אינטל הכריזה על סדרת מעבדי ה-Bay Trail המיועדים לשוק הטאלבטים

זוהי הפעם הראשונה שהחברה תציע מערכת המבוססת על ארבע ליבות של מעבדי אטום, והראשונים מסוגם המיוצרים בליטוגרפיה של 22 ננו-מטר ● בכך מכוונת אינטל את השותפות לייצור טאבלטים דקים במיוחד עם זמן עבודה ממושך יותר ● לנובו ואייסר כבר הודיעו על כוונתן לייצר טאבלטים מבוססי מערכות ה-Bay Trail

אינטל (Intel) השיקה אמש (ד') את Bay Trail – קו מוצרי מערכת-על-שבב, SoC (ר"ת System on a Chip), המיועדים לטאבלטים ומחשבים היברידיים ("2 ב-1" על פי אינטל), אחרי חודשים ארוכים של ציפייה בשוק. ה-Bay Trail מבוססים למעשה על ליבות של מעבדי האטום (Atom) המיוצרים במיקרו ארכיטקטורה, סילברמונט (Silvermont), אותה השיקה החברה מוקדם יותר השנה. זו תהיה הפעם הראשונה בה החברה תציע מערכת המבוססת על ארבע ליבות של מעבדי אטום. היא אמורה להציע ביצועים משופרים מאוד לעומת הפלטפורמה הקודמת של החברה לתחום הנייד, ה-Clover Trail.

אלו הם גם המערכות על שבב/מעבדי האטום הראשונים שמיוצרים בליטוגרפיה של 22 ננו-מטר. בשימוש במערכת על שבב, שכוללת מעבר למעבדים את כל מה שצריך כיום עבור טאבלט מודרני, מקווה אינטל לכוון את היצרניות השותפות שלה לייצור טאבלטים דקים במיוחד, שמספקים זמן עבודה ממושך יותר מהממוצע הנהוג כיום.

אינטל תשיק תחילה את סדרת ה-Z3700 של המשפחה החדשה. סדרה זו תכיל, כאמור, מערכות על שבב שמכילות ארבע ליבות סילברמונט (למעשה, שני צמדים של שתי ליבות, שלכל צמד זיכרון מטמון L2 בנפח 1 מגה-בייט) והיא מיועדת לשימוש בסביבות חלונות (Windows) – כולל תמיכה טבעית במערכת ב-64 ביט – וכן בסביבת אנדרואיד (Android). מאוחר יותר היא מתכוונת להשיק גם את סדרת ה-Z3600 שכבר תהיה מבוססת על שתי ליבות בלבד ותהיה מיועדת רק למכשירי אנדרואיד, כנראה במטרה לנסות את מעבדה של אינטל בתחום הטאבלטים הקטנים הזולים במיוחד, שמחירם נמצא מתחת לרף של 100 דולר.

עוד שינוי חשוב במערכות ה-Bay Trail הוא השבב הגרפי הפנימי. במערכות ה-Clover Trail השתמשה אינטל בשבבי ה-PowerVR של Imagination Technologies. ב-Bay Trail כבר משולב השבב הגרפי של אינטל עצמה, ולפי ענקית השבבים הביצועים הגרפיים קפצו פי שלושה במעבר מדור לדור.

אינטל שילבה במערכות הללו גם את טכנולוגיית ה-Burst Technology 2.0 שלה שמאפשרת לאזן את צריכת הכוח בין הליבות השונות – כולל הליבות הגרפיות – לפי הצורך של המערכת. תוספת אחרת היא תמיכה ראשונה בסביבת האטום בחיבורי USB 3.0.

אינטל תשיק בהתחלה 4 מערכות על שבב בסדרת ה-Z3700: ה-Z3740 וה-Z3740D במהירות 1.8 ג'יגה-הרץ, וה-Z3770 ו-Z3770D במהירות 2.4 ג'יגה-הרץ. מעבדי ה-D הם החלשים יותר בכל זוג, והם תומכים בערוץ זיכרון יחיד (עד 2 ג'יגה-בייט RAM לכל היותר) במהירות 1,333 מגה-הרץ וברזולוציה מרבית של 1,920×1,200 פיקסלים. המעבדים האחרים תומכים בשני ערוצי זיכרון (עד 4 ג'יגה-בייט זיכרון RAM) במהירות 1,066 מגה-הרץ וברזולוציה מרבית מרשימה למדי של 2,560×1,600 פיקסלים.

אינטל מקווה לראות את הטאבלטים הראשונים שיהיו מבוססים על מערכות ה-Bay Trail שלה כבר השנה, לקראת תקופת החגים בסוף הרבעון הרביעי. מספר חברות, ובהן לנובו (Lenovo) ואייסר (Acer), כבר הכריזו על כוונתן לעשות כן. הכרזה מפתיעה בנושא הייתה מכיוונה של דל (Dell). סגן נשיא החברה, ניל הנד, הודיע שהחברה החליטה לחזור לתחום הטאבלטים הצרכניים ולהחיות את המותג Venue. הטאבלט הראשון שהחברה תציג תחת מותג זה יהיה מכשיר המבוסס על חלונות 8.1, וכמובן על המערכת על שבב החדשה של אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים