מארק צוקרברג: היעד של פייסבוק – לספק כלים לתקשורת

"המוח שלנו מחווט לתקשורת עם אחרים", אמר המנכ"ל הצעיר, שהרחיב על הפלטפורמה Canvas, שנועדה לאפשר לחברות לפתח יישומים עם יכולות של רשת חברתית ● על יישום Home עליו עובדים במרץ ברשת החברתית הפופולרית, אמר: "איננו צריכים לשווק את היישום בחנויות יישומים. אנחנו בהחלט מסוגלים להפיץ אותו בעצמנו"

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (Facebook), כי היעד של החברה אינו בהכרח שכולם ישתמשו ברשת החברתית הפופולרית. "מובן שהיינו רוצים, אבל זה לא ריאלי. יעד ריאלי יותר הוא שאנשים ישתמשו בכלים שונים כדי ליצור תקשורת בדרכים מגוונות" – כך אמר המנכ"ל הצעיר בנאומו בוועידת TechCrunch Disrupt, שנערכה השבוע בסן פרנסיסקו.

כשפייסבוק הוקמה, התעשייה של התוכנות והשירותים התמקדה בכלים שמעניקים גישה למידע, במקום לתת מענה לרצון הטבעי של האנשים לקיים תקשורת אלה עם אלה. "המוח שלנו מחווט לתקשורת עם אחרים", אמר צוקרברג. הרשתות החברתיות הראשונות ניסו לעשות הכל בעצמן, אך לדברי צוקרברג, כולן הבינו במהירות שאף חברה לא מסוגלת לעשות הכל בעצמה.

משום כך החליטו בפייסבוק להקים פלטפורמה שתאפשר לחברות אחרות לפתח יישומים עם יכולות של רשת חברתית. הגרסה הראשונה של הפלטפורמה, Canvas, הולידה תעשייה של מיליארד דולרים. אולם, בפייסבוק מבקשים להוסיף ולפתח את הפלטפורמה על בסיס של שלושה יסודות: "הקמה, צמיחה ומונטיזציה (הפקת הכנסות)", הכריז צוקרברג.

עוד טען צוקרברג בנאומו כי ברשת החברתית נוקטים בצעדים הדרגתיים כדי לשפר את היישום Home, כאשר בשלב ראשון הכוונה היא להוסיף ולהציע אותו בחנות Google Play. בעתיד היא תפיץ אותו דרך רשת פייסבוק עצמה. "איננו צריכים לשווק את היישום בחנויות יישומים. אנחנו בהחלט מסוגלים להפיץ אותו בעצמנו", אמר.

בין השאר מתכוונים בפייסבוק לשבץ ביישום Home את שירות התמונות אינסטגרם (Instagram), במאמץ נוסף להטמיעו בין יתר שירותי הרשת החברתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים