11/9: ההאקרים הבטיחו מתקפה על אתרים ישראליים – ולא יישמו

אנשי AnonGhost, שתקפה אתרים ישראליים במהלך השנתיים האחרונות, הודיעו שיעשו זאת שוב היום (ד'), אבל הצליחו לפגוע פגיעות מצומצמות בלבד ● אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין במערך ה-IT הממשלתי, אמר כי "לא נרשמה פגיעה משמעותית באתרים ישראליים; לא הורגשה היום עלייה חריגה בהיקף המתקפות הקיברנטיות"

קבוצת ההאקרים AnonGhost איימה לתקוף היום (ד'), 11 בספטמבר, אתרים ישראליים ואמריקניים רבים, אולם עד למועד כתיבת שורות אלה (17:00), ניסיונותיה לא צלחו, לפחות בכל מה שנוגע לישראל. ההאקרים אמנם הצליחו לפגוע פגיעות מצומצמות, אבל לבטח לא כאלה שמצופות במתקפה קיברנטית רחבת היקף.

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין במערך ה-IT הממשלתי, אמר לאנשים ומחשבים, כי "לא נרשמה פגיעה משמעותית באתרים ישראליים. לא הורגשה היום עלייה חריגה בהיקף המתקפות הקיברנטיות".

ב-AnonGhost ציינו, כי הם ייעדו את המתקפה דווקא להיום על מנת לציין כך 12 שנים לפיגועי הטרור שאירעו ב-11 בספטמבר 2001. האקר המכונה "תוקף מאוריטניה", שטוען שהוא עומד בראש הקבוצה, אמר לאתר techworm.in שהם צירפו את ישראל למתקפה מאחר שלדבריו, היא מתקיפה פלסטינים בכלל וילדים חפים מפשע בפרט. החברה הישראלית סייבריה טענה לפני חודשים אחדים, כי חשפה את זהותו של "התוקף ממאוריטניה".

AnonGhost תקפה בעבר אתרים ישראליים וחשפה פרטי כרטיסי אשראי ופרטים אישיים נוספים שגנבה מהם. שלשום היא פרסמה קבצים ובהם 165 אלף רשומות של שמות, כתובות, כתובות דואר אלקטרוני, סיסמאות וטלפונים של ישראלים. לקראת המתקפה היום פרסמה AnonGhost בפורומים של האקרים רשימות של אתרים מהארץ שלדבריה ישמשו יעדים למתקפה, ובהם אתרים של הממשלה.

"תוקפי מאוריטניה", במשולב עם AnonGhost. ביצעו במהלך השנתיים האחרונות שורה של מתקפות נגד אתרים ישראליים, במבצעים שנקראו opIsrael#, ובמאי האחרון הן תקפו אתרים אמריקניים, במבצע שנקרא opUSA#. הקבוצה אף הביאה לכך שה-FBI הוציא בחודש שעבר הודעה לפיה הבולשת הפדרלית מודעת לכך שהקבוצה מזוהה עם ארגון ההאקרים אנונימוס (Anonymous) או מקורבת לו. ה-FBI העריך אז, כי הקבוצה עשויה לבצע מתקפות סייבר נגד אתרים בארצות הברית וכאלה של מוסדות פיננסיים זרים.

ההמלצה: לרענן סיסמאות אבטחה אישיות
איגוד האינטרנט הישראלי
פרסם לקראת המתקפה הנחיות איך להימנע ממנה, שנכתבו בשיתוף פעולה בין האיגוד למטה הסייבר הלאומי. תמצית ההנחיות קובעת: "הגדירו לכל שירות סיסמה משלו; היו יצירתיים בבחירת הסיסמאות ואל תבחרו בשלוש הסיסמאות הנפוצות ביותר בעולם: 123456, 12345678 או password; בחרו סיסמה חזקה, עם לפחות 8 תווים, הכוללים אותיות קטנות, גדולות, מספרים ותווים מיוחדים; בדקו את עדכון תוכנת האנטי וירוס לפחות פעם בשבוע, ובשבוע הקרוב – לפחות פעמיים; עדכנו את גרסאות הדפדפנים – עדכוני הדפדפנים כוללים בין היתר גם שיפורי אבטחה; הגדירו רמת אבטחה גבוהה בדפדפן וגלשו ב-Private Mode; בשום מצב, אל תמסרו סיסמאות לנציגי שירות, בטלפון, בצ'ט או במייל; אבטחו את הרשת האלחוטית; אל תפתחו מיילים לא מוכרים; שימו לב להודעות המגיעות בדואר או ברשתות החברתיות; ואל תגלשו באתרים שידוע שנפרצו". ההנחיות הדגישו בהקשר זה, כי "פייסבוק (Facebook) הוא חשוד עיקרי, מאחר שיש בו וירוסים רבים שמתחזים לסטטוסים תמימים".

ניר קפלושניק, מנכ"ל האיגוד, אמר כי "על הציבור לרענן סיסמאות אבטחה אישיות ולהימנע מפתיחת לינקים מגורמים לא מוכרים כנוהל שבשגרה".

מעודכן לשעה 17:00

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן

    ממש לא בסדר מצידם! כנראה שהמטרה לא טובה או נכונה "מתקיפה פלסטינים בכלל וילדים חפים מפשע בפרט". חמישי שמח

אירועים קרובים