דיוויד גולדן, EMC: "חייבים לאמץ טכנולוגיות 'משבשות' כדי לעמוד בקצב גידול הנתונים"

"הטכנולוגיות החדשות, כגון ריבוי ליבות, פלאש ו-וירטואליזציה, הן אלה שמאפשרות לארגונים לעמוד בדרישות הנכפות עליהם בגלל המעבר ל-Big Data", אמר גולדן, הנשיא ומנהל התפעול הראשי של החברה ● לדבריו, "כדי שהדברים יפעלו, חשוב שתהיה אמינות"

"בעידן ה-Big Data, השאלה צריכה להיות כיצד מרכזי הנתונים עומדים לטפל בגידול המסיבי בנפח המידע, משום שלא נראה שהקצב הזה עומד להאט. הטיפול הולך ונעשה קל יותר בגלל מינוף טכנולוגיית ריבוי הליבות והירידה המתמדת במחיר זיכרונות הפלאש (Flash)", אמר דיוויד גולדן, סגן הנשיא ומנהל התפעול הראשי של EMC.

גולדן אמר את הדברים בכנס שנערך במילאנו, במהלכו הכריזה EMC על מערכות האיחסון החדשות מסדרת VNX. מדובר במערכת ניהול האיחסון VIPEX ופרויקט נילוס, שיאפשר למנמ"רים לספק שירות דמוי אמזון (Amazon) ללקוחות פנימיים.

לדבריו, "הלקוחות דורשים יותר ויותר ביצועים ויעילות מספקי התשתיות למרכזי הנתונים הנוכחיים שלהם, ובו בזמן מטמיעים ארכיטקטורות חדשות עבור הדור הבא של יישומי הווב והמובייל. רק באמצעות אימוץ וניצול טכנולוגיות משבשות כגון ריבוי ליבות, וירטואליזציה ופלאש יכולה EMC לספק ללקוחותיה את המוצרים והפתרונות הדרושים להם לשנות את מערכת ה-IT שלהם".

הוא ציין, כי "יש מספר מגה-מגמות שמשפיעות על תעשיית ה-IT: ניידות, מיחשוב ענן, Big Data, ורשתות חברתיות. כל אלה יוצרים גלים של שינויים המתרחשים בקצב מהיר מאשר ראינו בעבר. כדי שהם יפעלו, כל הדברים הללו צריכים לפעול על פלטפורמה של אמינות. ההתמקדות של EMC היא על ענן ו-Big Data, תוך ניצול היכולות של הניידות והקשרים החברתיים".

"מיליוני אנשים ייכנסו למיליארדי אפליקציות דרך מכשירים ניידים ובפרט דרך הטלפון החכם", הוסיף גולדן. "IDC קראה באחרונה לתופעה הזו הפלטפורמה השלישית. מיליארד טלפונים חכמים נמכרו בשש השנים האחרונות והנתונים מראים שמגמה זו רק הולכת לגדול. טלפונים חכמים מייצרים כמות עצומה של נתונים, חלקם על הטלפונים עצמם וחלקם במרכזי נתונים המחוברים לאינטרנט. אנחנו ב-EMC לא מרוויחים מאיחסון על הטלפונים אבל אנחנו בהחלט נהנים ממרכזי נתונים אינטרנטיים המותקנים בכמויות גדולות בקנה מידה של פטה-בייטים. לשם המחשה, במחצית הראשונה של השנה מכרנו 85 פטה-בייטים לחברה אחת העוסקת במתן שירותי איחסון לנתונים שמגיעים ממכשירים סלולריים. כדי להביא את המערכת שכוללת 20 אלף דיסקים קשיחים ללקוח נדרשנו לשמונה משאיות ענק".

"דרך אחרת להבין זאת היא לראות כמה זמן לקח לנו למכור אקסהבייט אחד (1,000 פטה-בייטים) של נתונים", אמר. "נדרשו ל-EMC שני עשורים כדי למכור במצרפית את האקסהבייט הראשון. הגענו לנקודת ציון זו ב-2005. חמש שנים מאוחר יותר, ב-2010, מכרנו אקסהבייט בשנה אחת. ברבעון הראשון של 2011 מכרנו אקסהבייט ברבעון אחד וביוני השנה עשינו זאת בחודש בלבד. בקצב הזה, נדבר בקרוב על לקוחות בודדים המטמיעים מערכות איחסון נתונים בנפח של אקסהבייט."

הטכנולוגיות המשבשות
גולדן ציין, כי "דברים אלה ממחישים כיצד קצב הנתונים הולך וגדל, וכמה מהר התעשייה שלנו משתנה. לאור שינויים אלה, אנשים שואלים את עצמם כיצד יוכלו מרכזי הנתונים להתמודד עם קצב הגידול המהיר של הנתונים במיוחד לאור העובדה שקצב הגידול מואץ. התשובה היא שלא ניתן להגיב לשינויים אלה באמצעות שיפורים הדרגתיים. אין מנוס מלאמץ טכנולוגיות 'הרסניות' במרכז הנתונים כדי לעמוד בקצב הגידול ולנצל את היתרון שהנתונים הללו יכולים לספק לארגון".

לדבריו, "הכוח הראשון הוא היכולת העצומה של טכנולוגיית המעבדים מרובי הליבות של אינטל (Intel). בחמש השנים האחרונות, כוח העיבוד במרכזי הנתונים גדל פי חמישה רק בזכות הטמעת מעבדים מרובי ליבות. ואולם, כדי לנצל אותם טוב יותר יש צורך שהתוכנה המפעילה את מערכות האיחסון תיכתב בצורה אופטימלית לסביבה שלהם".

"הטכנולוגיה המשבשת השנייה היא הווירטואליזציה. החל מ-2009, יותר יישומים חדשים נבנו מראש במערכות וירטואליות מאשר במערכות ייעודיות. מאז הקצב מואץ, וב-2012 כבר הותקנו פי שניים יותר יישומים על מכונות וירטואליות מאשר על מכונות פיזיות", הוסיף גולדן. הוא ציין, כי "יש לווירטואליזציה יתרונות רבים: היא מאפשרת לנצל את הקיבולת, להתייעל, להתקין במהירות ולהגדיל את הגמישות. אולם, יש ליתרונות הללו מחיר. כדי ליהנות מהווירטואליזציה חייבים לבצע אופטימיזציה של הארכיטקטורה של הדטה סנטר".

"הגורם החשוב השלישי המשנה את פני מרכזי הנתונים הוא זיכרון הפלאש", סיים. "מדובר בשיפור הטכנולוגי החשוב במדיות האיחסון מזה שנים רבות. אמנם, במחיר לג'יגה-בייט, מדובר בזיכרונות יקרים בהרבה מהדיסקים הקשיחים הקונבנציונליים, אך הביצועים החזקים שלהם מאפשרים לבצע יותר פעולות קלט-פלט בשנייה לדולר מאשר דיסקים רגילים. גם כאן יש צורך באופטימיזציה של תוכנת האיחסון, שתוכל לנצל טוב יותר את יתרונות הפלאש".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים למילאנו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים