האפליקציה Digg: החיים שאחרי Google Reader

אם אתם מאלה שלא יכולים להתחיל את היום מבלי לבדוק RSS-ים, Digg היא אפליקציה מומלצת עבורכם ● היא מאפשרת לכם לקרוא את הסיפורים החמים ברשת ולעבור בקלילות בין רשימות הערוצים - כולל כאלה ששמרתם בשירות קריאת ה-RSS המנוח של גוגל

הרשת סערה כשגוגל (Google) הכריזה בתחילת יולי על סגירת שירות קורא תזרימי ה-RSS שלה, Google Reader. מול טענת החברה לפיה מדובר בהחלטה שהתקבלה בגלל היקף השימוש, ברשת טענו שמטרתה של ההחלטה היא למשוך כמה שיותר משתמשים לגוגל פלוס (+Google), הרשת החברתית המקרטעת שלה. לפחות לפי כמות התגובות ולפי מספר החברות שהבטיחו לספק שירות תחליפי ניתן גם כיום לתהות בקול רם על ההחלטה ההיא.

אחת החברות שהרימו את הכפפה היא Digg. האתר, שהתחיל את דרכו כמעין רשת חברתית שמאפשרת להמליץ על דפי אינטרנט מעניינים ולדרג אותם, איבד מיוקרתו עם התחזקות הרשתות החברתיות הגדולות מחד וה-Reader מאידך. לפני כשנתיים Digg נרכשה והאתר נולד מחדש. הוא מספק קורא RSS מעניין, נקי ומהיר יחסית, עם אפליקציות שמתאימות לסביבות אנדרואיד (Android) ו-iOS כאחד.

אחד היתרונות הגדולים של קורא ה-RSS הזה הוא היכולת שלו להתחבר לחשבון הישן ב-Reader ולהוריד ממנו את רשימת הערוצים שנשמרה שם – אפשרות שקיימת, לפחות בינתיים, עד ה-1 בנובמבר. לאחר הרישום, כמעט ללא כל זמן המתנה, ניתן למצוא את רשימת כל ערוצי ה-RSS אליהם נרשם המשתמש בעבר, כולל התיקיות בהן סודרו הקישורים, אם בכלל.

יצוין, כי בעמוד הראשי של האפליקציה לא נמצאת רשימת הערוצים, אלא ה-Top Stories – רשימה של פוסטים שהמנוע של החברה זיהה כסיפורים הבולטים, השמורים והמופצים ביותר ברשת, נכון לשעת ההתחברות.

עם זאת, המעבר אל הערוצים קל מאוד. פשוט לוחצים על המילה Digg בראש העמוד כדי לפתוח תפריט ראשי בו ניתן למצוא את ערוצי ה-RSS אליהם נרשם המשתמש. התקצירים בכל ערוץ מוצגים ככותרת עם מספר מילים והתמונה שמלווה אותם, אם יש. לחיצה על התקציר מובילה באופן מיידי ומהיר במיוחד לסיפור המורחב, ואז מופיעות כמה צלמיות למעלה. צלמיות אלה מאפשרות לשתף את הסיפור באמצעות כל יישום מתאים שמותקן בטלפון; לשמור אותו בשירות קריאה מאוחרת כמו Pocket או Readability (עבור כל שירות סימניות כזה תופיע צלמית, כפי שקובעים בתפריט ההגדרות של היישום); לשמור את הסיור כמועדף במסגרת האפליקציה עצמה; לסמן אותו כסיפור מועדף; ולצפות בו באתר המקורי. בנוסף, ניתן לגרור שמאלה וימינה כדי לעבור בין הפרסומים הקיימים בערוץ.

צלמית נוספת, שמופיעה בראש העמוד בעת שנכנסים לתיקייה או לערוץ מסוים, מאפשרת לסמן את כל הרשומות שמופיעות תחת הכותרת המסוימת כ-"נקראו". זוהי דרך חביבה וקלה, כפי שמכיר כל משתמש באפליקציית RSS כלשהי, "להיפטר" בבת אחת מהרבה הודעות ישנות שטרם נקראו.

באופן כללי, Digg היא אחת מאפליקציות ה-RSS הטובות ביותר שקיימות כיום בשוק עבור מכשירים ניידים. היא עובדת באופן חלק לחלוטין, היא מהירה מאוד ואפילו נקייה מכל מה שמפריע לה לעבוד באופן ענייני לחלוטין. אם אתם מאלה שלא יכולים להתחיל את היום מבלי לבדוק RSS-ים, אני ממליץ לכם לצרף אותה עוד היום לרשימת האפליקציות שלכם. לא תצטערו.

להורדת גרסת האנדרואיד של Digg לחצו כאן.

להורדת גרסת ה-iOS לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים