הישראלים מסתערים על הטאבלטים: המכירות בחציון הראשון זינקו ל-200 אלף יחידות, ה-iPad צונח

אפל ממשיכה לשלוט אולם חוותה ירידה חדה ל-38% נתח שוק, סמסונג התחזקה במקום השני ● תמונה זהה גם בשוק הסמארטפונים: אנדרואיד עלתה ל-63% על חשבון iOS שירדה לכרבע מכלל המכשירים ● נתונים מפתיעים לנוקיה ואלקטל

השוק הישראלי מתאים את עצמו לשוק העולמי בהיבט של מכירות טאבלטים מול מכירות מחשבים. כך עולה מנתוני המחקר של IDC ישראל למחצית הראשונה של שנת 2013. למעשה, לפני הנתונים, השוק הישראלי אף מקדים במקצת את העולם: מכירות הטאבלטים במחצית הראשונה של השנה זינקו ב-84% לעומת המחצית הראשונה אשתקד – מ-108 אלף יחידות לכ-200 אלף יחידות. היקף מכירות הטאבלטים עקפו את היקף מכירות המחשבים הניידים, שהסתכמו בכ-180 אלף יחידות בלבד – ירידה של כ-20% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

IDC ישראל לא סיפקה את נתוני המכירות של המחשבים הנייחים בישראל התקופה הזו. אולם, מבחינה גלובלית, מעריכה החברה שברבעון הרביעי של 2013 יימכרו יותר טאבלטים בעולם מאשר מחשבים ניידים ונייחים כאחד, וייתכן מאוד שזו גם התמונה הצפויה בישראל.

אפל (Apple) ממשיכה לשלוט בשוק הטאבלטים בזכות ה-iPad, אך גם כאן, בדומה מאוד לעולם, המכשירים המבוססים על אנדרואיד (Android) הולכים ומחזקים את מעמדם. כתוצאה מכך צנח נתח השוק שלה מכ-50% אל מתחת ל-38%. ירידה זו נוצלה בעיקר בעל ידי סמסונג (Samsung), שביססה את מקומה השני עם קפיצה של כ-8% בנתח השוק – מ-17% לרבע מכלל השוק.

בתחום המחשבים הניידים, חיזקה לנובו (Lenovo) את מעמדה עם עלייה של 3% בנתח השוק ל-22.6%. דל (Dell) חזרה למקום השני, לאחר שבחציון הראשון של 2012 אז הייתה במקום השלישי. היא זינקה ביותר מ-6.5% ומחזיקה קרוב לחמישית מהשוק. HP נשארה במקום השלישי עם עלייה מ-17.8% ל-18.9%, ואילו סמסונג איבדה יותר מ-4% והידרדרה ל-7.2% בלבד מנתח השוק.

שוק הטלפונים החכמים, שנחשב כיום לשוק מיחשוב לכל דבר, ממשיך לראות את ההתחזקות של האנדרואיד על חשבון iOS. מערכת ההפעלה של גוגל (Google) עלתה מכ-51% לכ-63% במונחים של שנה לשנה, ואילו מערכת ההפעלה של אפל צנחה מכ-34% בחציון הראשון של 2012 לכ-26% בחציון הראשון של שנה זו. חלונות פון (Windows Phone) תפסה בחציון הנוכחי 8.9% בישראל – יותר מפי שניים מאשר מעמדה בשוק הגלובלי.

הסבר לנתון המפתיע משהו על חלונות פון ניתן למצוא במכירות של המכשירים מבית נוקיה (Nokia), חרף העובדה ששוק הסימביאן (Symbian) נמחק כמעט לחלוטין. נתח השוק של החברה עלה מ-4.3% ל-8%, גידול מרשים של 86% בהשוואה בין שני החציונים הראשונים של 2012 ו-2013. סמסונג ממשיכה להוביל אך ירדה בכ-5% (נתח שוק של 35%), אפל איבדה יותר (ירדה מ- 34% לכ-26%), ואילו אלקטל (Alcatel) הפתיעה עם 7.6% מהשוק, מספרים שהיא לא מכירה כמעט ברמה הגלובלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים