תראו מי צוחק על אפל

HTC, מוטורולה מוביליטי ואפילו נוקיה החבוטה עשו יד אחת נגד ענקית הטכנולוגיה והציפו את הרשת בעלבונות ועקיצות: "חיקוי הוא הדרך הטובה ביותר להחמיא" ● המרוויחה העיקרית היא סמסונג, שבינתיים שומרת על שקט בגזרה ● ולקינוח: הסטנד-אפיסט שמתחזה לסגן נשיא באפל – ואומר את מה שרבים מאיתנו לא מעזים לומר בקול רם

חנות של אפל. צילום: אפל

המשקיעים של אפל (Apple) לא מרוצים מההשקות החדשות של ענקית הטכנולוגיה, והורידו את המניה שלה בכמעט 6% מאז הכריזה שלשום (ג') על המכשירים החדשים. עתה, נראה שמצטרפים אליהם המשתמשים, המתחרות ובעצם מי לא – הכל כשר כשחובטים באפל. כן, פתאום אפשר לחבוט במלכת הכיתה ללא רחמים….

הרשת, כך נראה, מזמן לא הוצפה בכל כך הרבה סרטונים, ציוצים וניתוחים המייצגים את אכזבת השווקים ממוצריה של אפל – כגודל הציפיות, כך גם גודל האכזבות. צפו בסרטון הזה, בשם "ה-iPhone החדש ב-30 שניות", המסכם בקיצור נמרץ, יש להגיד, את דעתו של המשתמש על החידושים בהשקות.


מילא גם אם נוקיה (Nokia), "מלכת הכיתה" לשעבר, הסתלבטה קצת על חשבון אפל פעם, כשהיו לה תוכניות לעשות קאמבק, או אפילו לא מזמן. אבל היום? לאיזה מצב הגענו כשהלוזר של הכיתה מרים את הראש מתחת לסינר של אמא מיקרוסופט (Microsoft)? איך הוא מעז?

"חיקוי הוא הדרך הטובה ביותר להחמיא", צייצה נוקיה ארה"ב בחשבון הטוויטר (Twitter) שלה – ושיגרה מיד (40 דקות לאחר תחילת מסיבת העיתונאים של אפל) תמונה של מכשירי לומיה (Lumia) הצבעוניים שלה. המסר ברור כשמש: מי המציא את הצבעוניות בכלל? רמז – המשרד הראשי שלה נמצא בפינלנד.
הציוץ העוקצני של נוקיה

קצת אחר כך, גם הגדילה נוקיה לעקוץ ושיגרה את הציוץ הזה: "8 מגה-פיקסלים? אה, זה חמוד. אפל, ככה נראית חדשנות אמיתית :)", והוסיפה לציוץ קישור לסרטון שלה על מצלמת ה-41 מגה-פיקסל בלומיה 1020 שלה. נראה שאצל נוקיה תמצית החדשנות מתבטאת במצלמת ה-41 מגה-פיקסל שלה במכשירי הלומיה, שהיא "חופרת" עליה לעולם כבר חודשים ארוכים. למה היא לא מזכירה אף פעם, ולו במילה, את מערכת ההפעלה במכשירים שלה, למשל? נקודה למחשבה.

עוד מסכנונת, מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), לא מוותרת על ההזדמנות "לשלוח ידיים" ולהשתתף בחגיגת העלבונות על המלכה, כשאמא גוגל (Google) מכניסה אותה תחת כנפיה. "זוכרים שפעם התלהבתם לתת את טביעת האצבע שלכם? גם אנחנו", היא צייצה, והוסיפה קישור לסרטון המשבח את ה-Moto-X שלה, "שמגיב לקול ומשחרר את הידיים לדברים חשובים אחרים". על כך נאמר: נו באמת, מוטורולה, כמה כבר מכרתם מהמכשיר-החדשני-להפליא הזה?

גם HTC, חברה קצת חבוטה בפני עצמה, שיגרה ציוץ לטוויטר חצי שעה לאחר שהחלה מסיבת ההשקה של אפל. הייתה זו רק צביטה קטנה ל-"מלכה", עם רמז דק: "HTC: היסטוריה צבעונית", וצירפה קישור למכשירים צבעוניים שלה בעבר. כלומר, גם אנחנו חשבנו פעם על צבעוניות, לא רק את, אפל. ובציוץ מאוחר יותר, גם הוא עדין למדי אך עם רמז ברור: "אם אתם עומדים לשדרג, למה לא ללכת בגדול? למה לא לבחור בשינוי אמיתי?"

סמסונג לא פחדה לצחוק על אפל בסרטוני הפרסומת שלה. כך, למשל, היא הציגה את משתמשי חברת התפוח כמכוערים או הבחור שניצל מן התפוחים בזכות המכשיר החדשני שלה. אולם בינתיים היא יושבת בשקט. קודם כל, היא לא ממש מודאגת, וחוץ מזה, אולי בסמסונג מבינים שהגלגל מסתובב, ו-"פעם מלכה – לא תמיד מלכה". לכן, כדי לשמור על המלוכה, צריך לרוץ עכשיו ולתכנן בזריזות סורק טביעות אצבע למכשיר ה-S5 הבא שלה…אופס, מה יהיה כשסמסונג תשיק את המכשיר הבא ושמו יהיה כמו של זו מקופרטינו?

ונקנח בסרטון סטנד-אפ של הקומיקאי דיוודי סו, המתחזה לסגן נשיא באפל, שתמציתו: "אני לא מאמין שאתם ממשיכים לקנות את המוצרים שלנו כשבעצם לא עשינו שום דבר חדש בשנים האחרונות". הוא מסיים במילים: "iPhone…קונים אותו זבל שוב ושוב". לבחור, כמו ליתר המתחרים, אין בושה כשזה נוגע לענקית הטכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים