את האצבעות.

המשחק, הגרפיקה, בחירת הצבעים ואפילו הפיקסלים נמצאים כל אחד במקומו המדויק, כאילו לא חלפו להם שני עשורים. מדובר בביצוע רטרו ברמה הגבוהה ביותר. מה שעוד נותר במשחק, ובכמויות גדולות ובלתי מתפשרות, זה הומור שמאוד מודע לעצמו ועובר מסך מצוין. כדי לחוות אותו, תישארו ברצף הפתיחה של המשחק עד סופו. עד הרגע האחרון שלו סיימון מצליח להשחיל כמה בדיחות שגורמות לחיוך רחב להופיע על הפנים.

סיימון המכשף הוא משחק הרפתקה שכאמור, מבוסס על שילוב של פעולות עם נקודות חמות של המשחק ועם פריטים שמוצאים במהלכו. הפעולות הניתנות לביצוע מוצגות בצד השמאלי התחתון של המסך ואילו המצאי מופיע מימין לשטח הפקודות. הדברים שצריך לבצע מקושרים באמצעות לחיצות שונות בין החלקים השונים של המסך. לדוגמה, אם רוצים לפתוח מגירה צריך ללחוץ על הפקודה "פתח" ואז ללחוץ על המגירה שרוצים לפתוח.

יש גם מפה שעוזרת לקצר דרכים וקיימת אפשרות לבצע שמירה באמצע, כדי להמשיך לשחק ביום אחר. המוזיקה שמלווה את המשחק היא המוזיקה המקורית ואם רוצים, אפשר גם לבחור להציג את הכתוביות בעברית מלאה וברורה.

לסיכומו של דבר, סיימון המכשף הוא בדיוק המשחק שמתאים לתקופת החגים הקרבה. מחירו אמנם 15 שקלים, לא מחיר הכי זול בחנויות סלולריות, אבל זוהי הוצאה כדאית, גם כמתנה עבור עצמכם.

להורדת המשחק מ-Google Play, עבור גרסה 2.2 ומעלה של אנדרואיד, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים