AMD הכריזה על שינויים בחטיבת המעבדים המשובצים: תעבור לייצור ב-28 ננו-מטר

החברה הציגה את מפת הדרכים של החטיבה ל-2014, במסגרתה היא מתכוונת לאחד את תהליכי הייצור ולהציע מערכות על שבב שמבוססות על ליבות עיבוד של ARM ● לפי הערכת AMD, קיים ביקוש הולך וגדל להתקנים משולבים, בכל רמות המיחשוב, ושהם יהפכו לחשובים הרבה יותר בשנים הקרובות

AMD הציגה מפת דרכים חדשה, לשנת 2014, עבור חטיבת המעבדים המשובצים שלה. החברה מבצעת שני שינויים משמעותיים: זו תהיה הפעם הראשונה בה כל המעבדים שמציעה החברה עבור שוק זה יהיה מבוססים על תהליך ייצור של 28 ננו-מטר, והפעם הראשונה בה החברה תציע מערכות על שבב שמבוססות על ליבות עיבוד של ARM, מבלי לוותר על ייצור מעבדי x86.

לפי AMD, המטרה שלה היא להשתלב חזק יותר בשוק, לאור ההערכה שלה שיש ביקוש הולך וגדל להתקנים משולבים, בכל רמות המיחשוב, ושהם יהפכו לחשובים הרבה יותר בשנים הקרובות. היא אף טענה שלפי ההערכות בשוק, הדרישה למעבדים סטנדרטיים ולמעבדים במערכות משובצות תצמח מ-330 מיליון יחידות ב-2013 ליותר מ-450 מיליון ב-2016 – עלייה של 36%. זאת, כשמעבדי ה-x86 וה-ARM תופסים 82% מהשוק הנגיש.

נושא בולט בהכרזה הנוכחית של AMD הוא השימוש בטכנולוגיה של ARM. מדובר בפלטפורמת 64 ביט שהיא מכנה Hierofalcon, ומבוססת על מעבדי ARM Cortex-A57 מרובעי ומתומני ליבות, שפועלים במהירות של עד 2 ג'יגה-הרץ. פלטפורמה זו מציעה שני ערוצי זיכרון שתומכים בזיכרונות DDR3 וגם בדור הבא, DDR4. ה-TDP של הפלטפורמה ינוע בין 15 ל-35 וואט ודוגמאות ראשונות של מעבדים אלה יהיו זמינות ברבעון השני של 2014. תחילת הייצור מיועדת לסוף השנה.

במקביל תשיק החברה שתי פלטפורמות שמבוססות על ליבות x86. הראשונה היא Bald Eagle, שאמורה להיות זמינה במחצית הראשונה של 2014. היא תציע שתיים או ארבע ליבות Steamroller עם TDP של 17 עד 35 וואט. סדרה זו תכלול מעבדים ומעבדים משולבי שבב גרפי (APU) כאחד. ה-APU יציעו שבב גרפי ממשפחת Radeon HD 9000. פלטפורמת ה-x86 השנייה היא Steppe Eagle, שכמו ה-Hierofalcon תוצע כ-SoC בלבד. סדרה זו מבוססת על ליבות Jaguar משופרות עם TDP שנע בין 5 ל-25 וואט ועם שבב גרפי מסדרת ה-Radeon HD 8000. היא תכלול מעבדי שתי וארבע ליבות.

עבור מי שירצה להוסיף למערכות שלו כרטיס גרפי ייעודי תציע AMD את סדרת ה-Adelaar. סדרה זו תגיע בתצורות שונות שיאפשרו לשבץ אותה במערכות באופן קבוע או ניתן להסרה, והיא מבוססת על ארכיטקטורת ה-GCN החדשה של החברה. הכרטיסים הללו יגיעו עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון ויספקו קצב העברת נתונים של 72 ג'יגה-בייט לשנייה. כרטיסים אלה יתמכו בריבוי תצוגות בסביבות חלונות (Windows) ולינוקס (Linux) כאחד, כולל תמיכה ב-DirectX 11.1 וב-OpenGL 4.2.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים