יבמ מכרה את קבוצת מיקור החוץ לשירות לקוחות לסינקס תמורת 505 מיליון דולר

430 מיליון דולר יועברו במזומן והיתר יתבצע על ידי העברת מניות ● סינקס צפויה לשלב את העסקים שרכשה עם עסקי החברה-הבת שלה, קונסנטריקס, שפועלת בתחום דומה – בהם מרכזי שירות לקוחות עבור בנקים, חברות ביטוח, מוסדות רפואיים

יבמ (IBM) מכרה את עסקי קבוצת מיקור החוץ שלה לשירות לקוחות לסינקס (Synnex) תמורת 505 מיליון דולר. 430 מיליון דולר מסכום הרכישה יבוצע במזומן, והיתר על ידי העברת מניות של החברה רוכשת, בשווי 75 מיליון דולר. שתי החברות מסרו על סגירת העסקה בהודעה משותפת.

סינקס אמורה לשלב את העסקים שרכשה עם עסקי החברה-הבת שלה, קונסנטריקס (Concentrix), שפועלת בתחום דומה. במקביל לחתימה על הסכם המכירה, מסרו שתי החברות כי קונסנטריקס תהפוך לשותפה עסקית של הענק הכחול, ושתי החברות יישאפו לנצל הזדמנויות עסקיות ביחד. קונסנטריקס מפעילה כיום מרכזי שירות לקוחות עבור חברות בוורטיקאלים שונים, כולל בנקים, חברות ביטוח ומוסדות רפואיים.

על אף המכירה, תמשיך יבמ לפעול בתחום שירות הלקוחות. זאת, ללא אספקת שירותי מיקור חוץ, אלא במכירות תוכנה, בשירותי ייעוץ ושירותים אחרים בהם נעשה שימוש ביישומי ניתוח שוק. ההערכה היא שמכירת קבוצה זו נובעת מכך שיבמ ממשיכה להתמקד רק בתחומים בהם היא יכולה להשיג שולי רווח גבוהים, ואילו עסקי מיקור החוץ בתחום שירות הלקוחות מציעים שולי רווח נמוכים מדי לטעמה של החברה.

"הסכם זה טוב ליבמ מכיוון שהוא מקדם עוד יותר את המיקוד שלנו בצמיחה של פתרונות ה-CRM מבוססי התוכנה והענן שלנו, כחלק מהמאמץ הממשיך שלנו להתרחב שטחים שמציעים חדשנות ותמורה גבוהה", אמרה לורי סטיל, מנכ"לית בקבוצת שירותי התהליכים הגלובליים של יבמ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים