תוכן שיווקי

גישה לקבצי הארגון מהמובייל באופן מאובטח – עכשיו זה אפשרי!

12/09/2013 12:16

מאת: ציון עזרא, סמנכ"ל מכירות באינוקום, קבוצת אמן

עם כניסתם של מכשירי המובייל, קרי הסמארטפונים והטאבלטים, לסביבה הארגונית, דובר רבות על ההזדמנויות הטמונות בכך – על הזמינות והתפוקות הגוברות הנובעות מהיכולת של העובדים לעבוד בכל זמן מכל מקום, על שילוב של אפליקציות עסקיות במכשירים – כגון אפליקציות לחתימה על טפסים, על הצגת דו"חות ונתונים ללקוחות ועוד, ועל חיסכון במשאבים כגון ניירות וזמן העובדים.

בד בבד, סוגיית אבטחת המידע העלתה קשיים ואתגרים חדשים, עמם ארגונים נאלצו להתמודד ועליהם נדרשו לתת מענה. בתחילה, דובר על מדיניות MDM (ר"ת Mobile Device Management) – אך היא עוררה התנגדות רבה בקרב העובדים עקב החשש מפגיעה בפרטיותם והגבלת פונקציות בטלפון וגם לא נתנה מענה לכל סוגיות האבטחה המורכבות הקיימות סביב עולם המובייל. בהמשך דובר על מדיניות MAM (ר"ת Mobile Application Management), שמספקת אבטחה לאפליקציה, אך לא לתקשורת ולאינטגרציה בין אפליקציות שונות.

הגישה המתקדמת ביותר לאבטחת המובייל תומכת באבטחה הוליסטית – שמאפשרת הפרדה בין הסביבה הארגונית לבין הסביבה הפרטית, שמספקת אבטחה לאפליקציות עצמן, אך גם לתקשורת ולאינטגרציה ביניהן. כך, המידע הארגוני נשמר מופרד ומוגן במידה המרבית.

הודות לגישה הוליסטית זו, ארגונים יכולים לקחת את השימוש במובייל צעד נוסף קדימה – ולאפשר מהם גישה לארגון עצמו – למסמכי ה-SharePoint הארגוני או למסמכים האגורים בשרת הקבצים הארגוני, וכל זאת באופן מאובטח לחלוטין. המשמעות היא "ראש שקט" לארגון בכל הנוגע לאבטחת המידע תוך מימוש אמיתי ומלא של הפוטנציאל האדיר הגלום במובייל.

Good Technology מממשת חזון זה על ידי Good Share. מדובר במוצר המאפשר גישה, סנכרון ושיתוף מסמכים של הארגון במכשירי המובייל, ללא צורך בחיבור VPN או החלת מדיניות Firewall חדשה. המוצר מאפשר לעובדים לגשת בסביבה עסקית נפרדת ומאובטחת לקבצים ב-SharePoint, בשרתים ובמאגרים ארגוניים אחרים, ולעבוד בכל זמן ומכל מקום.

Good Technology מציעה מגוון אפליקציות, כגון צפייה במסמכים, עריכתם ושמירתם (הן במכשיר והן בשרתי הארגון), הפקת דוחות, ביצוע פעולות במערכות SAP ו-CRM ועוד, ואפילו השתלטות מרחוק על תחנה והפעלת תוכנות מרחוק – והכול באופן מאובטח וידידותי למשתמש. כיום, בזכות הטכנולוגיה והמוצרים של החברה, ניתן לממש את הפוטנציאל של הסמארטפונים והטאבלטים ללא חשש.

אירועים קרובים