ארה"ב: נדחה הערעור של גוגל בפרשת איסוף המידע לשירות Street View

שנתיים לאחר הגשת תביעה מאוחדת כנגד ענקית החיפוש בגין הפרת החוק הפדרלי האוסר על ציתותים, דחה בית המשפט לערעורים את בקשת גוגל - והותיר את ההחלטה על כנה ● "אפילו אם המנהג להתחבר לאינטרנט דרך רשת Wi-Fi פתוחה של השכנים רווח בקרב הציבור הרחב, הרי שהציבור אינו נוהג לצותת 'בטעות' למידע שנשלח ממחשבים אחרים ברשת, לאחסן אותו ולקודד אותו", כתב השופט בהחלטתו

בית המשפט הפדרלי לערעורים סירב להיענות לבקשת גוגל (Google) ולדחות את התביעה שבה היא מואשמת בהפרה חוקי ארצות הברית האוסרים על ציתותים. זאת, במסגרת הפרשה בה אספו כלי הרכב של גוגל, "בטעות" לטענת החברה, נתונים אישיים – ובכלל זה דואר אלקטרוני, שמות משתמש וסיסמאות – מרשתות Wi-Fi פתוחות במהלך ההקמה של שירות Street View.

"זו החלטה חשובה שתתרום לשמירה על הפרטיות ברשתות אלחוטיות", אמר מארק רוטנברג, מנהל בכיר בארגון Electronic Privacy Information Center מוושינגטון הבירה. "משתמשי אינטרנט רבים משתמשים ברשתות אלחוטיות כדי לקשר בין מכשירים, דוגמת מדפסות ומחשבים נישאים, בביתם הפרטי, ועל התאגידים הגדולים לדעת שאסור להם לנבור ברשתות אלה ולדלות מהן נתונים אישיים".

בסכמו את ההחלטה של ההרכב שמנה שלושה שופטים, כתב השופט ג'יי בייבי כי תקשורת Wi-Fi אינה נכללת בקטגוריה של "תקשורת רדיו" או "תקשורת אלקטרונית", שהיא "נגישה לציבור הרחב" – ולפיכך לא חל עליה החוק האוסר על ציתותים, כפי שניסתה גוגל לטעון. "אפילו אם המנהג להתחבר לאינטרנט דרך רשת Wi-Fi פתוחה של השכנים רווח בקרב הציבור הרחב, הרי שהציבור אינו נוהג לצותת 'בטעות' למידע שנשלח ממחשבים אחרים ברשת, לאחסן אותו ולקודד אותו", כתב השופט בהחלטתו.

דוברת גוגל מסרה כי "התאכזבנו מההחלטה של בית המשפט לערעורים, ואנו שוקלים את צעדינו הבאים". לעומתה, אליזבת קברייזר, פרקליטת התובעים, הביעה שביעות רצון מההחלטה של בית המשפט, ומסרה כי היא "משוכנעת שגם בתי משפט נוספים ימשיכו להבטיח את השמירה על הפרטיות, שהיא ערך חשוב".

התביעה הוגשה מיד לאחר שגוגל התנצלה רשמית, במאי 2010, והודתה כי אספה "בטעות" נתונים מרשתות Wi-Fi פתוחות ביותר מ-30 מדינות. ענקית החיפוש הואשמה כי כלי הרכב שהפעילה אספו נתונים בין השנים 2010-2008, במהלך הצילום של תמונות הרחובות עבור שירות Street View.

ביוני 2011 אושר לתובעים במספר תביעות ייצוגיות שאוחדו, להגיש תביעה כנגד גוגל בשל עבירה על החוק הפדרלי האוסר על ציתותים, ודחה את הבקשה להגיש תביעה נוספת על פי החוק של מדינת קליפורניה. גוגל ערערה על ההחלטה, כאמור, וכעת דחה בית המשפט לערעורים את פניה זו – והותיר את החלטת השופט ווייר על כנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים