יו"ר נוקיה מתווה את תחייתה המחודשת של החברה

150 שנים לאחר שהוקמה וימים אחדים לאחר מכירת חטיבת המכשירים הניידים למיקרוסופט, תהפוך נוקיה לחברה "שונה לחלוטין, אבל בריאה וחזקה פיננסית", אמר היו"ר, ריסטו סילסמה ● החברה פינית מתמקדת כעת בשלוש החטיבות הקיימות שלה: HERE ,NSN ו-Advance Technologies

ריסטו סילסמה, יו"ר והמנכ"ל הזמני של נוקיה (Nokia), חשף פרטים נוספים על תוכניותיה של החברה, לאחר מכירת חטיבת המכשירים הניידים שלה למיקרוסופט (Microsoft). למעשה, מדובר בהמצאה מחדש של החברה, שהוקמה בשנות השישים של המאה ה-19 ושלפני שהחלה לייצר מכשירי אלקטרוניקה עסקה, בין השאר, בייצור נייר וגומי.

ללא חטיבת המכשירים הניידים, מסתכמות כעת הכנסותיה של נוקיה ב-13 מיליארד דולרים עד 14 מיליארד דולרים לשנה. מספר העובדים בה עומד על 56 אלף ולקופתה נוספו 7.2 מיליארד דולרים בעקבות העסקה עם מיקרוסופט.

סילסמה הדגיש את חשיבותן של החטיבות HERE ,NSN ו-Advance Technologies לעתידה של נוקיה. עם זאת, הוא לא ציין מה בכוונתה של החברה הפינית לעשות ב-2016, לאחר שההסכם עם מיקרוסופט יתיר לחברה לשוב ולמכור טלפונים תחת שם המותג נוקיה.

על אף שמכירת חטיבת המכשירים הניידים נבעה מכישלונה של נוקיה להתחרות בשוק הטלפונים החכמים, הפגין סילסמה אופטימיות. "נוקיה נראית חברה שונה לחלוטין ללא חטיבה זו, אולם היא תהיה חברה חזקה, בריאה מבחינה פיננסית ועם שלוש פעילויות איתנות: HERE ,NSN ו-Advanced Technologies. כל אחת מהפעילויות הללו מובילה בטכנולוגיה ובחדשנות", אמר.

לדבריו, חטיבת NSN היא "הרכיב הראשון בהמצאה מחדש של נוקיה". הוא הבהיר, כי חטיבה זו תוסיף לפעול כיחידה עצמאית ולהתמקד בפס רחב ובטכנולוגיית LTE. כיום משרתת חטיבת NSN כ-600 לקוחות ב-120 מדינות, עם 2.5 מיליארד מנויי קצה.

חטיבת המיפוי של נוקיה, HERE, יכולה כבר להתגאות בלקוחה אחת חשובה – מיקרוסופט. הענקית מרדמונד רכשה רישיון לשימוש בשירותי המיפוי תוצרת החטיבה, שמשולבים בכל מכשירי נוקיה. לדברי סילסמה, "אנחנו מאמינים בטכנולוגיות המיפוי ובשירותי המיקום, שימלאו תפקיד חשוב בעתיד של המכשירים הניידים והאינטרנט. אנחנו מאמינים שהמיקום ישמש כאבן בניין יסודית בכל ענפי התעשייה".

החטיבה החדשה ביותר של נוקיה, Advanced Technologies, תתמקד בפיתוח טכנולוגיות חדשות, ובכלל זה תקן H.264 לקידוד אודיו ו-וידיאו, טכנולוגיות תקשורת בעלות צריכת חשמל נמוכה דוגמת Bluetooth LE ופתרונות הדמיה. אחד היעדים שלה יהיה להרחיב ולהעשיר את מערך הקניין הרוחני של נוקיה, לאחר שרבים מהפטנטים של החברה נמכרו למיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים